Indywidualny Plan Rozwoju Zawodowego
mgr Mirosławy Janc
nauczyciela mianowanego w Gimnazjum Nr 9
ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego
Cel stażu:
Data rozpoczęcia stażu 2 września 2002 rok. Data zakończenia maj/czerwiec 2005 roku.
Wstępna ocena własnej wiedzy i umiejętności oraz potrzeb środowiska szkolnego.
Moje zasoby:
Moje potrzeby:
Potrzeby środowiska szkolnego:
Planowane zadania na okres odbywania stażu obejmują:
SFERA ORGANIZACYJNA ROZWOJU ZAWODOWEGO
Lp. |
zadania |
Formy realizacji |
termin |
Dowody realizacji i uwagi |
1. |
Poznanie procedury awansu zawodowego. |
Analiza przepisów prawa oświatowego. Przygotowanie i złożenie wniosku do dyrektora szkoły o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |
sierpień – wrzesień 2002 |
Rejestr ustaw i rozporządzeń. Wniosek. Plan RZ |
2. |
Nawiązanie współpracy z nowym doradcą metodycznym. |
Konsultacje, warsztaty, konferencje i spotkania |
Od września 2002 r. |
Karta współpracy nauczyciela z doradcą. |
3. |
Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. |
Analiza dokumentacji: statutu, programu rozwoju szkoły, regulaminów, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, programu wychowawczego i programów profilaktycznych |
Październik 2002 |
Potwierdzenie od zastepcy dyrektora i pedagoga szkolnego |
4. |
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. |
Dopracowanie Planu Pracy Szkoły na r.s.2002/2003. Wykonywanie czynności związanych z układaniem harmonogramu zajęć dydaktycznych. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania. Współpraca z Radą Rodziców. Udział w WDN. |
PPG9 we wrześniu, pozostałe na bieżąco |
Zaświadczenia , sprawozdania |
5. |
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole i podejmowanie dodatkowych zadań. |
|
Na bieżąco
wg. przydziału
Po zakończeniu szkolenia |
Protokoły zebrań Potwierdzenie wykonanych zadań kontrolnych i planistycznych |
6. |
Aktywna i systematyczna współpraca z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych UM, MCO, Centrum Sportu i Rekreacji, Miejskim Międzyszkolnym Klubem Sportowym, Szkolnym Związkiem Sportowym ZM. |
Opieka nad sekcją SKS lekkoatletyki dziewcząt i koszykówki chłopców oraz narciarstwa alpejskiego. Udział w konkursach i imprezach. Korzystanie z obiektów sportowych i rekreacyjnych. Wymiana informacji i współdziałanie pomiędzy sekcjami. |
Na bieżąco |
Potwierdzenia, dyplomy, karty uczestnictwa w imprezach |
7. |
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. |
Gromadzenie: dokumentów, świadectw, zaświadczeń, opracowań, wydruków komputerowych, sprawozdań, filmów. |
Od września 2002r. |
|
8. |
Przygotowanie projektu sprawozdania. |
Autorefleksja i opis realizacji planu rozwoju. |
Maj 2005 |
projekt |
SFERA OSOBISTA ROZWOJU ZAWODOWEGO
Lp. |
zadania |
Formy realizacji |
termin |
Dowody realizacji i uwagi |
1. |
Wstępna ocena własnych umiejętności. |
Autorefleksja w kwestii posiadanych zasobów i umiejętności |
Sierpień 2002 |
|
2. |
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. |
- szkoleniowe konferencje RP
|
Na bieżąco |
Potwierdzenia udziału, protokoły |
3. |
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych. |
Kurs lub studia podyplomowe z zakresu Obrony Cywilnej. Kurs przygotowujący do pracy edukatora. |
Zakończenie do maja 2005r. |
zaświadczenia |
4. |
Podniesienie na wyższy poziom sprawności intelektualnej i fizycznej, wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań. |
( w szczególności tenis i narty) |
Na bieżąco |
Dziennik lektur Katalog stron www KP- wpisowego, dyplomy, wycinki z gazet |
5. |
Dzielenie się swoją wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami zawodowymi, ich promocja. |
Przygotowanie materiałów szkoleniowych z zakresu BHP na posiedzenie RP, publikacje internetowe, umieszczenie informacji dla nauczycieli na domowej stronie internetowej, prowadzenie otwartych zajęć, organizacja lub współorganizacja imprez sportowych na terenie szkoły. |
Od końca września 2002r.
Utworzenie strony www do końca 2003 roku |
Zaświadczenia, wydruki, protokoły |
6. |
Określenie dalszej drogi rozwoju. |
Wnioski do dalszej pracy |
Maj 2005r. |
wniosek |
SFERA DYDAKTYCZNA ROZWOJU ZAWODOWEGO
Lp. |
zadania |
Formy realizacji |
termin |
Dowody realizacji i uwagi |
1. |
Obserwacja i analiza możliwości ucznia. |
Kontrola dzienniczków obserwacji postępów (porównywanie wyników w przeciągu półroku, roku, trzech lat). Ewentualne zmiany kryteriów oceny – ich dostosowanie do możliwości uczniów. |
Na bieżąco |
Dzienniczki Obserwacji Postępów Analiza wyników po każdym półroczu |
2. |
Obserwacja zajęć innych nauczycieli. |
Lekcje koleżeńskie i otwarte. |
Raz na semestr |
Wnioski z obserwacji |
3. |
Dokumentowanie efektów własnej pracy. |
Analizy, ewaluacja, dyplomy osiągnięć uczniów. |
Na bieżąco |
|
4.
|
Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego. |
Opracowanie programu autorskiego z wychowania fizycznego z uwzględnieniem specyfiki szkoły i wdrożeniem 4 godziny zajęć. |
Po szkoleniu , do czerwca 2003 roku |
program
|
5. |
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. |
|
Na bieżąco |
Wydruki
Strona www |
6. |
Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy. |
|
Na bieżaco |
Filmoteka z zakresu sportu
zaświadczenia |
SFERA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZA ROZWOJU ZAWODOWEGO
Lp. |
zadania |
Formy realizacji |
termin |
Dowody realizacji i uwagi |
1. |
Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły. |
Wykonywanie czynności określonych programem. |
Na bieżąco |
|
2. |
Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków. |
Realizacja konkursu “Tradycje sportowe w mojej rodzinie”. Kontakty z pedagogiem szkolnym. Współpraca z wychowawcami. Indywidualne rozmowy z rodzicami. |
Co roku |
Prace konkursowe |
3. |
Promowanie zdrowego, sportowego stylu życia. |
Współpraca przy organizacji zebrania rodziców w sprawie sportu szkolnego. Współpraca z Samorządem Uczniowskim w kwestii bezpieczeństwa oraz promocji zdrowia. Współorganizowanie imprez sportowo-rekreacyjnych na terenie szkoły. |
Według odrębnego harmonogramu |
Protokoły zebrań |
4. |
Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych w pracy z uczniem zdolnym. |
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. Wyjazdy na zawody. |
Na bieżąco |
Dzienniki zajęć |
5. |
Zapewnienie bezpieczeństwa psychofizycznego na lekcjach wychowania fizycznego. |
Promowanie zachowań bezpiecznych. Konsekwentna realizacja wszelkich uzgodnień dotyczących wymagań w stosunku do uczniów. Egzekwowanie przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny. |
Na bieżąco |
Wydruki pogadanek |