PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Renaty Włodarczak nauczyciela wychowania fizycznego
przy Zespole Kształcenia i Wychowania w Smętowie Granicznym
ubiegającej się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego
czas trwania stażu 01września 2000 r. do 31 maja 2001 r.
Lp. |
Zadania
|
Formy realizacji |
Termin |
Dokumentacja realizacji |
SFERA ORGANIZACYJNA |
||||
1. |
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego.
|
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego- znowelizowanej „Karty Nauczyciela” oraz rozporządzeń w sprawie awansu zawodowego nauczycieli. |
VIII-X 2000 |
Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego-opracowanie. |
2. |
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. |
Analiza dokumentacji statutu, wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania, programu wychowawczego szkoły, udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. |
IX-X 2000 |
Szkolny program wychowania, notatki, protokoły, listy obecności. |
3. |
Aktywna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej. |
Współpraca z organizacjami działającymi w gminie: GOKSiR-em, GOPS-em, Komisją Przeciwdziałania i Rozstrzygania Problemów Alkoholowych, podejmowanie wspólnych zadań dla dobra ogółu. |
Okres stażu |
Dokumentacja działań. |
4. |
Nawiązanie współpracy z doradcą metodycznymi. |
Rozmowy, szkolenia, konferencje metodyczne. |
X 2000- V 2001 |
Uczestnictwo w szkoleniach metodycznych, delegacje. |
5. |
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. |
Gromadzenie dokumentów, zaświadczeń, dyplomów, programów, fotografii, wycinków z gazet. |
Na bieżąco przez okres stażu |
Materiały własne nauczyciela, dokumenty, świadectwa, scenariusze, itp. |
6. |
Opieka nad stanem technicznym sprzętu i obiektów sportowych w szkole. |
Doraźne naprawy i remonty. |
Okres stażu |
Zaświadczenia, potwierdzenia. |
7. |
Organizacja pozalekcyjnych zajęć sportowych i rekreacyjnych. |
Wycieczki, biwaki, święto sportu szkolnego. |
Okres stażu |
Karty wycieczek, biwaków, podziękowania. |
8. |
Przygotowanie projektu sprawozdania. |
Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju. |
III-V 2001 |
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju. |
SFERA OSOBISTA |
||||
1. |
Obserwacja i analiza możliwości ucznia. |
Zebranie informacji według przygotowanych narzędzi-karty zaliczeń, testy. Opieka nad uczniami uzdolnionymi i mającymi trudności oraz sprawiającymi kłopot w okresie dojrzewania. |
Okres stażu |
Karty zaliczeń i obserwacji, notatki, prace uczniów, opis przypadku (G). |
2. |
Poszerzanie wiedzy w procesie zewnątrzszkolnego i wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. |
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. |
Okres stażu |
Zaświadczenia, ksero ze szkoleniowej Rady Pedagogicznej. |
3. |
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. |
Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej, śledzenie publikacji w portalach edukacyjnych internetu. Korzystanie ze środków audiowizualnych. |
Okres stażu |
Spis literatury, kaset video, publikacji internetowych, ksero z dziennika. |
4. |
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły, ich promocje. |
Prowadzenie lekcji dla studentów. |
IX-X 2001 |
Scenariusze, konspekty lekcji, podziękowanie. |
||||
5. |
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. |
Podjęcie nauki na kursie „Aktywizujące metody i formy pracy na lekcjach wychowania fizycznego i gimnastyce korekcyjno-kompensacyjnej”. |
I-IV 2001 |
Zaświadczenie. |
||||
6. |
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań. |
Współpraca z wychowawcami klas. Pomoc w organizacji imprez sportowych na terenie szkoły i poza nią. Wyjazdy na zawody, opieka nad uczniami, organizacja kursu komputerowego, współpraca z LOP-em. |
Okres stażu |
Dokumentacja pracy. |
||||
7. |
Określenie dalszej drogi rozwoju. |
Wnioski do dalszej pracy. |
Koniec stażu |
Dokumentacja |
||||
SFERA DYDAKTYCZNA |
||||||||
1. |
Organizowanie i współorganizowanie zawodów sportowych. |
Przygotowanie uczniów do udziału w zawodach sportowych. Angażowanie młodzieży do pomocy przy organizacji zawodów. |
w/g harmonogra-mu imprez sportowych roku szk. 2000/2001 |
Dyplomy, wyniki współzawodnictwa, tabele informacyjne. |
||||
2. |
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. |
Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia, adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły, stosowanie na zajęciach aktywizujących metod pracy. |
Okres stażu |
Dokumenty poświadczające udział w formach doskonalenia, scenariusze, konspekty zajęć. |
||||
3. |
Rekreacja, turystyka, promocja zdrowia. |
Wycieczki popularne, rajdy piesze, jazda konna, wyjazdy na basen, kontakt z przyrodą. |
Cały rok |
Poświadczenia, podziękowania, karty wycieczek, wpis w dzienniku |
||||
4. |
Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. |
Opracowanie regulaminów konkursów np. „Gminny Turniej Wiedzy o Przyrodzie na Sportowo”, powołanie komisji konkursowych, koordynacja pracy komisji. |
Okres stażu |
Protokoły z konkursów, dokumentacja fotograficzna, notatki prasowe. |
||||
5. |
Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy pedagogicznej. |
Korzystanie z programów edukacyjnych. |
Okres stażu |
Wydruki materiałów potrzebnych do realizacji zajęć. |
||||
6. |
Praca z uczniami interesującymi się sportem. |
Wyjazdy do Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku, spotkania, rozmowy. |
Okres stażu |
Stosowne zaświadczenia, dyplomy, spis osiągnięć ucznia. |
||||
SFERA WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZA |
||||
1. |
Diagnozowanie problemów środowiskowych. |
Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów, współpraca z GOPS-em w Smętowie Granicznym, psychologiem szkolnym, rodzicami. |
IX 2000 Okres stażu |
Dokumentacja potwierdzająca współpracę np. podziękowania. |
2. |
Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela. |
Kontakt z wychowawcami klas, informowanie o zachowaniu uczniów, pełnienie funkcji opiekuna w czasie wycieczki kl. Id do Chłapowa, podczas wyjazdów do kina, na basen do Grudziądza. |
Okres stażu |
Dokumenty potwierdzające udział. |
3. |
Wdrażanie dzieci i młodzieży do aktywnego i zdrowego trybu życia, preferowanie prozdrowotnego spędzania wolnego czasu. |
Kształtowanie odpowiednich postaw z uwzględnieniem wychowania zdrowotnego, wychowania do życia w rodzinie, kontakty z rodzicami uczniów, Komisją Przeciwdziałania Problemów Alkoholowych przy Radzie Gminy w Smętowie Granicznym. |
Okres stażu |
Dokumenty potwierdzające. |
4. |
Stwarzanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy ucznia. |
Współpraca z pielęgniarką szkolną, odpowiedni dobór sprzętu sportowego, udział w turniejach sportowych. |
Okres stażu |
Podziękowania, notatki ze spotkań. |