L.p |
Sfera rozwoju zawodowego |
L.p |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
I |
Organizacyjna |
1. |
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu działań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego – nauczyciela dyplomowanego |
|
VIII/IX 2000 r |
Wniosek o rozpoczęcie stażu, |
2. |
Analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela |
|
IX 2000 r
IX 2000 r
IX 2000 r |
Potwierdzenie udziału w radzie |
||
|
3 |
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły oraz zadań zawartych w planie rozwoju szkoły |
|
X 2000 r
X 2000 r |
||
I |
Organizacyjna |
4 |
Ewaluacja szkolnego systemu oceniania w zakresie klas I-III |
|
IX 2000 r
IX 2000 r
IX 2000 r |
WSO klas I-III
Karta oceny opisowej
Teczki uczniów |
5 |
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań |
|
Plan pracy trójki klasowej rodziców Opinia SU WSO, plan wychowawczy klas I-III |
|||
I |
Organizacyjna |
6 |
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego |
|
W okresie stażu, 2000/2003 |
Teczka zawierająca dokumentację z przebiegu stażu |
7 |
Przygotowanie projektu sprawozdania |
|
V 2003 r |
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju |
L.p |
Sfera rozwoju zawodowego |
L.p |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
1 |
Wstępna ocena własnych umiejętności |
|
IX 2000 r |
Określenie długości stażu |
||
II |
OSOBISTA |
2 |
Obserwacja i analiza możliwości uczniów |
|
Na bieżąco w okresie stażu |
Bieżąca dokumentacja
Karty oceny opisowej ucznia klas I-III |
3 |
Studiowanie literatury pedagogicznej, poszukiwanie rozwiązań, wymiana doświadczeń |
|
W okresie stażu |
Kontakt z księgarnią wysyłkową WSiP Adresy stron internetowych Potwierdzenie korzystania |
||
4 |
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu |
|
W okresie stażu |
Potwierdzenie
Zaświadczenia
|
||
5 |
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji |
|
Rok szkolny 2001/2002 |
Dyplom ukończenia studiów Zaświadczenie |
||
II |
OSOBISTA |
6 |
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań |
|
W okresie stażu |
Potwierdzenia Dyrektora szkoły |
7 |
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, ich promocja |
|
2001/2002
2002/2003
2002/2003
W okresie stażu |
Materiały, potwierdzenia Potwierdzenia publikacji Scenariusze, potwierdzenie realizacji
Potwierdzenie współpracy
|
||
II |
OSOBISTA |
8 |
Podjęcie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy |
|
X-XII 2000 r
W okresie stażu 2000/2003 |
Zaświadczenie o ukończeniu warsztatów Potwierdzenie dyrektora i opiekuna pracowni informatycznej Potwierdzenie dyrektora szkoły |
9 |
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych |
|
Okres stażu 2000/20003 |
Zaświadczenia
Potwierdzenie współpracy |
||
10 |
Określenie dalszej drogi rozwoju |
|
Koniec stażu |
Dokumentacja |
L.p |
Sfera rozwoju zawodowego |
L.p |
Zadania |
Forma realizacji |
Termin |
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
1 |
Analiza własnej działalności dydaktycznej |
|
W okresie stażu |
Teczka z dokumentacją |
||
III |
Dydaktyczna |
2 |
Opracowanie i wdrażanie programów dotyczących działań edukacyjnych |
i Blend-a-med. |
2000/2003
Rok szkolny 2002/2003 Rok szkolny 2000/2001 2001/2002 2002/2003 |
Rozkład materiału do nauczania elementów informatyki
Scenariusze Potwierdzenie realizacji programu |
3 |
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej |
|
W okresie stażu
Po ukończeniu studiów podyplomowych z informatyki
W okresie stażu |
Ciekawe adresy internetowe
Plan zajęć, potwierdzenie realizacji |
||
III |
Dydaktyczna |
4 |
Edukacja komunikacyjno-drogowa, wyrabianie nawyków poprawnego zachowania na drodze |
|
Klasy I-III 2000/2003 Wrzesień Listopad
Marzec
Maj |
Scenariusze zajęć
Zestaw pomocy “Wychowanie komunikacyjne’ |
5 |
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem |
|
Okres stażu
2002/2003 2002/2003 Okres stażu
2002/2003 |
Potwierdzenia
Materiały, wnioski, potwierdzenie
Scenariusze zajęć lub spektaklu
Potwierdzenie publikacji |
||
III |
Dydaktyczna |
6 |
Rozwijanie kreatywności i ekspresji dziecięcej poprzez udział w uroczystościach i spektaklach |
|
2000/2001 2000/2001 2000/2003 2000/2003 2000/2003 2002/2003 2000/2003
W okresie stażu
2002/2003 |
Materiały, scenariusze, zdjęcia
Dokumentacja, zdjęcia, potwierdzenia |
7 |
Poznanie piękna własnej miejscowości i Ojczyzny |
|
W okresie stażu Maj 2000/2003 Maj/Czerwiec 20003 r 2000/2003 |
Potwierdzenia, zdjęcia Potwierdzenie, zdjęcia Potwierdzenia |
||
III |
Dydaktyczna |
8 |
Zaprojektowanie i realizacja wystroju klasopracowni nauczania zintegrowanego |
|
W okresie stażu |
Dokumentacja fotograficzna |
9 |
Doskonalenie metod i warsztatu pracy |
|
W okresie stażu |
Zaświadczenia, potwierdzenia udziału |
L.p |
Sfera rozwoju zawodowego |
L.p |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
1 |
Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela- wychowawcy |
|
IX/X 2000 r IX/X 2000/2003 r |
Plan wychowawcy klas I-III |
||
IV |
Wychowawczo-opiekuńcza |
2 |
Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków |
|
IX/X 2000 r
X/XI2000 r W zależności od potrzeb
W okresie stażu |
Notatki
Zebrane informacje
Potwierdzenie współpracy |
3 |
Sporządzenie planu i programu spotkań z rodzicami |
|
IX, I, V, 2000/2003 r I-szy poniedz. Miesiąca Według potrzeb |
Notatki, listy obecności Materiały Notatki |
||
4 |
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów |
|
W okresie stażu |
Uwagi, refleksje, zaświadczenia |
||
IV |
Wychowawczo-opiekuńcza |
5 |
Aktywna realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych |
|
Na bieżąco w okresie stażu
|
Notatki
Potwierdzenia współpracy |
6 |
Wdrażanie i realizacja programów profilaktycznych |
|
Kl. III 2001 r Kl. III 2002 r Kl. III 2003 r
Kl. I 2001 r Kl. II 2002 r Kl. III 2003 r |
Scenariusz programu “Przemoc wobec dzieci”, sprawozdanie z realizacji, ankiety
Materiały, potwierdzenia |
||
7 |
Udział wraz z uczniami w różnych formach kultury |
|
W okresie stażu |
Dokumentacja, zdjęcia, potwierdzenia |