PLAN  ROZWOJU  ZAWODOWEGO

 

mgr Piotra Gniewkowskiego – nauczyciela wos, historii i wych. fizycznego

w Zespole Kształcenia i Wychowania w Smętowie Granicznym

ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.

 

Czas trwania stażu: 01 września 2001 r. do ...................................

 

 

SFERA  ORGANIZACYJNA

 

Lp.   ZADANIA      FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI
 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego

awansu zawodowego:

ustawa, rozporządzenia,

nowelizacje Karty Nauczyciela, Internet, konferencje metodyczne.

 

VIII- IX

2001 r.

Poprawne sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
 2. Uczestniczenie

w pracach organów szkoły

związanych z

realizacją jej

podstawowych

funkcji i wynikających

z nich zadań.

Analiza dokumentów:

Statut, WSO, program wychowawczy, regulaminy.

Praca w zespole powołanym przez Radę Pedagogiczną w celu opracowania „Programu wychowawczego dla

gimnazjum  na rok szkolny 2002/03”.

 

 

VIII-IX

2001

 

 

VIII-IX

2002

Notatki z protokołów,

„Program wychowawczy dla gimnazjum na rok

szkolny 2002/2003”.

 3. Aktywna współpraca ze

strukturami

samorządowy-mi oraz

 instytucjami

działającymi

na rzecz szkoły, pomocy spo-

łecznej lub postępowaniem w sprawach

nieletnich.

Współpraca z: SU, LOP,

GOPS, GOKSiR, Policją, Radą Rodziców,

Środowiskowym Hufcem Pracy w Starogardzie

Gdańskim.

Kandydowanie do Rady Gminy w Smętowie Gr.

Cały

okres stażu

 

 

 

IX-X

2002 r.

Dokumentacja działań.

 

4.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju Gromadzenie dokumentów: świadectwa,

dyplomy, protokoły, scenariusze lekcji, fotografie, wycinki z

gazet.

 

Cały okres stażu. Dokumenty.

5.

Opieka nad salą lekcyjną nr 12. Dbałość o wyposażenie, wystrój, gazetki klasowe

i inne.

Cały okres stażu. Fotografie.

 

 

 

6.

Opieka nad stanem technicznym sprzętu i obiektów sportowych w szkole.

 

Doraźne naprawy. Cały okres stażu.  

7.

Organizacja pozalekcyjnych zajęć sportowych i rekreacyjnych

oraz rozrywkowych.

Wycieczki, wyjazdy do kina, na basen, zawody sportowe. Cały okres stażu. Karty wycieczek, podziękowania, fotografie i inne.

 

 

 

 

8.

Organizacja i przeprowadzenie

egzaminów na kartę rowerową i motorowerową.

Prowadzenie kursu, układanie testów egzaminacyjnych i egzamin. Cały okres stażu. Testy, zaświadczenia od dyrektora.

Zaświadczenie o udziale w pracach komisji kon-

kursowej Powiatowego Turnieju Wiedzy o Bezpieczeństwie Ruchu Drogowego.

 

9.

Przygotowanie projektu sprawozdania. Autorefleksja, autoanaliza

i opis realizacji planu rozwoju.

Po zakończe-niu stażu. Sprawozdanie na piśmie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SFERA  OSOBISTA

 

1.

Wstępna ocena własnych

umiejętności.

Autorefleksja, zaplanowanie własnego rozwoju zawodowego.

VIII-IX

2001 r.

 

2.

Obserwacja i analiza możliwości ucznia. Zbieranie informacji wg przygotowanych narzędzi:

-         karty obserwacji ucznia,

-         karty samooceny.

Opieka nad uczniem uzdolnionym i mającym problemy w nauce.

Rozmowy z nauczycielami, pedagogiem szkolnym,

rodzicami.

 

Cały okres stażu.

Dokumenty.

3.

Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w

wewnątrz -szkolnym i zewnątrz-szkolnym doskonaleniu

nauczycieli.

Udział w różnych formach

doskonalenia zawodowego nauczycieli:

-         kursy komputerowe,

-         kurs dotyczący problemów integracji europejskiej,

-         kurs dotyczący pracy na lekcji ze źródłami,

-         konferencje metodyczne,

-         szkoleniowe rady pedagogiczne.

Cały okres

stażu.

Zaświadczenia, świadectwa, dokumenty.

4.

Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. Ukończenie studiów licencjackich na AWF w Gdańsku, dających uprawnienia do nauczania wychowania fizycznego.

 

IX-X

2001 r.

Dyplom ukończenia studiów.

5.

Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej Zapoznawanie się z nowościami wydawniczymi, współpraca z biblioteką szkolną, pedagogiczną, CEN.

Przegląd publikacji w portalach edukacyjnych Internetu.

 

Cały okres stażu.

Spis literatury i notatki własne.

6.

 

 

 

 

 

 

7.

Publikacja własnych prac.

 

 

 

 

Podejmowa-nie dodatkowych zadań i funkcji w szkole.

