PLAN
"Plan rozwoju zawodowego - nauczyciel dyplomowany.
I SFERA ORGANIZACYJNA ROZWOJU ZAWODOWEGO |
||||||
Lp. |
Zadania |
Forma realizacji |
Dowody realizacji |
Termin realizacji |
Osoby współpracujące |
Uwagi |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
|
Poznanie procedury rozwoju zawodowego
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły
Uczestnictwo w realizacji podstawowych funkcji szkoły i wynikających z nich zadań
Gromadzenie dokumentacji świadczącej o dorobku nauczyciela
Uaktualnienie w zależności od potrzeb i zaistniałej sytuacji planu rozwoju
Przygotowanie sprawozdania |
Poznanie i analiza przepisów prawa oświatowego. (KARTA NAUCZYCIELA - rozdział 3a dotyczący awansu zawodowego nauczycieli; Rozporządzenie MEN z dn. 14 lipca i 3 sierpnia 2000r. Dziennik Ustaw Nr 70/2000)
Poznanie oraz analiza dokumentacji szkolnej: programu rozwoju szkoły, planu pracy i statutu szkoły oraz wewnątrzszkolnego systemu oceniania
Wykonywanie powierzonych przez Dyrekcję zadań
Czynny udział w Radach Pedagogicznych, kursach, szkoleniach
Zebrania z rodzicami, indywidualne rozmowy z rodzicami, rozmowy telefoniczne, wymiana korespondencji
Zebranie zespołu matematyków w celu stworzenia regulaminu
Omawianie regulaminu i ciągłe przypominanie jego zasad
Założenie teczki zawierającej dokumentację potrzebną do awansu zawodowego
Pisemne udokumentowanie poprawek do uprzednio przedstawionego i zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego
Pisemny opis z podejmowanych i powierzanych zadań sporządzonych na podstawie autoanalizy |
Złożenie podania o rozpoczęcie stażu Przedstawienie planu rozwoju zawodowego
Sprawozdania i notatki (omawiające i podsumowujące) realizację zadań Sprawozdania z udziału, zaświadczenia
Notatki w dzienniku, notatki załączone do arkuszy ocen
Regulamin oceniania
Zapisy w dzienniku lekcyjnym
Świadectwa, zaświadczenia o odbytych kursach, szkoleniach, konspekty ciekawych lekcji, sprawozdania Pisemna korekta planu rozwoju zawodowego
Sprawozdanie |
31 sierpnia 2000
8 grudnia 2000
Wrzesień 2000- Styczeń 2001
Cały rok 2000/2001 2001/2002 2002/2003
Cały rok
Zebrania: Październik, Grudzień, Styczeń Kwiecień (corocznie) Wrzesień 2000
Wrzesień 2000 Wrzesień 2001 Wrzesień 2002 Cały rok
Wrzesień 2000 Rok szkolny 2000/2001 2001/2002 2002/2003
II semestr 2001 Rok szkolny 2000/2001 2001/2002 2002/2003
Czerwiec 2001 Czerwiec 2002 Maj 2003 |
Kol. Małgorzata Kowal, Monika Grzyb
Kol. Małgorzata Kowal, Monika Grzyb |
|
II SFERA ORGANIZACYJNA ROZWOJU ZAWODOWEGO |
||||||
Lp. |
Zadania |
Forma realizacji |
Dowody realizacji |
Termin realizacji |
Osoby współpracujące |
Uwagi |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. |
Wstępna analiza własnych umiejętności i możliwości
Obserwacja i analiza możliwości ucznia
Poszerzanie wiedzy i umiejętności przez Samokształcenie oraz udział w różnych fomach doskonalenia zawodowego Podejmowanie dobrowolnych zadań
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
Samodzielne studiowanie literatury fachowej, Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych
Konsultacja z Dyrekcją Szkoły w zakresie osobistej sfery rozwoju zawodowego Określenie dalszej drogi rozwoju. |
Autoanaliza
Zbieranie informacji na podstawie przeprowadzonych ankiet oraz rozmów z koleżankami i kolegami
Udział w konferencjach metodycznych oraz innych formach doskonalenia zawodowego. Śledzenie stron internetowych poświęconych doskonaleniu nauczania matematyki w Gimnazjach.
Udział w egzaminach i sprawdzianach organizowanych w szkole.
Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. Uczestnictwo w lekcjach otwartych i koleżeńskich. Współpraca z nauczycielami innych szkół. Korzystanie z usług Biblioteki Pedagogicznej, śledzenie nowości na rynku wydawniczym oraz Internetowym i analizowanie ich. Analiza materiałów przedstawianych nauczycielom na serwerze internetowym MEN.
Kurs komputerowy. Opracowanie internetowej strony związanej z nauczaniem matematyki w Gimnazjum.
Udział w zajęciach warsztatowych, wewnątrzszkolnych.
Analiza dotychczasowej realizacji planu.
Analiza i ocena dotychczasowej realizacji planu oraz wniesienie ewentualnych zamian. |
Określenie długości stażu do potrzeb i własnych możliwości
Ankiety oraz inne narzędzia (karta obserwacji klas). Sporządzanie dokumentacji bieżącej Potwierdzenie przez osoby prowadzące doskonalenie
Protokóły z egzaminów i sprawdzianów
Scenariusze zajęć, kopie materiałów
Notatki i uwagi dotyczące przeczytanych opracowań. Wydruki materiałów zamieszczanych do analizy i dyskusji przez MEN.
Zaświadczenie o ukończonym kursie Strona internetowa. Gromadzenie informacji rozwijających i doskonalących umiejętności dydaktyczno-metodyczne. Potwierdzenie pisemne odbytej konsultacji.
