:: kontrakt-umowa
:: plan
rozwoju nauczyciela stażysty :: arkusz
hospitacji ::
:: arkusz
obserwacji :: dekalog
opiekuna stażu :: kodeks
etyki ::
:: ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu
::
Kontrakt-
umowa
Kontrakt
zawarty między
- stażystą
...................................................................
- opiekunem
stażu
.......................................................
- w
dniu
....................................
- Cel
współpracy:
- pomyślne
ukończenie stażu przez stażystę,
- służenie
pomocą i radą przez opiekun
stażu.
- Zadania
dla opiekuna i stażysty:
- opracowanie
planu rozwoju zawodowego ( data
– początek stażu: wrzesień),
- wdrażanie
planu, uaktualnianie na bieżąco,
wprowadzanie zmian,
- uczestnictwo
stażysty dwa razy w miesiącu w
hospitacji dowolnych lekcji u
wybranych nauczycieli,
prowadzenie arkusza obserwacji,
- przeprowadzenie
raz w miesiącu zajęć w obecności
opiekuna lub zaproszonych gości.
(do lekcji przygotowywany jest
scenariusz zajęć lub konspekt,
który po przeprowadzonej lekcji
musi być opatrzony wnioskami
stażysty na temat
przeprowadzonych zajęć),
- wspólne
przygotowanie arkuszy
hospitacji, omawianie
hospitacji,
- cykl
lekcji otwartych (ich terminy
należy ustalić na początku
stażu),
- zapoznanie
się na początku stażu z
dokumentami szkoły (regulamin,
plany pracy, statut),
- wspólna
analiza przeczytanych lektur,
- wspólna
analiza prawa oświatowego
(obowiązuje nauczyciela
kontraktowego),
- gromadzenie
dokumentacji celem obiektywnego
sformułowania oceny na koniec
stażu.
- Metody:
- hospitacje
i obserwacje,
- dyskusja,
- analiza
rytmiczności realizacji planu
rozwoju.
- Formalna
strona współpracy:
- spotkania
raz w miesiącu,
- określenie
godziny spotkania,
- określenie
miejsca spotkania,
- spotkania
na prośbę stażysty (stażysta
proponuje wcześniej termin).
- Zasady
i normy:
- nie
spóźniamy się,
- umiemy
słuchać,
- uprzedzamy
o odwołaniu spotkania bądź
zmianie terminu,
- jesteśmy
dyskretni.
|