Opublikowanie w Internecie

Pracy na temat turystyki na Kociewiu, testów o ruchu drogowym, testu z wiedzy o społeczeństwie.

 

 

Pomoc w organizacji imprez sportowych w szkole i na terenie gminy.

Wyjazdy na zawody, opieka nad uczniami, współpraca z

nauczycielami w-f  i GOKSiR-em.

Cały okres stażu.

 

 

 

 

 

Cały okres stażu.

Publikacje potwierdzone przez dyrektora szkoły.

 

 

 

 

 

Dokumentacja działań.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

Dzielenie się wiedzą i doświadcze-niem z innymi pracownikami szkoły. Wymiana doświadczeń.

Cały okres stażu.

Dokumentacja działań.

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

Poszerzanie wiedzy o regionie. Wycieczki rowerowe po Kociewiu.

Opracowanie szlaków rowerowych po regionie.

Na bieżąco.

Karty wycieczek i fotografie. Publikacja w Internecie.

 

 

 

 

10.

Określenie dalszej drogi rozwoju. Podsumowanie pracy za okres stażu. Wnioski do dalszej pracy.

Koniec stażu.

Dokumentacja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SFERA  DYDAKTYCZNA

 

 

1.

Współpraca z

nauczycielami.

Współpraca z nauczycielem informatyki.  Wspólna organizacja imprez, wycieczek i zawodów sportowych.

 

Cały okres stażu. Dowody współpracy.

2.

Wykorzystywanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy. Korzystanie z programów

edukacyjnych, encyklopedii multimedialnej i Internetu.

 

 

 

Cały okres stażu. Wydruki.

3.

Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. Stosowanie na lekcjach

Aktywizujących metod nauczania.

Na bieżąco. Dokumentacja , np. scenariusze lekcji, karty ewaluacyjne.

 

 

4.

Organizacja

imprez kulturalnych i sportowych.

Imprezy klasowe, dyskoteki,

kino, basen, zawody sportowe.

Cały okres stażu. Dokumentacja.

 

 

 

5.

Organizowanie konkursów

szkolnych.

Opracowanie regulaminów konkursów, przygotowanie uczniów, praca w komisjach. Cały okres stażu. Dokumentacja.

 

 

 

6.

Praca z uczniami interesującymi się sportem. Prowadzenie zajęć dodatkowych. Cały okres stażu.  

 

 

 

 

7.

Przygotowanie uczniów do samodzielnego

kształcenia.

Opracowywanie dodatkowych zadań dla ucznia.

Przygotowywanie do konkursów.

Na bieżąco. Dokumentacja- przykładowe zadania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SFERA  WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZA

 

 

1.

Aktywna realizacja zadań

wynikających z

programu wychowawczego szkoły.

Opracowanie planów wychowawczych dla klasy II

gimnazjum i klasy III gimnazjum.

IX

2001 r.

IX

2002 r.

Plany pracy wychowawczej.

 

 

 

 

 

2.

Poznanie sytuacji

rodzinnej wychowanków.

Rozmowy indywidualne,

wizyty w domach uczniów,

pomoc potrzebującym, współpraca z pedagogiem,

z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, hufcem pracy i

opieką społeczną.

Cały okres stażu.

Dokumentacja działań, zapisy w dzienniku.

 

 

 

 

 

 

3.

Pogłębianie wiedzy i umiejętności w

zakresie zaspokajania

potrzeb wychowawczych

uczniów.

Rady szkoleniowe, studiowanie literatury.

Cały okres stażu.

Dokumentacja, notatki własne.

 

 

 

 

 

 

 

4.

Aktywna realizacja zadań

wychowawczych

i opiekuńczych

nauczyciela wychowawcy.

Organizowanie życia klasy,

wyjazdów, dyskotek i pomocy

koleżeńskiej.

Kontakt z dyrektorem, gronem pedagogicznym, pedagogiem, szkolnym, pielęgniarką szkolną.

Kierowanie uczniów z trudnościami do poradni i hufca pracy.

Cały okres stażu.

Dokumentacja działań.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Współpraca z rodzicami. Wywiadówki, pomoc rodziców w organizacji imprez klasowych i szkolnych.

Cały okres stażu.

Zapisy w dzienniku i

podziękowania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Wdrażanie młodzieży do aktywnego i zdrowego trybu życia, zachęcanie do prozdrowotnego

spędzania wolnego czasu.

Kształtowanie odpowiednich postaw z

uwzględnieniem wychowania zdrowotnego.

Cały

okres stażu.

Dokumentacja .

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

Stwarzanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy

ucznia.

Odpowiedni dobór sprzętu

szkolnego i udział w turniejach sportowych.

Cały

okres stażu.

Dokumentacja.

 

 

 

 

 

8.

Troska o bezpieczeństwo

uczniów gimnazjum.

Konkurs BRD, działania doraźne, pogłębianie i

upowszechnianie wiedzy

o uzależnieniach.

Cały okres stażu. Dokumentacja działań.