| :: 
                                        dowody 
                                        ::  schemat
                                        opisu i analizy przypadku  :: Ogólny
                                        schemat opisu i analizy przypadku (rozpoznawania
                                        i rozwiązywania problemu edukacyjnego,
                                        wychowawczego lub innego z 
                                        uwzględnieniem specyfiki typu lub
                                        rodzaju szkoły)   1.
                                        Identyfikacja problemu ·       
                                        Krótko nazwij zjawisko
                                        (problem), którym się zająłeś. ·       
                                        Podaj podstawowe informacje nt.
                                        ucznia (grupy, zdarzenia), którego
                                        dotyczy analiza.  ·       
                                        Wymień główne objawy, wskazujące
                                        na istnienie problemu.   ·       
                                        Uzasadnij dlaczego zwróciłeś
                                        uwagę na to zjawisko (problem) i danego
                                        ucznia (grupę, zdarzenie).   2.
                                        G2. Geneza i
                                        dynamika zjawiska   ·      
                                        Opisz
                                        historię powstania zjawiska (problemu)
                                        powołując się na dane z:  ·      
                                        Przedstaw
                                        wnioski dotyczące powstania problemu.  ·      
                                        Opisz
                                        rozwój zjawiska (problemu) w czasie:      
                                        3. Znaczenie
                                        problemu ·      
                                        Odwołując się do wybranej
                                        teorii (ewentualnie także do własnych
                                        doświadczeń) opisz znaczenie jakie ma
                                        dane zjawisko (problem) dla
                                        funkcjonowania ucznia (grupy, szkoły).   4   
                                        4. Prognoza ·      
                                        Przedstaw na podstawie własnych
                                        doświadczeń i literatury,
                                        przewidywania co do skuteczności swoich
                                        oddziaływań 
                                          
                                            prognoza
                                            negatywna – spodziewany stan 
                                            w przypadku zaniechania
                                            oddziaływań
                                            prognoza
                                            pozytywna – stan, którego
                                            spodziewasz się po wdrożeniu
                                            oddziaływań      
                                        5. Propozycje
                                        rozwiązania ·       
                                        Sformułuj cele ·       
                                        Przedstaw zadania, jakie sobie
                                        postawiłeś: 
                                          
                                            zadania
                                            naprawcze (terapeutyczne,
                                            korekcyjne),
                                            zadania
                                            profilaktyczne (zapobiegawcze). ·      
                                        Przedstaw
                                        plan oddziaływań (kto? co? jak?
                                        kiedy?) Uwaga:
                                        Analiza
                                        przypadku może kończyć się na tym
                                        etapie, jeśli pełni jedynie rolę
                                        diagnostyczną.        
                                        6. Wdrażanie
                                        oddziaływań ·       
                                        Opisz ramowo przebieg stosowanych
                                        oddziaływań i ich skutki.  ·       
                                        Przedstaw
                                        bardziej szczegółowo przykład,
                                        ilustrujący wybrane oddziaływania.        
                                        7. Efekty
                                        oddziaływań ·       
                                        Przedstaw zamierzone i
                                        niezamierzone skutki oddziaływań. ·       
                                        Porównaj
                                        prognozę pozytywną z uzyskanymi
                                        efektami.    Uwaga:
                                        Analiza przypadku może dotyczyć także
                                        rozwiązań strukturalno-systemowych
                                        (programowych, organizacyjnych) w
                                        szkole. 
                                           |