awans zawodowy 
nauczyciela

                                                                                                                            serwis portalu gorakalwaria.com.pl

 

 

 

::  e-mail  ::

   

Mianowany

::  wstęp  ::  teczka ::  plan i staż  ::  wymagania  ::

 

wymagania

::  dowody  ::  schemat opisu i analizy przypadku  ::

Ogólny schemat opisu i analizy przypadku 

(rozpoznawania i rozwiązywania problemu edukacyjnego, wychowawczego lub innego z  uwzględnieniem specyfiki typu lub rodzaju szkoły)

 

1. Identyfikacja problemu

·        Krótko nazwij zjawisko (problem), którym się zająłeś.

·        Podaj podstawowe informacje nt. ucznia (grupy, zdarzenia), którego dotyczy analiza. 

·        Wymień główne objawy, wskazujące na istnienie problemu.  

·        Uzasadnij dlaczego zwróciłeś uwagę na to zjawisko (problem) i danego ucznia (grupę, zdarzenie).

 

2. G2. Geneza i dynamika zjawiska

 

·       Opisz historię powstania zjawiska (problemu) powołując się na dane z: 

  • obserwacji,

  • wywiadu,

  • analizy dokumentów, 

  •  informacji od osób trzecich, 

  • innych źródeł.

·       Przedstaw wnioski dotyczące powstania problemu. 

·       Opisz rozwój zjawiska (problemu) w czasie:

  • Kiedy się zaczęło? 

  • Jak długo trwa? 

  • Jak przebiegało / zmieniało się (nasilenie, osłabienie)?

      3. Znaczenie problemu

·       Odwołując się do wybranej teorii (ewentualnie także do własnych doświadczeń) opisz znaczenie jakie ma dane zjawisko (problem) dla funkcjonowania ucznia (grupy, szkoły).

 

4    4. Prognoza

·       Przedstaw na podstawie własnych doświadczeń i literatury, przewidywania co do skuteczności swoich oddziaływań

  • prognoza negatywna – spodziewany stan  w przypadku zaniechania oddziaływań

  • prognoza pozytywna – stan, którego spodziewasz się po wdrożeniu oddziaływań

      5. Propozycje rozwiązania

·        Sformułuj cele

·        Przedstaw zadania, jakie sobie postawiłeś:

  • zadania naprawcze (terapeutyczne, korekcyjne),

  • zadania profilaktyczne (zapobiegawcze).

·       Przedstaw plan oddziaływań (kto? co? jak? kiedy?)

Uwaga: Analiza przypadku może kończyć się na tym etapie, jeśli pełni jedynie rolę diagnostyczną.

 

      6. Wdrażanie oddziaływań

·        Opisz ramowo przebieg stosowanych oddziaływań i ich skutki. 

·        Przedstaw bardziej szczegółowo przykład, ilustrujący wybrane oddziaływania.

 

      7. Efekty oddziaływań

·        Przedstaw zamierzone i niezamierzone skutki oddziaływań.

·        Porównaj prognozę pozytywną z uzyskanymi efektami. 

 

Uwaga: Analiza przypadku może dotyczyć także rozwiązań strukturalno-systemowych (programowych, organizacyjnych) w szkole. 

 

   

 

 

 

 
:: awans :: podstawa prawna :: stażysta :: kontraktowy :: mianowany :: opiekun ::
:: plan :: sprawozdanie :: publikacje :: literatura :: linki :: 

     

   Prawa kopiowania © MGK