PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Piotra Gniewkowskiego – nauczyciela wos, historii i wych. fizycznego
w Zespole Kształcenia i Wychowania w Smętowie Granicznym
ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.
Czas trwania stażu: 01 września 2001 r. do ...................................
SFERA ORGANIZACYJNA
Lp. | ZADANIA | FORMY REALIZACJI | TERMIN | DOWODY REALIZACJI |
1. | Poznanie procedury awansu zawodowego | Analiza
przepisów prawa oświatowego dotyczącego
awansu zawodowego: ustawa, rozporządzenia, nowelizacje Karty Nauczyciela, Internet, konferencje metodyczne.
|
VIII- IX2001 r. |
Poprawne sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |
2. | Uczestniczenie
w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. |
Analiza
dokumentów:
Statut, WSO, program wychowawczy, regulaminy. Praca w zespole powołanym przez Radę Pedagogiczną w celu opracowania „Programu wychowawczego dla gimnazjum na rok szkolny 2002/03”.
|
VIII-IX2001
VIII-IX 2002 |
Notatki
z protokołów,
„Program wychowawczy dla gimnazjum na rok szkolny 2002/2003”. |
3. | Aktywna
współpraca ze
strukturami samorządowy-mi oraz instytucjami działającymi na rzecz szkoły, pomocy spo- łecznej lub postępowaniem w sprawach nieletnich. |
Współpraca
z: SU, LOP,
GOPS, GOKSiR, Policją, Radą Rodziców, Środowiskowym Hufcem Pracy w Starogardzie Gdańskim. Kandydowanie do Rady Gminy w Smętowie Gr. |
Całyokres stażu
IX-X 2002 r. |
Dokumentacja działań. |
4. |
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju | Gromadzenie
dokumentów: świadectwa,
dyplomy, protokoły, scenariusze lekcji, fotografie, wycinki z gazet.
|
Cały okres stażu. | Dokumenty. |
5. |
Opieka nad salą lekcyjną nr 12. | Dbałość
o wyposażenie, wystrój, gazetki klasowe
i inne. |
Cały okres stażu. | Fotografie.
|
6. |
Opieka
nad stanem technicznym sprzętu i obiektów sportowych w szkole.
|
Doraźne naprawy. | Cały okres stażu. | |
7. |
Organizacja
pozalekcyjnych zajęć sportowych i rekreacyjnych
oraz rozrywkowych. |
Wycieczki, wyjazdy do kina, na basen, zawody sportowe. | Cały okres stażu. | Karty
wycieczek, podziękowania, fotografie i inne.
|
8. |
Organizacja
i przeprowadzenie
egzaminów na kartę rowerową i motorowerową. |
Prowadzenie kursu, układanie testów egzaminacyjnych i egzamin. | Cały okres stażu. | Testy,
zaświadczenia od dyrektora.
Zaświadczenie o udziale w pracach komisji kon- kursowej Powiatowego Turnieju Wiedzy o Bezpieczeństwie Ruchu Drogowego.
|
9. |
Przygotowanie projektu sprawozdania. | Autorefleksja,
autoanaliza
i opis realizacji planu rozwoju. |
Po zakończe-niu stażu. | Sprawozdanie na piśmie. |
1. |
Wstępna
ocena własnych
umiejętności. |
Autorefleksja, zaplanowanie własnego rozwoju zawodowego. |
VIII-IX2001 r. |
|
2. |
Obserwacja i analiza możliwości ucznia. | Zbieranie
informacji wg przygotowanych narzędzi:
- karty obserwacji ucznia, - karty samooceny. Opieka nad uczniem uzdolnionym i mającym problemy w nauce. Rozmowy z nauczycielami, pedagogiem szkolnym, rodzicami.
|
Cały okres stażu. |
Dokumenty. |
3. |
Poszerzanie
wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w
wewnątrz -szkolnym i zewnątrz-szkolnym doskonaleniu nauczycieli. |
Udział
w różnych formach
doskonalenia zawodowego nauczycieli: - kursy komputerowe, - kurs dotyczący problemów integracji europejskiej, - kurs dotyczący pracy na lekcji ze źródłami, - konferencje metodyczne, - szkoleniowe rady pedagogiczne. |
Cały okresstażu. |
Zaświadczenia, świadectwa, dokumenty. |
4. |
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. | Ukończenie
studiów licencjackich na AWF w Gdańsku, dających uprawnienia do
nauczania wychowania fizycznego.
|
IX-X2001 r. |
Dyplom ukończenia studiów. |
5. |
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej | Zapoznawanie
się z nowościami wydawniczymi, współpraca z biblioteką szkolną,
pedagogiczną, CEN.
Przegląd publikacji w portalach edukacyjnych Internetu.
|
Cały okres stażu. |
Spis literatury i notatki własne. |
6.
7. |
Publikacja
własnych prac.
