::
plan
:: kryteria przy ocenie
planu :: ocena
dorobku za okres stażu ::
:: sprawozdanie z realizacji planu
::
Plan rozwoju zawodowego
Standard: Prawidłowo organizuje swój czas pracy w szkole i umiejętnie nawiązuje kontakty z otoczeniem. |
||||||||||||||
Lp. |
Zadanie |
Formy realizacji |
Osoby wspierające |
Termin |
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
|||||||||
1 |
Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego |
Poznanie przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego, udział w WDN |
Opiekun stażu, bibliotekarki, dyrektor szkoły, wykładowca z WDN |
wrzesień |
Poprawnie
sformułowany wniosek |
|||||||||
2 |
Nawiązanie
kontaktu |
Bezpośrednia
rozmowa, feedback, pytanie otwarte, zwarcie kontaktu |
Opiekun, metodyk, coach |
wrzesień |
Opracowanie zasad współpracy |
|||||||||
3 |
Zapoznanie
się |
Obserwacja, udział w spotkaniach zespołów, spotkaniach Rady Pedagogicznej |
Nauczyciel odpowiedzialny za tygodniowy rozkład zajęć, zastępca dyrektora, dyrektor, opiekun |
wrzesień |
Organizacja
zajęć własnych, udział |
|||||||||
4 |
Ustalenie
|
Napisanie planu rozwoju zawodowego, opracowanie zakresu i tematów zajęć |
Opiekun stażu |
Do 25 IX |
Wniosek i plan rozwoj |
|||||||||
Standard: Zna organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły oraz dokumentację funkcjonującą w szkole |
||||||||||||||
1 |
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły |
Udział w Radach Pedagogicznych, zespole przedmiotowym klasowym, udział w spotkaniu Rady Szkoły |
Opiekun, przewodniczący zespołu, bibliotekarz, kierownik świetlicy, dyrektor |
Cały rok |
Lista obecności na radach, zespołach, |
|||||||||
2 |
Poznanie
dokumentów obowiązujących |
Analiza dokumentacji, Dokonywanie samodzielnych wpisów do dzienników |
Opiekun, dyrektor, bibliotekarz |
IX/X |
Samoocena na podstawie ankiety, wpisy w dziennikach |
|||||||||
3 |
Zna
podstawowe zasady bezpieczeństwa |
Udział w szkoleniu wewnętrznym, szkolenie podstawowe |
Dyrektor, specjalista ds. kadrowych |
IX, XI |
Oświadczenie i świadectwo ukończenia kursu |
|||||||||
Standard: Rozwijanie umiejętności dydaktycznych oraz rozwijanie spostrzegawczości, umiejętności analizy i wyciągania wniosków |
||||||||||||||
1 |
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela |
Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników - wykorzystanie czasu na lekcji - środki dydaktyczne stosowane na lekcji - zajęcia pozalekcyjne sprzyjające rozwojowi zainteresowań ucznia - sposób prowadzenia zebrań z rodzicami - zasady stosowania WSO na lekcji -
indywidualizacja zajęć dla uczniów - indywidualizacja zajęć dla uczniów zdolnych -
lekcje podsumowujące |
Opiekun, dyrektor, nauczyciele różnych przedmiotów |
Dwa razy w miesiącu
X
XI
II
XII
III
IV
V |
Wnioski |
|||||||||
2 |
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub dyrektora |
Opracowanie konspektu (scenariusza) zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja |
Opiekun, dyrektor, |
Raz |
Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji |
|||||||||
3 |
Ocena
własnych umiejętności , analiza mocnych |
Działanie
autorefleksyjne, dokumentacja efektów własnej pracy |
Samodzielna praca opiekuna |
Na bieżąco |
Ustalenie .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. .............................. opracowane ankiety, sprawdziany |
|||||||||
4 |
Uczestnictwo |
Zbieranie informacji mogących pomóc w dalszej pracy, aktywny udział w warsztatach:
..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... ..................................... .....................................
|
Coach z WDN, dyrektor, opiekun |
Co
najmniej |
Potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu |
|||||||||
Standard: Posiada wiedzę z zakresu problemów wychowawczych szkoły oraz umie poszukiwać źródeł informacji o uczniu |
||||||||||||||
1 |
Zapoznanie
|
Wybór tematu do pracy na bieżący rok |
Opiekun przewodniczący zespołu wychowawczego, pedagog szkolny, psycholog |
X |
Opracowanie programu do realizacji |
|||||||||
2 |
Poznanie sytuacji wychowawczej wychowanków oraz ich problemów dydaktycznych |
Rozmowa, wywiad |
Opiekun, pedagog szkolny, psycholog, dyrektor, sekretarz szkoły, poprzedni wychowawca. |
X/XI |
Charakterystyka klasy w przygotowanej przez siebie formie |
|||||||||
3 |
Poznanie instytucji mogących pomóc w sprawach wychowawczych |
Własne poszukiwania, rozmowa w zespole wychowawczym |
Opiekun, psycholog, pedagog, dyrektor |
XII/I |
Spis niezbędnych telefonów kontaktowych do instytucji wspomagających proces wychowawczy |
|||||||||
4 |
Pogłębienie
wiedzy |
|
|
|
|
|||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|