awans zawodowy 
nauczyciela

                                                                                                                            serwis portalu gorakalwaria.com.pl

 

 

 

::  e-mail  ::

   

Opiekun

::  wstęp  ::  poradnik  ::

 

poradnik

::  kontrakt-umowa  ::  plan rozwoju nauczyciela stażysty  ::  arkusz hospitacji  ::
::  arkusz obserwacji  ::  dekalog opiekuna stażu 
::  kodeks etyki  :: 
::  ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu  ::
:

 

Arkusz obserwacji lekcji

 

Hospitujący:

Szkoła:

Hospitowany:

Przedmiot:

Klasa:

Data:

Liczba uczniów:

Cele: OBSERWACJA KIEROWANIA PROCESEM UCZENIA

Temat:

 
 

Skala ocen: 0 (niski) 1 (średni) 2 (wysoki)

 

  1. Precyzyjne sformułowanie celów lekcji w sposób zrozumiały dla ucznia:
    1. przygotowanie uczniów do lekcji;
    2. zgodność tematu i zakresu treści z wymaganiami programu;
    3. komunikatywność.

  2. Przydział zadań dostosowanych do poziomu ucznia:
    1. przydzielenie uczniom zadań dostosowanych do ich indywidualnych możliwości;
    2. prawidłowość przyjętych etapów pracy;
    3. organizacyjne umiejętności uczniów.

  3. Dobór właściwych metod, pomocy dydaktycznych itd.:
    1. przygotowanie środków dydaktycznych i posługiwanie się nimi;
    2. włączenie nowych wiadomości do struktury wiedzy uczniów;
    3. kształtowanie u uczniów postawy badawczej;
    4. dobór typu lekcji , metod i środków dydaktycznych do celów lekcji;
    5. poprawność zastosowania wybranych metod i technik.

  4. Współpraca z uczniem lub grupą, udzielanie fachowych porad, wskazanie źródeł:
    1. rola nauczyciela koordynatora
    2. prawidłowość relacji interpersonalnych: nauczyciel – uczeń (partnerstwo, zaufanie, zrozumienie, wzajemne poszanowanie);
    3. tempo lekcji;
    4. zaangażowanie wszystkich uczniów;
    5. wykorzystanie różnych źródeł wiedzy.

  5. Obserwacja pracy uczniów:
    1. osobiste zaangażowanie ucznia w osiągnięcie celów;
    2. umiejętność współpracy z innymi;
    3. zachęcanie ucznia do wzmożonego wysiłku .

  6. Prezentacja umiejętności – osiągnięcie założonych celów;
    1. poziom osiągnięcia celów w odniesieniu do możliwości uczniów i standardów;
    2. samodzielność myślenia w prezentacji umiejętności;
    3. autoprezentacja.

  7. Samoocena.
   

 

 

 

 
:: awans :: podstawa prawna :: stażysta :: kontraktowy :: mianowany :: opiekun ::
:: plan :: sprawozdanie :: publikacje :: literatura :: linki :: 

     

   Prawa kopiowania © MGK