| :: 
                                        dowody  ::  
                                         Dowody
                                        na standardy osiągnięć (w nawiązaniu
                                        do Rozporządzenia Ministra Edukacji
                                        Narodowej z dnia 03.08.2000 r.) §
                                        4 ust. 2 pkt. 1umiejętność organizacji i
                                        doskonalenia własnego warsztatu pracy,
                                        analizowania i dokumentowania własnych
                                        działań, a także oceniania skuteczności
                                        i dokonywania stosownych korekt w tym
                                        działaniu; w przypadku nauczycieli, o
                                        których mowa w art. 1 ust. 1 pkt. 3 KN,
                                        wykazywanie umiejętności samodzielnego
                                        opracowywania indywidualnych planów
                                        pracy z dzieckiem i prowadzenia karty
                                        pobytu dziecka w szkole oraz aktywnego
                                        działania w zespole do spraw okresowej
                                        oceny sytuacji wychowanków,
   §
                                        4 ust. 2 pkt. 2umiejętność uwzględniania w
                                        swojej pracy problematyki środowiska
                                        lokalnego oraz współczesnych problemów
                                        społecznych i cywilizacyjnych,"
 
                                          Przygotował
                                            pomoce naukowe celem podniesienia
                                            jakości swojej pracy.
                                          Dokonał
                                            samooceny, wprowadził ewentualne
                                            zmiany do realizacji w planach,
                                            scenariuszach, kryteriach oceniania
                                            ... .
                                          Opracował
                                            i wdrożył system monitorowania
                                            efektów własnej pracy.
                                          Zna
                                            sytuację rodzinną uczniów i
                                            skutecznie rozwiązuje problemy
                                            dzieci.
                                          Wyzwolił
                                            aktywność własną rodziców w
                                            celu rozwiązywania problemów
                                            dzieci.
                                          Wyzwolił
                                            aktywność własną uczniów i środowiska
                                            lokalnego.   §
                                        4 ust. 2 pkt. 3uczestnictwo w realizacji ogólnoszkolnych,
                                        edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych
                                        lub innych wynikających ze statutu oraz
                                        specyfiki typu i rodzaju szkoły,
   §
                                        4 ust. 2 pkt. 4umiejętność wykorzystywania w
                                        swojej pracy technologii komputerowej i
                                        informacyjnej."
 
                                          Aktywnie
                                            i twórczo pracował w zespołach
                                            opracowujących dokumenty szkoły.
                                          Przeprowadził
                                            diagnozę wstępną uczniów
                                            zainteresowanych konkursem
                                            przedmiotowym oraz wdrożył program
                                            pracy z uczniem zdolnym.
                                          Opracował
                                            i wdrożył program pracy z uczniem
                                            z trudnościami szkolnymi.
                                          Nawiązał
                                            współpracę z osobami i
                                            instytucjami wspierającymi prace
                                            szkoły.
                                          Zorganizował
                                            wycieczki tematyczne lub zawodowe.
                                          Przygotował
                                            scenariusz i zorganizował ciekawą
                                            formę zajęć pozalekcyjnych.
                                          Zorganizował
                                            współpracę młodzieży szkoły,
                                            klasy z młodzieżą sąsiednich szkół,
                                            gmin, powiatów.
                                          Zorganizował
                                            współpracę szkoły, klasy wynikającą
                                            z priorytetów placówki.
                                          Przeprowadził
                                            zajęcia z wykorzystaniem komputerów.
                                          Opracował
                                            dokumentację komputerowo.   §
                                        4 ust.2 pkt. 5wiedzę z wybranych zagadnień
                                        psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz
                                        ogólnych problemów oświatowych,
                                        pomocy społecznej lub postępowania w
                                        sprawach nieletnich, w zakresie
                                        specyfiki zadań realizowanych przez
                                        nauczyciela,
   §
                                        4 ust.2 pkt. 6znajomość przepisów dotyczących
                                        systemów oświaty, pomocy społecznej
                                        lub postępowania w sprawach nieletnich,
                                        w zakresie funkcjonowania szkoły w której
                                        nauczyciel odbywał staż oraz umiejętność
                                        posługiwania się tymi
                                        przepisami."
 
                                          Umiejętnie
                                            rozwiązywał konflikty.
                                          Organizował
                                            pomoc materialną dla uczniów.
                                          Wyzwolił
                                            aktywność własną rodziców do
                                            współpracy z uczniami (wyższe
                                            efekty uczenia się).
                                          Współpracował
                                            z różnymi instytucjami pozarządowymi
                                            realizującymi cele szkoły.
                                          W
                                            procesie uczenia się wyzwolił
                                            aktywność uczniów.
                                          Posiadł
                                            nowe umiejętności metodyczne w
                                            zakresie form i nowych metod pracy z
                                            uczniem.
                                          Skutecznie
                                            rozwiązywał problemy wychowawcze
                                            społeczne i opiekuńcze.
                                          Zna
                                            przepisy dotyczące Konstytucji, KN
                                            , Karty Praw Dziecka, Karty Praw Człowieka,
                                          Statut
                                            Szkoły, Program Wychowawczy Szkoły,
                                            rozporządzenie dotyczące oceniania
                                            i promowania uczniów, rozporządzenie
                                            dotyczące wymogów programowych,
                                            wybrane elementy BHP, ... .
                                          Inne.   |