::
dowody ::
Dowody
na standardy osiągnięć (w nawiązaniu
do Rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 03.08.2000 r.)
§
4 ust. 2 pkt. 1
umiejętność organizacji i
doskonalenia własnego warsztatu pracy,
analizowania i dokumentowania własnych
działań, a także oceniania skuteczności
i dokonywania stosownych korekt w tym
działaniu; w przypadku nauczycieli, o
których mowa w art. 1 ust. 1 pkt. 3 KN,
wykazywanie umiejętności samodzielnego
opracowywania indywidualnych planów
pracy z dzieckiem i prowadzenia karty
pobytu dziecka w szkole oraz aktywnego
działania w zespole do spraw okresowej
oceny sytuacji wychowanków,
§
4 ust. 2 pkt. 2
umiejętność uwzględniania w
swojej pracy problematyki środowiska
lokalnego oraz współczesnych problemów
społecznych i cywilizacyjnych,"
- Przygotował
pomoce naukowe celem podniesienia
jakości swojej pracy.
- Dokonał
samooceny, wprowadził ewentualne
zmiany do realizacji w planach,
scenariuszach, kryteriach oceniania
... .
- Opracował
i wdrożył system monitorowania
efektów własnej pracy.
- Zna
sytuację rodzinną uczniów i
skutecznie rozwiązuje problemy
dzieci.
- Wyzwolił
aktywność własną rodziców w
celu rozwiązywania problemów
dzieci.
- Wyzwolił
aktywność własną uczniów i środowiska
lokalnego.
§
4 ust. 2 pkt. 3
uczestnictwo w realizacji ogólnoszkolnych,
edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych
lub innych wynikających ze statutu oraz
specyfiki typu i rodzaju szkoły,
§
4 ust. 2 pkt. 4
umiejętność wykorzystywania w
swojej pracy technologii komputerowej i
informacyjnej."
- Aktywnie
i twórczo pracował w zespołach
opracowujących dokumenty szkoły.
- Przeprowadził
diagnozę wstępną uczniów
zainteresowanych konkursem
przedmiotowym oraz wdrożył program
pracy z uczniem zdolnym.
- Opracował
i wdrożył program pracy z uczniem
z trudnościami szkolnymi.
- Nawiązał
współpracę z osobami i
instytucjami wspierającymi prace
szkoły.
- Zorganizował
wycieczki tematyczne lub zawodowe.
- Przygotował
scenariusz i zorganizował ciekawą
formę zajęć pozalekcyjnych.
- Zorganizował
współpracę młodzieży szkoły,
klasy z młodzieżą sąsiednich szkół,
gmin, powiatów.
- Zorganizował
współpracę szkoły, klasy wynikającą
z priorytetów placówki.
- Przeprowadził
zajęcia z wykorzystaniem komputerów.
- Opracował
dokumentację komputerowo.
§
4 ust.2 pkt. 5
wiedzę z wybranych zagadnień
psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz
ogólnych problemów oświatowych,
pomocy społecznej lub postępowania w
sprawach nieletnich, w zakresie
specyfiki zadań realizowanych przez
nauczyciela,
§
4 ust.2 pkt. 6
znajomość przepisów dotyczących
systemów oświaty, pomocy społecznej
lub postępowania w sprawach nieletnich,
w zakresie funkcjonowania szkoły w której
nauczyciel odbywał staż oraz umiejętność
posługiwania się tymi
przepisami."
- Umiejętnie
rozwiązywał konflikty.
- Organizował
pomoc materialną dla uczniów.
- Wyzwolił
aktywność własną rodziców do
współpracy z uczniami (wyższe
efekty uczenia się).
- Współpracował
z różnymi instytucjami pozarządowymi
realizującymi cele szkoły.
- W
procesie uczenia się wyzwolił
aktywność uczniów.
- Posiadł
nowe umiejętności metodyczne w
zakresie form i nowych metod pracy z
uczniem.
- Skutecznie
rozwiązywał problemy wychowawcze
społeczne i opiekuńcze.
- Zna
przepisy dotyczące Konstytucji, KN
, Karty Praw Dziecka, Karty Praw Człowieka,
- Statut
Szkoły, Program Wychowawczy Szkoły,
rozporządzenie dotyczące oceniania
i promowania uczniów, rozporządzenie
dotyczące wymogów programowych,
wybrane elementy BHP, ... .
- Inne.
|