::
dowody
:: karta
hospitalizacji :: scenariusz
zajęć ::
Dowody
na standardy osiągnięć (w nawiązaniu
do Rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 03.08.2000 r.)
§
3 ust. 2 pkt 1
"wykazanie
umiejętności prowadzenia zajęć w
sposób zapewniający właściwą
realizację podstawowych zadań szkoły,
w której nauczyciel odbywał staż".
- Uzyskał
pozytywną ocenę hospitowanych zajęć.
- Opracował
test, przeprowadził i dokonał
analizy wyników osiągnięć wiedzy
uczniów.
- Przekonał
uczniów do udziału w konkursach,
turniejach, ... .
- Był
pomysłodawcą i organizatorem
nowych form pracy promujących wiedzę
i umiejętności.
- Uczniowie
uzyskali dobre wyniki na egzaminach.
- Opracował
indywidualny plan pracy z uczniem słabym
i zdolnym.
- Przedstawił
konspekty zawierające różnorodne
formy pracy z uczniami.
§
3 ust. 2 pkt 2
"posiadanie
wiedzy z zakresu problemów środowiska
uczniów i wychowanków w stopniu umożliwiającym
współprace z tym środowiskiem"
- Dokonał
analizy sytuacji swoich uczniów po
zgromadzeniu informacji i zapoznaniu
się z dokumentacją.
- Opracował
plan pracy wychowawcy klasy w
oparciu o plan pracy szkoły.
- Posiadł
umiejętność prowadzenia spotkań
z rodzicami .
- Uzyskał
pozytywną opinie pedagoga w
zakresie kontaktów:
- nauczyciel
- uczeń
- nauczyciel
- rodzice
5. Gromadził wiedzę i doświadczenie w
zakresie pracy środowiskowej.
§
3 ust. 2 pkt 3
"umiejętność
omawiania własnych lub obserwowanych
zajęć"
- Sposób
prowadzenia obserwacji zgodnie z
przyjętą procedurą.
- Rozmowa
przed i po hospitacji przebiegały
wg scenariusza przyjętego w szkole.
Procedura
obserwacji:
- ustalenie
celu,
- zaplanowanie
jej przebiegu,
- przygotowanie
narzędzia do opisu spostrzeżeń,
- przeprowadzenie
obserwacji,
- sporządzenie
raportu z przebiegu obserwacji,
- przygotowanie
wniosków,
- przekazanie
zainteresowanemu obserwacji
zwrotnej.
§
3 ust. 2 pkt 4
"znajomość
organizacji zasad funkcjonowania szkoły,
w której nauczyciel odbywał staż"
- Poznał
dokumenty obowiązujące w szkole.
- Prawidłowe
wypełnianie dokumentacji szkolnej
ucznia i nauczyciela.
- Punktualne
rozpoczynanie zajęć i dyżurów.
|