Plany rozwoju zawodowego

"Plan Rozwoju Zawodowego
nauczyciela gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w Szkole Podstawowej NR 20 w Bielsku Białej ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego

Data rozpoczęcia stażu wrzesień 2000r.

Data zakończenia stażu maj 2003r.

SFERA ROZWOJU ZAWODOWEGO
IORGANIZACYJNA.
Zadania
1.Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego.
Formy realizacji
- Analiza ustawy z dn.18.02.2000r.
- Analiza tekstu znowelizowanej Karty Nauczyciela
- Analiza rozporządzenia MEN z dn.03.08.2000r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
2. Analiza dokumentacji szkoły pod kątem realizacji zadań zdrowotnych
Formy realizacji
-Analiza Statutu Szkoły
-Analiza Programu Pracy Wychowawczej Szkoły
-Analiza Programu Rozwoju Szkoły
3.Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej funkcji i
zadań
Formy Realizacji
- Współpraca z nauczycielami
- Udział w WDN
- Włączenie się w realizację ścieżki zdrowotnej
4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Formy realizacji
Gromadzenie
- Świadectw o ukończeniu różnych form doskonalenia zawodowego
- Planów pracy gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej na poszczególne
lata
- Konspektów i scenariuszy zajęć
5. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
Formy realizacji
-Sporządzenie opisu realizacji planu rozwoju zawodowego w oparciu
analizę dziennika stażu.
II OSOBISTA
Zadania
1. Wstępna ocena własnych umiejętności
Formy realizacji
-Określenie formuły oceny.
-Autoanaliza i autorefleksja
2. Obserwacja i analiza możliwości uczniów
Formy realizacji
- Przeprowadzenie badań i testów wstępnych
- Przeprowadzenie testów końcowych i badań dodatkowych
- Analiza i gromadzenie wyników
3.Samodzielne studiowanie literatury fachowej dotyczącej korekcji wad
postawy i prawa oświatowego
Formy reralizacji
- Korzystanie z biblioteki w Ośrodku Metodycznym
- Korzystanie z literatury dostępnej w bibliotece szkolnej
4.Rozwijanie i doskonalenie własnych metod pracy.
Formy realizacji
- Zbieranie najnowszych informacji dotyczących prowadzenia zajęć
z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej
- Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego WDN,
szkoleniach, kursach.
- Warsztaty "Testy funkcjonalne w ocenie postawy ciała i diagnozowaniu
wad postawy"
- Warsztaty "Zastosowanie metody stacyjnej na zjęciach z gimnastyki
korekcyjno-kompensacyjnej
- Kurs w Ośrodku Metodycznym "Wyrabianie nawyku prawidłowej postawy
niezbędnym elementem w eliminowaniu wad w obrębie kregosłupa.
5. Dzielenie się swoją wiedza i doswiadczeniem.
Formy realizacji
- Przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady Pedagogicznej
- W ramach WDN przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli nauczania
zintegrowanego "Zastosowanie różnych form korygujących w trakcie
zajęć z Wychowania Fizycznego.
- Przeprowadzenie zajęć otwartych z gimnastyki korekcyjno-
kompensacyjnej na temat "Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy
w różnych pozycjach metodą obwodu stacyjnego"
- Upowszechnianie wśród rodziców podstawowych form przeciwdziałania
powstawaniu wad postawy ciała [zebrania z rodzicami, rozmowy
indywidualne]
6.Określenie dalszej drogi rozwoju.
Formy realizacji
- Zbieranie wniosków do dalszej pracy
III DYDAKTYCZNA.
Zadania.
1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych
nauczycieli
Formy realizacji
- Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu, w/g planu
hospitacji
- Hospitacja zajęć prowadzonych przez nauczycieli z Miejskiego
Ośrodka Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej.
2. Prowadzenie zajęć kontrolowanych przez inne osoby
Formy realizacji
- Prowadzenie zajęć hospitowanych przez Dyrektora Szkoły
- Prowadzenie zajeć hospitowanych przez Doradcę Metodycznego
- Prowadzenie zajeć hospitowanych przez Opiekuna Stażu
3.Opracowanie zestawów ćwiczeń korekcyjnych.
Formy realizacji
-Opracowanie zestawów ćwiczeń korygujących wady postawy w obrębie
kręgosłupa
- Opracowanie zestawów cwiczeń korygujących wady w obrębie kończyn
dolnych
- Opracowanie zestawów ćwiczeń korygujących wady w obrębie klatki
piersiowej.
4.Wdrożenie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy
pedagogicznej.
Formy realizacji
- Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych
- Korzystanie z Internetu, ściąganie stron poświęconych korekcji
wad postawy
IV OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA.
Zadania
1. Analiza programu wychowawczego szkoły i określenie zadań
nauczyciela gimnastyki korekcyjnej przy realizacji tego programu.
Formy realizacji
- Wychowywanie uczniów w duchu koleżeństwa, poszanowania sprzętu
i mienia szkolnego w trakcie zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompens.
- Propagowanie przez własny przykład kultury osobistej
- Opanowywanie i eliminowanie zachowań agresywnych
2. Zdobywanie i pogłębianie wiedzy z wybranych zagadnień
opiekuńczo-wychowawczych.
Formy realizacji
- Bezpośrednia współpraca z Pedagogiem Szkolnym.
- Realizacja zadań ujętych w programach profilaktyczno-wychowawczych
3. Sporządzenie planu spotkań z rodzicami.
Formy realizacji
- Prowadzenie spotkań dotyczących profilaktyki w zakresie
przeciwdziałania powstawaniu wady
- Rozmowy indywidualne odnotowywane w zeszycie pracy osobistej
4.Aktywna realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych.
Formy realizacji
- Pomoc w organizacji międzyszkolnych zawodów w gimnastyce sportowej
- Pomoc w organizowaniu zawodów "Bolka i Lolka"
- Aktywny udział w organizowaniu festynu z okazji uczczenia pamięci
patrona szkoły
- Pomoc w organizowaniu uroczystości szkolnych: Dzień Wiosny,
Dzień Sportu, rozpoczecie i zakończenie roku szkolnego.
- Pomoc w organizowaniu zajęć pozalekcyjnych w trakcie ferii szkolnych
i w ramach UKS.

Opracował mgr rechabilitacji ruchowej
Wiesław Wójcik.

"