:: 
                                        plan 
                                        ::  kryteria przy ocenie
                                        planu  ::  ocena
                                        dorobku za okres stażu  ::
                                        ::  sprawozdanie z realizacji planu 
                                        ::
Plan rozwoju zawodowego
| Standard: Prawidłowo organizuje swój czas pracy w szkole i umiejętnie nawiązuje kontakty z otoczeniem. | ||||||||||||||
| Lp. | Zadanie | Formy realizacji | Osoby wspierające | Termin | Dowody realizacji, wskazówki, uwagi | |||||||||
| 1 | Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego | Poznanie przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego, udział w WDN | Opiekun stażu, bibliotekarki, dyrektor szkoły, wykładowca z WDN | wrzesień | Poprawnie
      sformułowany wniosek | |||||||||
| 2 | Nawiązanie
      kontaktu | Bezpośrednia
      rozmowa, feedback, pytanie otwarte, zwarcie kontaktu | Opiekun, metodyk, coach | wrzesień | Opracowanie zasad współpracy | |||||||||
| 3 | Zapoznanie
      się | Obserwacja, udział w spotkaniach zespołów, spotkaniach Rady Pedagogicznej | Nauczyciel odpowiedzialny za tygodniowy rozkład zajęć, zastępca dyrektora, dyrektor, opiekun | wrzesień | Organizacja
      zajęć własnych, udział | |||||||||
| 4 | Ustalenie 
 | Napisanie planu rozwoju zawodowego, opracowanie zakresu i tematów zajęć | Opiekun stażu | Do 25 IX | Wniosek i plan rozwoj | |||||||||
| Standard: Zna organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły oraz dokumentację funkcjonującą w szkole | ||||||||||||||
| 1 | Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły | Udział w Radach Pedagogicznych, zespole przedmiotowym klasowym, udział w spotkaniu Rady Szkoły | Opiekun, przewodniczący zespołu, bibliotekarz, kierownik świetlicy, dyrektor | Cały rok | Lista obecności na radach, zespołach, | |||||||||
| 2 | Poznanie
      dokumentów obowiązujących | Analiza dokumentacji, Dokonywanie samodzielnych wpisów do dzienników | Opiekun, dyrektor, bibliotekarz | IX/X | Samoocena na podstawie ankiety, wpisy w dziennikach | |||||||||
| 3 | Zna
      podstawowe zasady bezpieczeństwa | Udział w szkoleniu wewnętrznym, szkolenie podstawowe | Dyrektor, specjalista ds. kadrowych | IX, XI | Oświadczenie i świadectwo ukończenia kursu | |||||||||
| Standard: Rozwijanie umiejętności dydaktycznych oraz rozwijanie spostrzegawczości, umiejętności analizy i wyciągania wniosków | ||||||||||||||
| 1 | Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela | Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników - wykorzystanie czasu na lekcji - środki dydaktyczne stosowane na lekcji - zajęcia pozalekcyjne sprzyjające rozwojowi zainteresowań ucznia - sposób prowadzenia zebrań z rodzicami - zasady stosowania WSO na lekcji -        
      indywidualizacja zajęć dla uczniów - indywidualizacja zajęć dla uczniów zdolnych -        
      lekcje podsumowujące | Opiekun, dyrektor, nauczyciele różnych przedmiotów | Dwa razy w miesiącu 
 
 
 
 
 X 
 
 XI 
 
 II 
 
 
 
 XII 
 
 III 
 
 
 IV 
 
 V | Wnioski | |||||||||
| 2 | Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub dyrektora | Opracowanie konspektu (scenariusza) zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja | Opiekun, dyrektor, | Raz | Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji | |||||||||
| 3 | Ocena
      własnych umiejętności , analiza mocnych | Działanie
      autorefleksyjne, dokumentacja efektów własnej pracy | Samodzielna praca opiekuna | Na bieżąco | Ustalenie .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. opracowane ankiety, sprawdziany | |||||||||
| 4 | Uczestnictwo | Zbieranie informacji mogących pomóc w dalszej pracy, aktywny udział w warsztatach: 
 ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... 
 | Coach z WDN, dyrektor, opiekun | Co
      najmniej | Potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu | |||||||||
| Standard: Posiada wiedzę z zakresu problemów wychowawczych szkoły oraz umie poszukiwać źródeł informacji o uczniu | ||||||||||||||
| 1 | Zapoznanie 
 | Wybór tematu do pracy na bieżący rok | Opiekun przewodniczący zespołu wychowawczego, pedagog szkolny, psycholog | X | Opracowanie programu do realizacji | |||||||||
| 2 | Poznanie sytuacji wychowawczej wychowanków oraz ich problemów dydaktycznych | Rozmowa, wywiad | Opiekun, pedagog szkolny, psycholog, dyrektor, sekretarz szkoły, poprzedni wychowawca. | X/XI | Charakterystyka klasy w przygotowanej przez siebie formie | |||||||||
| 3 | Poznanie instytucji mogących pomóc w sprawach wychowawczych | Własne poszukiwania, rozmowa w zespole wychowawczym | Opiekun, psycholog, pedagog, dyrektor | XII/I | Spis niezbędnych telefonów kontaktowych do instytucji wspomagających proces wychowawczy | |||||||||
| 4 | Pogłębienie
      wiedzy | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||||
| 5 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||||
| 6 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||||
| 7 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |||||||||
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 |