awans zawodowy 
nauczyciela

                                                                                                                            serwis portalu gorakalwaria.com.pl

 

 

 

::  e-mail  ::

   

Opiekun

::  wstęp  ::  poradnik  ::

 

poradnik

::  kontrakt-umowa  ::  plan rozwoju nauczyciela stażysty  ::  arkusz hospitacji  ::
::  arkusz obserwacji  ::  dekalog opiekuna stażu 
::  kodeks etyki  :: 
::  ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu  ::

 

Kodeks etyczny opiekuna stażu

KOMPETENCJE OPIEKUNA STAŻU

ROLE, W JAKICH WYSTĘPUJE OPIEKUN STAŻU

POŻĄDANE CECHY OPIEKUNA STAŻU

  • umiejętność współpracy,
  • osiągnięcia w pracy dydaktycznej,
  • dobry kontakt z pracownikami szkoły,
  • dobry kontakt z uczniami,
  • dobry kontakt z rodzicami uczniów,
  • umiejętność udzielania informacji zwrotnych,
  • umiejętność dzielenia się własnym doświadczeniem,
  • doświadczenie w pracy z dorosłymi,
  • doświadczenie w pomaganiu innym,
  • szacunek wśród nauczycieli,
  • dyspozycyjność,
  • zdyscyplinowanie
  • odpowiedni stopień zawodowy,
  • odpowiedni staż pracy.

WZORZEC OSOBOWY
Cechy postaci:

  • posiada autorytet w środowisku,
  • posiada osobiste sukcesy w pracy zawodowej,
  • szczery i uczciwy w ocenach,
  • reprezentuje twórcze podejście do problemów,
  • posiada umiejętność słuchania innych,
  • reprezentuje otwarte podeście do zmian,
  • toleruje odmienne poglądy,
  • wykazuje dbałość o estetykę wyglądu i przestrzega norm etycznych,
  • pogodny, optymistyczny w podejściu do ludzi i problemów.

"KRYTYCZNY" PRZYJACIEL
Cechy postaci:

  • koleżeński, życzliwy, ciepły,
  • inspirujący do działania, do krytycznego myślenia,
  • nie ferujący ocen, nie udzielający rad,
  • nie bagatelizujący zdarzeń,
  • nie wygłaszający uspokajających stwierdzeń,
  • nie stawiający siebie samego za wzór do naśladowania.

DORADCA / KONSULTANT
Cechy postaci:

  • wysoka kultura osobista, rzetelność, uczciwość,
  • łatwość w nawiązywaniu kontaktu, komunikatywność,
  • chce się podzielić wiedzą, umiejętnościami, doświadczeniem,
  • stale dokształca się,
  • nie emocjonuje się, nie naciska,
  • nie formułuje jedynie słusznych rad i prawd.

RZECZNIK ZMIAN
Cechy postaci:

  • posiada umiejętności negocjacyjne,
  • posiada umiejętność przekonywania,
  • uparty w osiąganiu założonych celów,
  • nie zraża się niepowodzeniami, lecz podejmuje ponowne próby.

TRENER
Cechy postaci:

  • umiejętność:
  • tworzenia atmosfery wzajemnego zaufania,
  • zaszczepiania wiary w sukces,
  • aktywnego słuchania,
  • trafnego zadawania pytań,
  • komunikacji interpersonalnej,
  • przekazywania informacji zwrotnej,
  • prowadzenia dialogu, dyskusji, planowania rozwoju

O - odpowiedzialny, opiekuńczy, obiektywny, obowiązkowy, opanowany, operatywny ,

P - punktualny, powściągliwy, pomysłowy, przyjazny, przewidujący, prawdomówny, prawy,

I inteligentny, innowacyjny,

E - elokwentny, elegancki, esteta, empatyczny,

K - komunikatywny, konkretny, kulturalny, konsekwentny, kompetentny, kreatywny,

U - uprzejmy, uczynny, uśmiechnięty, układny,

N - naturalny, nieprzeciętny, niezawodny, negocjator, nieprzekupny,

S - stateczny, sprawiedliwy, solidny, sumienny, sympatyczny, serdeczny, stanowczy, spokojny, systematyczny,

T - tolerancyjny, twórczy, towarzyski, taktowny, troskliwy,

A - aktywny ambitny, asertywny,

Ż - żartobliwy, życzliwy, życiowy,

U - ugodowy, uduchowiony, uzdolniony, uczynny.

 

   

 

 

 

 
:: awans :: podstawa prawna :: stażysta :: kontraktowy :: mianowany :: opiekun ::
:: plan :: sprawozdanie :: publikacje :: literatura :: linki :: 

     

   Prawa kopiowania © MGK