" Staram się o awans zawodowy na nauczyciela dyplomowanego. Oto przykład
mojego planu rozwoju. Ponieważ należy również w składanej dokumentacji umieścić
sprawozdanie z realizacji planu rozwoju, załączam również sprawozdanie.
PLAN ROZWOJU
Plan rozwoju zawodowego mgr Piotra Marka oraz sprawozdanie z realizacji.
Sfera organizacyjna rozwoju zawodowego.
Zadania
Formy realizacji
Dowody realizacji
1
Poznanie procedury awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
Przedstawienie wniosku o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania,
skonstruowanie planu rozwoju zawodowego
2
Współpraca ze strukturami samorządowymi
Aktywna i systematyczna współpraca z Samorządem lokalnym w ramach pełnionej
funkcji wiceprzewodniczącego ZNP Brąszewice
Zaproszenia, tematy lekcji, zdjęcia ze spotkań , zaświadczenia
3
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju
Gromadzenie dokumentacji realizowania planu rozwoju zawodowego
Teczka z dokumentacją
4
Przygotowanie projektu sprawozdania
Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju
Pisemne sprawozdanie z przebiegu stażu
Sfera osobista rozwoju zawodowego.
Zadania
Formy realizacji
Dowody realizacji
1
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym
i zewnętrznym doskonaleniu
Udział w pracach zespołu samokształceniowego, uczestniczenie w różnych
formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach itp. Udział w samokształceniowych
posiedzeniach rady pedagogicznej.
Zaświadczenie o ukończeniu określonej formy szkolenia, zaprotokołowane
potwierdzenie obecności na wewnątrzszkolnych formach doskonalenia.
2
Poszerzenie zakresu wiadomości i umiejętności z zakresu diagnozowania i
ewaluacji w planowaniu pracy wychowawczej
Udział w kursie:
- “Diagnoza i ewaluacja w planowaniu pracy wychowawczej”
- Zaświadczenie o ukończeniu kursu
3
Wzbogacenie posiadanej biblioteczki o kolejne pozycje przydatne w pracy
zawodowej
Sporządzenie katalogu posiadanych lektur pod kątem ich przydatności w
pracy zawodowej, zakup książek
Katalog, wpisy do katalogu
4
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i przedmiotowej, wymiana doświadczeń,
poszukiwanie rozwiązań
Udział w sesjach naukowych i metodycznych
5
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań
Funkcja opiekuna gazetki szkolnej “Gimnaszek”, funkcja Egzaminatora na
kartę rowerową i motorowerową praca w zespołach tworzących ścieżki międzyprzedmiotowe
Egzemplarze gazetki, rozkład materiału godzin wychowawczych, protokół
poegzaminacyjny na kartę rowerową lub motorowerową
6
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, ich promocja
Przygotowanie materiałów szkoleniowych na posiedzenie rady pedagogicznej,
prowadzenie otwartych zajęć
Scenariusze zajęć, plany i programy szkoleń
7
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych
Udział w zajęciach warsztatowych “Diagnoza i ewaluacja w planowaniu
pracy wychowawczej”
Zaświadczenie o ukończeniu kursu
8
Poszerzenie horyzontów intelektualnych z różnych dziedzin nauki
Uczestnictwo w sesjach naukowych Kaliskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk
Zaproszenia, materiały z sesji
9
Określenie dalszej drogi rozwoju
Wnioski do dalszej pracy
Pisemna autorefleksja
Sfera dydaktyczna rozwoju zawodowego.
Zadania
Formy realizacji
Dowody realizacji
1
Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli
Udział w lekcjach otwartych
Wnioski z obserwacji
2
Analiza, określenie mocnych i słabych stron własnej działalności
Dokumentacja efektów własnej pracy z uwzględnieniem opracowanych narzędzi
badań, analiz, i ewaluacji
Pisemna autorefleksja
3
Sprawdzenie wiadomości i umiejętności uczniów I kl gimnazjum
Przeprowadzenie testu
Zestawienie punktacji indywidualnej wybranej klasy na tle szczegółowego
opisu wymagań.
4
Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły podczas hospitacji
Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja
Konspekt, pohospitacyjna opinia dyrektora
5
Obserwacja i analiza możliwości uczniów
Opracowanie i prowadzenie kart ewaluacji z informatyki
Przykładowe karty ewaluacji
6
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej
Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, internetu, encyklopedii
multimedialnych
Rozkład materiału z informatyki, konspekty z techniki i wiedzy o społeczeństwie
7
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
Aktywny udział w formach doskonalenia adekwatnych do bieżących potrzeb
Zaświadczenie o ukończonych formach doskonalenia zawodowego
Sfera wychowawczo-opiekuńcza rozwoju zawodowego.
Zadania
Formy realizacji
Dowody realizacji
1
Analiza programu wychowawczego szkoły
Pisemne przetransponowanie priorytetów wychowawczych szkoły na działania
lekcyjne i pozalekcyjne klasy wychowawczej
Pisemna analiza realizacji planu wychowawczego klasy na tle planu
wychowawczego szkoły
2
Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków
Skonstruowanie ankiet do diagnozy sytuacji wychowawczych
Pisemne wnioski z przeprowadzonych ankiet
3
Spotkania z rodzicami
Prowadzenie spotkań z rodzicami
Listy obecności, notatki z przeprowadzonych rozmów
4
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb
wychowawczych uczniów
Uczestnictwo w kursie “Diagnoza i ewaluacja w planowaniu pracy
wychowawczej”
Świadectwo ukończenia kursu
5
Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych
nauczyciela-wychowawcy
Prowadzenie pozalekcyjnych imprez klasowych, kontakt z pedagogiem z Poradni
Pedagogicznej
Zdjęcia, notatki ze spotkań
6
Doskonalenie umiejętności skutecznego komunikowania się z uczniami i klasą
Samodzielna lektura książek o umiejętnościach interpersonalnych i
inteligencji emocjonalnej
Referat na temat inteligencji emocjonalnej
7
Współpraca z Kaliskim kołem Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem
Umysłowym
Pomoc przy organizowaniu imprez okolicznościowych
Zdjęcia, potwierdzenie przewodniczącej KTPD
8
Podejmowanie dodatkowych zadań
Zabawa choinkowa szkolna, wycieczka klasowa, Andrzejki klasowe, Mikołajki
klasowe, Wigilia klasowa, Dzień Matki, Dzień Wiosny, Dzień Sportu, Dzień
Dziecka
Zdjęcia z imprez