Lp

Obszar działania

Lp

Zadania do realizacji

Formy  realizacji  zadań

Termin realizacji

Dowody realizacji

I

Organizacyjny

1.

Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r., Rozdział 3a, Awans zawodowy nauczycieli,)

-         Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela

-         Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

VIII/IX 2000

Poprawne sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, opracowanie planu rozwoju zawodowego

Wymaganie kwalifikacyjne

Par.5 ust2. pkt.2.

2.

Poznanie zasad funkcjonowania szkoły i organizacji jej zadań

Analiza dokumentacji szkoły:

-         Statutu Szkoły,

-         Wewnętrznego Systemu Oceniania i Klasyfikowania

-         Programu Wychowawczego

IX/X 2000

 

3.

Praca w organach szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji

Współpraca z nauczycielami rodzicami, uczniami tworzącymi Program Wychowawczy Szkoły

X 2000

Zaświadczenie Dyrektora Szkoły

Współpraca z nauczycielami wychowania fizycznego i nauczycielami innych przedmiotów

na bieżąco

 

 

 

4.

Współpraca ze strukturami samorządowymi

Podejmowanie wspólnych działań na rzecz środowiska szkolnego, lokalnego

-         pomoc w zagospodarowywaniu terenu na bieżnię lekkoatletyczną

-         pomoc w organizacji Turnieju Tenisa Stołowego o Puchar Burmistrza MiG Wysoka

-         współorganizowanie Gminnego Turnieju Wiedzy Prewencyjnej

 

 

X, XI, III, IV, V 2000

XI 2000

 

V 2000

 

 

Wymaganie kwalifikacyjne

 

par .5 ust.2 pkt. 4. lit.d.

 

 

 

 

5.

Organizacja warsztatu pracy

 

Wymagania kwalifikacyjne

Par.5 ust.2 pkt.4 lit.b             *

 

 

 

                                              *

 

 

 

 

                                             *

 

 

 

 

 

                                             *

Opracowanie bieżących planów pracy dydaktyczno-wychowawczych w oparciu o wybrane programy edukacyjne

IX, X 2000

Kserokopie planów pracy

Opracowanie kryteriów oceny z wychowania fizycznego

IX 2000

Kserokopia kryteriów oceny

Opracowanie kart sprawności fizycznej uczennic klas I, diagnozy grupowej dziewcząt uczestniczących w zajęciach SKS

XI 2000

Kart sprawności fizycznej

Opracowanie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem metody programowego
uczenia się

cały rok

Programy nauczania wybranych umiejętności

Opracowanie regulaminu korzystania z sali gimnastycznej

XII 2000

Potwierdzona kserokopia regulaminu

Opieka nad salą, zapleczem, dbanie o sprzęt sportowy i urządzenia sportowe

cały rok

 

6.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, nagrań, zajęć

na bieżąco

Zebrane dokumenty, scenariusze, zdjęcia itp.

7.

Przygotowanie projektu sprawozdania

Opis realizacji planu rozwoju zawodowego

Wymagania kwalifikacyjne par.5 ust.2 pkt.2.

V/VI 2001

Relacja z realizacji planu rozwoju

II

Osobisty

1.

Wstępna ocena własnych umiejętności

Analiza własnego dorobku zawodowego

VIII/IX 2000

Samoocena

 

 

 

 

2.

Obserwacja i analiza możliwości ucznia

Zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi:

-         karty sprawności fizycznej

-         badania socjometryczne

-         diagnoza grupowa

-         ankiety

na bieżąco

Sporządzanie bieżącej dokumentacji

 

 

3.

Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie doskonalenia zawodowego

Uczestnictwo w formie doskonalenia zawodowego: Nauczyciel-wychowawcą

I, II 2001

Zaświadczenie o ukończeniu doskonalenia

Uczestnictwo w formie doskonalenia zawodowego: Aerobic taneczny

XII 2000

Zaświadczenie o ukończeniu doskonalenia

Ukończenie kursu komputerowego – opanowanie umiejętności korzystania z narzędzi i metod informatyki, posługiwanie się komputerem, programem edycyjnym, umiejętność korzystania z sieci Internet

VIII 2000

Zaświadczenie o ukończeniu kursu

4.

Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji

Studia podyplomowe – trenerskie w zakresie piłki siatkowej

IX 2000

Dyplom

Wym. Kwalifikacyjne

Par.5 ust.2 pkt.4 lit. g

5.

Doskonalenie umiejętności i sprawności fizycznej

Samodzielne studiowanie literatury fachowej

na bieżąco

Spis bibliograficzny literatury

 

 

Uczestnictwo w różnych formach rekreacji ruchowej – aerobic, pływanie, wycieczki piesze, rowerowe, siłownia, w celu utrzymania dobrej sprawności fizycznej

 na bieżąco

 

6.

Określenie dalszej drogi rozwoju

 Wnioski do dalszej pracy

- podsumowanie pracy w ramach stażu

VI 2000

Wnioski na piśmie

 

III

Dydaktyczny

1.

Nauczanie przedmiotu z zachowaniem integralności wiedzy umiejętności i wychowania

Prowadzenie zajęć różnymi metodami

 

 

na bieżąco

Konspekty lekcji

 

Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli

 

Scenariusze lekcji, zdjęcia

Wym. Kwalifikacyjne

Par.5 ust.2 pkt.3

 

2.

