PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

mgr Renaty Włodarczak nauczyciela wychowania fizycznego

przy Zespole Kształcenia i Wychowania w Smętowie Granicznym

ubiegającej się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

czas trwania stażu 01września 2000 r. do 31 maja 2001 r.

 

 

 

Lp.

 

Zadania

 

 

Formy realizacji

 

Termin

 

Dokumentacja realizacji

 

SFERA ORGANIZACYJNA

1.

Zapoznanie się z procedurą

awansu zawodowego.

 

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego- znowelizowanej „Karty Nauczyciela” oraz rozporządzeń w sprawie awansu zawodowego nauczycieli. 

VIII-X 2000

Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego-opracowanie.

2.

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.

Analiza dokumentacji statutu, wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania, programu wychowawczego szkoły, udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.

IX-X 2000

Szkolny program wychowania, notatki, protokoły, listy obecności.

3.

Aktywna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej.

Współpraca z organizacjami działającymi w gminie: GOKSiR-em, GOPS-em, Komisją Przeciwdziałania i Rozstrzygania Problemów Alkoholowych, podejmowanie wspólnych zadań dla dobra ogółu.  

Okres stażu

Dokumentacja działań.

 

4.

Nawiązanie współpracy z doradcą metodycznymi.

Rozmowy, szkolenia, konferencje metodyczne.

X 2000-        V 2001

Uczestnictwo w szkoleniach metodycznych, delegacje.

5.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.

Gromadzenie dokumentów, zaświadczeń, dyplomów, programów, fotografii, wycinków z gazet.

Na bieżąco przez okres stażu

Materiały własne nauczyciela, dokumenty, świadectwa, scenariusze, itp.

6.

Opieka nad stanem technicznym sprzętu i obiektów sportowych w szkole.

Doraźne naprawy i remonty.

Okres stażu

Zaświadczenia, potwierdzenia.

7.

Organizacja pozalekcyjnych zajęć sportowych i rekreacyjnych.

Wycieczki, biwaki, święto sportu szkolnego.

Okres stażu

Karty wycieczek, biwaków,  podziękowania.

8.

Przygotowanie projektu sprawozdania.

Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju.

III-V 2001

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju.

 

SFERA OSOBISTA

1.

Obserwacja i analiza możliwości ucznia.

Zebranie informacji według przygotowanych narzędzi-karty zaliczeń, testy. Opieka nad uczniami uzdolnionymi i mającymi trudności oraz sprawiającymi kłopot w okresie dojrzewania.

Okres stażu

Karty zaliczeń i obserwacji, notatki, prace uczniów, opis przypadku (G).

2.

Poszerzanie wiedzy w procesie zewnątrzszkolnego i wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.

Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.

Okres stażu

Zaświadczenia, ksero ze szkoleniowej Rady Pedagogicznej.

3.

Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej.

Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej, śledzenie publikacji w portalach edukacyjnych internetu. Korzystanie ze środków audiowizualnych.

Okres stażu

Spis literatury, kaset video, publikacji internetowych, ksero z dziennika.

 

4.

Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły, ich promocje.

Prowadzenie lekcji dla studentów.

IX-X 2001

Scenariusze, konspekty lekcji, podziękowanie.

5.

Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji.

Podjęcie nauki na kursie „Aktywizujące metody i formy pracy na lekcjach wychowania fizycznego i gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej”.

I-IV 2001

Zaświadczenie.

6.

Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań.

Współpraca z wychowawcami klas. Pomoc w organizacji imprez sportowych na terenie szkoły i poza nią. Wyjazdy na zawody, opieka nad uczniami, organizacja kursu komputerowego, współpraca z LOP-em.

Okres stażu

Dokumentacja pracy.

7.

Określenie dalszej drogi rozwoju.

Wnioski do dalszej pracy.

Koniec stażu

Dokumentacja

 

SFERA DYDAKTYCZNA

1.

Organizowanie i współorganizowanie zawodów sportowych.

Przygotowanie uczniów do udziału w  zawodach sportowych.

Angażowanie młodzieży do pomocy przy organizacji zawodów.

w/g harmonogra-mu imprez sportowych roku szk.

2000/2001

Dyplomy, wyniki współzawodnictwa, tabele informacyjne.

 

2.

Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.

Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia, adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły, stosowanie na zajęciach aktywizujących metod pracy.

Okres stażu

Dokumenty poświadczające udział w formach doskonalenia, scenariusze, konspekty zajęć.

 

3.

Rekreacja, turystyka, promocja zdrowia.

Wycieczki popularne, rajdy piesze, jazda konna, wyjazdy na basen, kontakt z przyrodą.

Cały rok

Poświadczenia, podziękowania, karty wycieczek, wpis w dzienniku

 

4.

Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli.

Opracowanie regulaminów konkursów np. „Gminny Turniej Wiedzy o Przyrodzie na Sportowo”, powołanie komisji konkursowych, koordynacja pracy komisji.

Okres stażu

Protokoły z konkursów, dokumentacja fotograficzna, notatki prasowe.

 

5.

Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy pedagogicznej.

Korzystanie z programów edukacyjnych.

Okres stażu

Wydruki materiałów potrzebnych do realizacji zajęć.

 

6.

Praca z uczniami interesującymi się sportem.

Wyjazdy do Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku, spotkania, rozmowy.

Okres stażu

Stosowne zaświadczenia, dyplomy, spis osiągnięć ucznia.

 
                 

 

 

SFERA WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZA

1.

Diagnozowanie problemów środowiskowych.

Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów, współpraca z GOPS-em w Smętowie Granicznym, psychologiem szkolnym, rodzicami.

IX 2000

Okres stażu

Dokumentacja potwierdzająca współpracę np. podziękowania.

2.

Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela.

Kontakt z wychowawcami klas, informowanie o zachowaniu uczniów, pełnienie funkcji opiekuna w czasie wycieczki kl. Id do Chłapowa, podczas wyjazdów do kina, na basen do Grudziądza.

Okres stażu

Dokumenty potwierdzające udział.

3.

Wdrażanie dzieci i młodzieży do aktywnego i zdrowego trybu życia, preferowanie prozdrowotnego spędzania wolnego czasu.

Kształtowanie odpowiednich postaw z uwzględnieniem wychowania zdrowotnego, wychowania do życia w rodzinie, kontakty z rodzicami uczniów,  Komisją Przeciwdziałania Problemów Alkoholowych przy Radzie Gminy w Smętowie Granicznym.

Okres stażu

Dokumenty potwierdzające.

4.

Stwarzanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy ucznia.

Współpraca z pielęgniarką szkolną, odpowiedni dobór sprzętu sportowego, udział w turniejach sportowych.

Okres stażu

Podziękowania, notatki ze spotkań.