::  plan  ::  kryteria przy ocenie planu  ::  ocena dorobku za okres stażu  ::
::  sprawozdanie z realizacji planu  ::

 

Plan rozwoju zawodowego

 

Standard: Prawidłowo organizuje swój czas pracy w szkole i umiejętnie nawiązuje kontakty z otoczeniem.

Lp.

Zadanie

Formy realizacji

Osoby wspierające

Termin

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1

Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego

Poznanie przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego, udział w WDN

Opiekun stażu, bibliotekarki, dyrektor szkoły, wykładowca

z WDN

wrzesień

Poprawnie sformułowany wniosek
o rozpoczęcie stażu, opracowanie
i zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego

2

Nawiązanie kontaktu
z opiekunem stażu, doradcą metodycznym, coachem WDN

Bezpośrednia rozmowa, feedback, pytanie otwarte, zwarcie kontaktu
z opiekunem

Opiekun, metodyk, coach

wrzesień

Opracowanie zasad współpracy

3

Zapoznanie się
z tygodniowym rozkładem zajęć
w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami

Obserwacja, udział w spotkaniach zespołów, spotkaniach Rady Pedagogicznej

Nauczyciel odpowiedzialny za tygodniowy rozkład zajęć, zastępca dyrektora, dyrektor, opiekun

wrzesień

Organizacja zajęć własnych, udział
w lekcjach
i spotkaniach zespołów

4

Ustalenie
z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu, z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych

 

Napisanie planu rozwoju zawodowego, opracowanie zakresu i tematów zajęć

Opiekun stażu

Do 25 IX

Wniosek i plan rozwoj

Standard: Zna organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły oraz dokumentację funkcjonującą w szkole

1

Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły

Udział w Radach Pedagogicznych, zespole przedmiotowym klasowym, udział w spotkaniu Rady Szkoły

Opiekun, przewodniczący zespołu, bibliotekarz, kierownik świetlicy, dyrektor

Cały rok

Lista obecności na radach, zespołach,

2

Poznanie dokumentów obowiązujących
w szkole: Statut szkoły, Regulamin pracy i wynagradzania, WSO, WDN, program wychowawczy, profilaktyczny, plan strategiczny szkoły, dokumentów związanych z zajęciami dydaktycznymi: dzienniki lekcyjne, rozkłady zajęć itp.

Analiza dokumentacji, Dokonywanie samodzielnych wpisów do dzienników

Opiekun, dyrektor, bibliotekarz

IX/X

Samoocena na podstawie ankiety, wpisy w dziennikach

3

Zna podstawowe zasady bezpieczeństwa
i higieny pracy
w szkole

Udział w szkoleniu wewnętrznym, szkolenie podstawowe

Dyrektor, specjalista ds. kadrowych

IX, XI

Oświadczenie
o znajomości przepisów

i świadectwo ukończenia kursu

Standard: Rozwijanie umiejętności dydaktycznych oraz rozwijanie spostrzegawczości, umiejętności analizy i wyciągania wniosków

1

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela

Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników

-         wykorzystanie czasu na lekcji

-         środki dydaktyczne stosowane na lekcji

-         zajęcia pozalekcyjne sprzyjające rozwojowi zainteresowań ucznia

-         sposób prowadzenia zebrań z rodzicami

-         zasady stosowania WSO na lekcji

-         indywidualizacja zajęć dla uczniów
z trudnościami
w nauce

-         indywidualizacja zajęć dla uczniów zdolnych

-         lekcje podsumowujące
i sprawdzające wiedze ucznia

Opiekun, dyrektor, nauczyciele różnych przedmiotów

Dwa razy w miesiącu

 

 

 

 

 

X

 

 

XI

 

 

II

 

 

 

 

XII

 

 

III

 

 

 

IV

 

 

V

Wnioski
z obserwacji
i hospitacji

2

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub dyrektora

Opracowanie konspektu (scenariusza) zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja

Opiekun, dyrektor,

Raz
w miesiącu

Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji

3

Ocena własnych umiejętności , analiza mocnych
i słabych stron własnej działalności

Działanie autorefleksyjne, dokumentacja efektów własnej pracy
z uwzględnieniem opracowanych narzędzi badań analiz
i ewaluacji.

Samodzielna praca opiekuna

Na bieżąco

Ustalenie
z opiekunem stażu tematyki szkolenia, niezbędnej do podniesienia kwalifikacji:

..............................

..............................

..............................

..............................

..............................

..............................

opracowane ankiety, sprawdziany

4

Uczestnictwo
w WDN

Zbieranie informacji mogących pomóc w dalszej pracy, aktywny udział w warsztatach:

 

.....................................

.....................................

.....................................

.....................................

.....................................

.....................................

.....................................

.....................................

.....................................

.....................................

.....................................

 

Coach z WDN, dyrektor, opiekun

Co najmniej
w dwóch formach

Potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu

Standard: Posiada wiedzę z zakresu problemów wychowawczych szkoły oraz umie poszukiwać źródeł informacji o uczniu

1

Zapoznanie
z programem wychowawczym szkoły i dokonanie wyboru obszaru do pracy z grupą klasową

 

Wybór tematu do pracy na bieżący rok

Opiekun przewodniczący zespołu wychowawczego, pedagog szkolny, psycholog

X

Opracowanie programu do realizacji

2

Poznanie sytuacji wychowawczej wychowanków oraz ich problemów dydaktycznych

Rozmowa, wywiad

Opiekun, pedagog szkolny, psycholog, dyrektor, sekretarz szkoły, poprzedni wychowawca.

X/XI

Charakterystyka klasy w przygotowanej przez siebie formie

3

Poznanie instytucji mogących pomóc w sprawach wychowawczych

Własne poszukiwania, rozmowa w zespole wychowawczym

Opiekun, psycholog, pedagog, dyrektor

XII/I

Spis niezbędnych telefonów kontaktowych do instytucji wspomagających proces wychowawczy

4

Pogłębienie wiedzy
i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów.

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7