Obserwacja zajęć dydaktycznych, wychowawczych prowadzonych przez innych nauczycieli

Udział w zajęciach otwartych prowadzonych przez nauczycieli szkoły macierzystej i innych placówek oświatowych

 

 

 

3.

Organizacja warsztatu pracy

                             *

Wymaganie kwalifikacyjne

Par.5 ust.2. pkt.1

 

                                               *

 

 

 

                                               *

 

 

Zorganizowanie i przeprowadzenie rozgrywek
o mistrzostwo szkoły w piłce koszykowej dziewcząt

XII 2000

Terminarz rozgrywek, tabela wyników, zdjęcia

 

 

 

Zorganizowanie i przeprowadzenie rozgrywek
o mistrzostwo szkoły w piłce siatkowej dziewcząt

IV 2001

Terminarz rozgrywek, tabela wyników, zdjęcia

 

 

 

Zorganizowanie „Dnia Sportu Szkolnego”

VI 2001

Wyniki, fotografie

 

 

 

Wym. Kwalifikacyjne

Par.5 ust.2 pkt4. lit d.            *

Sprawowanie opieki nad uczennicami biorącymi udział w zawodach lekkoatletycznych. Udział w zawodach gminnych, powiatowych.

na bieżąco

Tabele wyników zdjęcia

 

 

 

 

Opieka nad zespołem uczniowskim, tworzącym album na temat „Jak greccy sportowcy radzili sobie bez firmy nike, adidas, czyli z wizytą na greckim stadionie”.

 

cały rok

Album

Wymagania kwalifikacyjne

Par.5 ust.2 pkt.1

 

 

 

 

 

Wdrożenie kryteriów oceny z wychowania fizycznego

X 2000

Kserokopia kryteriów oceny z wych. fiz.

 

 

 

 

Wdrożenie kart sprawności fizycznej uczennic klas 1

XI 2000

Karty sprawności fizycznej

 

 

4.

Wykorzystanie technologii komputerowej
w pracy pedagogicznej, nagrań audio, video

Realizacja programu nauczania z wykorzystaniem technologii komputerowej, nagrań audio-video

Wymagania kwalifikacyjne par.5 ust.2 pkt.2.

na bieżąco

Gromadzenie kaset video, magnetofonowych Wydruki z Internetu dla potrzeb przedmiotu

5.

Doskonalenie posiadanych umiejętności i zdobywanie dodatkowych kwalifikacji

Zdobycie dodatkowych kwalifikacji: Trener II klasy – piłka siatkowa

Wymagania kwalifikacyjne par.5 ust.2 pkt.4 lit.g.

X 2000

Dyplom ukończenia studiów podyplomowych

Udział w formie doskonalenia zawodowego z zakresu wychowania fizycznego: Aerobic taneczny

I-II 2001

Zaświadczenie o ukończeniu kursu

Prowadzenie rejestru przyswojonych pozycji bibliograficznych z zakresu metodyki wychowania fizycznego.

na bieżąco

Rejestr

6.

Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem

Utworzenie zespołu przedmiotowego:

-         założenie kącika metodycznego w bibliotece szkolnej,

-         opracowywanie Biuletynu Nauczycieli Wychowania Fizycznego

I  2001

Wymagania kwalifikacyjne

Par.5 ust.2 pkt.4. lit.h.

 

IV

Wychowawczo-opiekuńcza

1.

Wdrażanie wybranych zadań z programu wychowawczego szkoły do realizacji z zespołem klasowym

Opracowanie planu wychowawczego klasy przy współudziale uczniów i ich rodziców

 

Plan wychowawczy klasy

Opracowanie wraz z uczniami „Regulaminu
klasy Ia”

Xi 2000

Regulamin, normy postępowania, kary

Planowanie i organizowanie klasowych imprez kulturalnych i rozrywkowych

-         Andrzejki,

-         Wigilia klasowa,

-         wyjazdy na pływalnię,

-         wycieczka turystyczno-krajoznawcza,

-         wieczory filmowe

-         dyskoteki klasowe

 

Plan imprez klasowych

Sprawowanie opieki nad zespołem uczniowskim prowadzącym „Kronikę klasową”

na bieżąco

Kronika

2.

Współpraca z rodzicami

Systematyczne kontakty z rodzicami (wywiadówki, zebrania rodzicielskie, spotkania indywidualne, udział rodziców w imprezach klasowych)

wg terminarza na bieżąco

Plan spotkań z rodzicami

 

 

 

 

 

3.

Doskonalenie posiadanych umiejętności i wiedzy w zakresie problematyki wychowawczej uczniów

Ukończenie warsztatów: Nauczyciel – wychowawcą

I, II 2001

Zaświadczenie o ukończeniu warsztatów

4.

Pogłębianie wiedzy o wychowankach, ich potrzebach

Przeprowadzenie badań socjometrycznych w celu poznania struktury klasy

II 2001

Wyniki badań socjometrycznych

Prowadzenie rejestru przyswojonych pozycji bibliograficznych z zakresu wychowania i opieki

na bieżąco

Rejestr

5.

Organizacja warsztatu pracy wychowawcy

Gromadzenie scenariuszy lekcji, dokumentacji

na bieżąco

Zgromadzony materiał

 

 

                                          

 

 

 

Opracowała Hanna Borucka nauczyciel wychowania fizycznego