Podejmowa-nie dodatkowych zadań i funkcji w szkole. |
Opublikowanie
w Internecie
Pracy na temat turystyki na Kociewiu, testów o ruchu drogowym, testu z wiedzy o społeczeństwie.
Pomoc w organizacji imprez sportowych w szkole i na terenie gminy. Wyjazdy na zawody, opieka nad uczniami, współpraca z nauczycielami w-f i GOKSiR-em. |
Cały okres stażu.
Cały okres stażu. |
Publikacje
potwierdzone przez dyrektora szkoły.
Dokumentacja działań.
|
8. |
Dzielenie się wiedzą i doświadcze-niem z innymi pracownikami szkoły. | Wymiana doświadczeń. |
Cały okres stażu. |
Dokumentacja
działań.
|
9. |
Poszerzanie wiedzy o regionie. | Wycieczki
rowerowe po Kociewiu.
Opracowanie szlaków rowerowych po regionie. |
Na bieżąco. |
Karty
wycieczek i fotografie. Publikacja w Internecie.
|
10. |
Określenie dalszej drogi rozwoju. | Podsumowanie pracy za okres stażu. Wnioski do dalszej pracy. |
Koniec stażu. |
Dokumentacja. |
SFERA DYDAKTYCZNA
1. |
Współpraca
z
nauczycielami. |
Współpraca
z nauczycielem informatyki. Wspólna
organizacja imprez, wycieczek i zawodów sportowych.
|
Cały okres stażu. | Dowody współpracy. |
2. |
Wykorzystywanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy. | Korzystanie
z programów
edukacyjnych, encyklopedii multimedialnej i Internetu.
|
Cały okres stażu. | Wydruki. |
3. |
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. | Stosowanie
na lekcjach
Aktywizujących metod nauczania. |
Na bieżąco. | Dokumentacja
, np. scenariusze lekcji, karty ewaluacyjne.
|
4. |
Organizacja
imprez kulturalnych i sportowych. |
Imprezy
klasowe, dyskoteki,
kino, basen, zawody sportowe. |
Cały okres stażu. | Dokumentacja.
|
5. |
Organizowanie
konkursów
szkolnych. |
Opracowanie regulaminów konkursów, przygotowanie uczniów, praca w komisjach. | Cały okres stażu. | Dokumentacja.
|
6. |
Praca z uczniami interesującymi się sportem. | Prowadzenie zajęć dodatkowych. | Cały okres stażu. |
|
7. |
Przygotowanie
uczniów do samodzielnego
kształcenia. |
Opracowywanie
dodatkowych zadań dla ucznia.
Przygotowywanie do konkursów. |
Na bieżąco. | Dokumentacja-
przykładowe zadania.
|
SFERA WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZA
1. |
Aktywna
realizacja zadań
wynikających z programu wychowawczego szkoły. |
Opracowanie
planów wychowawczych dla klasy II
gimnazjum i klasy III gimnazjum. |
IX2001 r. IX 2002 r. |
Plany
pracy wychowawczej.
|
2. |
Poznanie
sytuacji
rodzinnej wychowanków. |
Rozmowy
indywidualne,
wizyty w domach uczniów, pomoc potrzebującym, współpraca z pedagogiem, z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, hufcem pracy i opieką społeczną. |
Cały okres stażu. |
Dokumentacja
działań, zapisy w dzienniku.
|
3. |
Pogłębianie
wiedzy i umiejętności w
zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. |
Rady szkoleniowe, studiowanie literatury. |
Cały okres stażu. |
Dokumentacja,
notatki własne.
|
4. |
Aktywna
realizacja zadań
wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela wychowawcy. |
Organizowanie
życia klasy,
wyjazdów, dyskotek i pomocy koleżeńskiej. Kontakt z dyrektorem, gronem pedagogicznym, pedagogiem, szkolnym, pielęgniarką szkolną. Kierowanie uczniów z trudnościami do poradni i hufca pracy. |
Cały okres stażu. |
Dokumentacja
działań.
|
5. |
Współpraca z rodzicami. | Wywiadówki, pomoc rodziców w organizacji imprez klasowych i szkolnych. |
Cały okres stażu. |
Zapisy
w dzienniku i
podziękowania.
|
6. |
Wdrażanie
młodzieży do aktywnego i zdrowego trybu życia, zachęcanie do
prozdrowotnego
spędzania wolnego czasu. |
Kształtowanie
odpowiednich postaw z
uwzględnieniem wychowania zdrowotnego. |
Cały
okres stażu. |
Dokumentacja
.
|
7. |
Stwarzanie
bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
ucznia. |
Odpowiedni
dobór sprzętu
szkolnego i udział w turniejach sportowych. |
Cały
okres stażu. |
Dokumentacja.
|
8. |
Troska
o bezpieczeństwo
uczniów gimnazjum. |
Konkurs
BRD, działania doraźne, pogłębianie i
upowszechnianie wiedzy o uzależnieniach. |
Cały okres stażu. | Dokumentacja działań. |