:: kontrakt-umowa
:: plan
rozwoju nauczyciela stażysty :: arkusz
hospitacji ::
:: arkusz
obserwacji :: dekalog
opiekuna stażu :: kodeks
etyki ::
::
ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu :::
Arkusz
obserwacji lekcji
|
Hospitujący:
|
Szkoła:
|
Hospitowany:
|
Przedmiot:
|
Klasa:
|
Data:
|
Liczba
uczniów:
|
Cele:
OBSERWACJA KIEROWANIA
PROCESEM UCZENIA
|
Temat:
|
|
|
Skala
ocen: 0 (niski) 1 (średni) 2
(wysoki)
|
- Precyzyjne
sformułowanie celów lekcji w sposób
zrozumiały dla ucznia:
- przygotowanie
uczniów do lekcji;
- zgodność
tematu i zakresu treści z
wymaganiami programu;
- komunikatywność.
- Przydział
zadań dostosowanych do poziomu
ucznia:
- przydzielenie
uczniom zadań dostosowanych do
ich indywidualnych możliwości;
- prawidłowość
przyjętych etapów pracy;
- organizacyjne
umiejętności uczniów.
- Dobór
właściwych metod, pomocy
dydaktycznych itd.:
- przygotowanie
środków dydaktycznych i posługiwanie
się nimi;
- włączenie
nowych wiadomości do struktury
wiedzy uczniów;
- kształtowanie
u uczniów postawy badawczej;
- dobór
typu lekcji , metod i środków
dydaktycznych do celów lekcji;
- poprawność
zastosowania wybranych metod i
technik.
- Współpraca
z uczniem lub grupą, udzielanie
fachowych porad, wskazanie źródeł:
- rola
nauczyciela koordynatora
- prawidłowość
relacji interpersonalnych:
nauczyciel – uczeń
(partnerstwo, zaufanie,
zrozumienie, wzajemne
poszanowanie);
- tempo
lekcji;
- zaangażowanie
wszystkich uczniów;
- wykorzystanie
różnych źródeł wiedzy.
- Obserwacja
pracy uczniów:
- osobiste
zaangażowanie ucznia w osiągnięcie
celów;
- umiejętność
współpracy z innymi;
- zachęcanie
ucznia do wzmożonego wysiłku .
- Prezentacja
umiejętności – osiągnięcie założonych
celów;
- poziom
osiągnięcia celów w
odniesieniu do możliwości
uczniów i standardów;
- samodzielność
myślenia w prezentacji umiejętności;
- autoprezentacja.
- Samoocena.
|