Sformułowanie wniosków do dalszej pracy |
Wrzesień-listopad 2000 2001 2002 Rok szkolny 2000/2001 2001/2002 2002/2003
cały rok
Rok szkolny 2000/2001 2001/2002 2002/2003 Rok szkolny 2000/2001 2001/2002 2002/2003
Rok szkolny 2000/2001 2001/2002 2002/2003
Sierpień 2000- Maj 2003
Rok szkolny 2000/2001 2001/2002 2002/2003
Luty-czerwiec 2001 2002 2003
Czerwiec 2001 Czerwiec 2002 |
Dyrektor Szkoły
Osoby prowadzące szkolenia
Nauczyciele stażyści i kontraktowi
Dyrekcja Szkoły |
|
III SFERA DYDAKTYCZNA ROZWOJU ZAWODOWEGO |
||||||
Lp. |
Zadania |
Forma Realizacji |
Dowody realizacji |
Termin Realizacji |
Osoby współpracujące |
Uwagi |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12. |
Współtworzenie i wdrażanie przedmiotowego systemu oceniania
Opracowanie testu diagnostycznego sprawdzającego wiadomości klas I Wdrożenie nowych aktywizujących metod nauczania Doskonalenie umiejętności dydaktycznych
Systematyczna kontrola wiadomości i umiejętności uczniów
Poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów Opieka nad pracownią
Przygotowanie sprawdzianów, testów dla uczniów klas I-ch i II-ch
Podnoszenie poziomu zajęć dydaktycznych. Doskonalenie umiejętności dydaktycznych Dostosowanie zajęć dydaktycznych do nowego cyklu nauczania Doskonalenie warsztatu i metod pracy.
Określenie drogi dalszego rozwoju dydaktycznego. |
Opracowanie kryteriów kontroli i oceny uczniów.
Opracowanie testu i kryteriów oceny.
Wprowadzenie zeszytów aktywności podczas zajęć dydaktycznych.
Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Obserwacje zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. Systematyczne przeprowadzanie testów kształtujących oraz sumatywnych. Bieżące sprawdzanie poziomu wiedzy przez odpowiedzi ustne, ocenę ćwiczeń, kartkówek i prac klasowych. Realizowanie w miarę możliwości tematyki wykraczającej poza program nauczania Sporządzanie pomocniczych materiałów dydaktycznych wykorzystywanych w nauczaniu matematyki. Sporządzenie testów.
Zastosowanie techniki komputerowej w prowadzeniu lekcji. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych..
Opracowanie i wdrażanie przedmiotowego programu nauczania dostosowanego do 3 letniego cyklu nauczania oraz egzaminu końcowego. Udział w formach doskonalenia stosownie do potrzeb nauczania przedmiotu i szkoły.
Ocena i analiza bieżącej realizacji planu rozwoju dydaktycznego i ewentualna korekta. |
Złożenie regulaminu oceniania u Dyrektora Szkoły
Załączony test i kryteria oceny
Konspekty niektórych zajęć
Notatki, uwagi i wnioski dotyczące realizacji zagadnień Załączona ciekawsza tematyka prac.
Zapisy w zeszytach lekcyjnych uczniów.
Materiały dydaktyczne
Testy dla klas I-ch Testy dla klas II-ch
Konspekty z prowadzonych lekcji.
Złożony program nauczania.
Pisemne potwierdzenie z udziału w doskonaleniach Sprawozdanie z dotychczasowej realizacji planu. |
Złożenie: Wrzesień 2000 Wdrażanie: Wrzesień 2000 -Maj 2002
Sukcesywnie w roku szkolnym 2000/2001 2001/2002 2002/2003 Rok szkolny 2000/2001 2001/2002 2002/2003 Na bieżąco
Rok szkolny 2000/2001 2001/2002 2002/2003
Na bieżąco
Na bieżąco
Marzec-2002 Marzec-2003
Na bieżąco Wg potrzeb
Wrzesień 2000 2001 2002 Na bieżąco
Czerwiec 2001 2002 2003 |
Kol. Małgorzata Kowal, Monika Grzyb
Uczniowie
Uczniowie |
|
IV SFERA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZA ROZWOJU ZAWODOWEGO |
||||||
Lp. |
Zadania |
Forma Realizacji |
Dowody Realizacji |
Termin Realizacji |
Osoby współpracujące |
Uwagi |
1.
2.
3.
4.
5.
|
Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela wychowawcy Poznanie sytuacji rodzinnej Wychowanków
Aktywna realizacja zadań wychowawczych
Spotkania z rodzicami
Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego |
Sporządzenie programu wychowawczego dla klasy.
Przeprowadzenie ankiety-wywiadu wśród uczniów klasy wychowawczej, rozmowy z wychowankami i ich rodzicami. Realizacja zaplanowanej tematyki godzin do dyspozycji wychowawcy z uwzględnieniem dostosowania jej do planu wychowawczego szkoły. Współpraca z samorządem klasowym. Prowadzenie spotkań z rodzicami. Informowanie ich o wynikach w nauce, frekwencji i zachowaniu uczniów oraz o zasadach oceniania i klasyfikowania. Informowanie o wymogach dotyczących ocen z zachowania. Analiza dotychczasowej i sformułowanie dalszej drogi rozwoju nauczyciela wychowawcy. |
Program pracy wychowawczej.
Notatki, uwagi dotyczące sytuacji domowej uczniów.
Wpis w dzienniku o przeprowadzonym zebraniu.
Sprawozdania i wnioski z dotychczasowej realizacji planu w zakresie działań wychowawczych. |
Wrzesień 2000
Listopad 2000 Na bieżąco
Zebrania: Październik, Grudzień, Styczeń Kwiecień (corocznie)
Czerwiec 2001 Czerwiec 2002
|
|
|