PUBLICZNE GIMNAZJUM W TRZEBIATOWIE

 Jolanta Tylek

nauczyciel języka polskiego

 

  

Plan rozwoju zawodowego

nauczyciela mianowanego publicznego gimnazjum

ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

 

  

 

 

 

Trzebiatów 2000

 

Zaproponowany plan ma charakter ogólnego zarysu. Będzie się on wypełniał konkretnymi treściami w trakcie realizacji zadań wynikających z założeń dydaktyczno – wychowawczych szkoły oraz sfery doskonalenia własnego warsztatu pracy. Jedno jest pewne i niezmienne – praca z uczniem – jako podmiotem wszelkich działań w celu jego ustawicznego rozwoju. Stąd zakładam bieżącą modyfikację przemyślanych wariantów zgodnie z założeniami reformy oświaty oraz zadaniami pedagogiki XXI wieku.

            W trakcie trwania stażu mogą również nastąpić drobne korekty i uzupełnienia planu uwarunkowane sytuacją osobistą lub szkoły. Zmiany te zostaną natychmiast przedłożone Dyrekcji w celu zaopiniowania i akceptacji.

 

 

I. Informacje o nauczycielu:

 

1. Imię i nazwisko: Jolanta Tylek

2. Nazwa szkoły : Publiczne Gimnazjum w Trzebiatowie

3. Staż pracy pedagogicznej: 21 lat

4. Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa – nauczyciel mianowany

5. Data rozpoczęcia stażu – 1 września 2000 r.

6. Data zakończenia stażu – 31 maja 2003 r.

7. Posiadane kwalifikacje - magister bibliotekoznawstwa i informacji naukowej –  

                                           Uniwersytet Wrocławski- 1979

- roczne Studium Pedagogiczne z metodyką języka   

                                           polskiego w ODN w Szczecinie – 1984r.

- kontynuacja podjętych w marcu 1999 r. dwuletnich  

  Studiów Podyplomowych z zakresu filologii polskiej na   

  Uniwersytecie Szczecińskim (przewidywany okres     

  zakończenia studiów  – marzec 2001)

8. Ukończone formy doskonalenia zawodowego:

- warsztaty zorganizowane przez Ośrodek Doskonalenia Pracowników Oświaty „SIM” w Białogardzie:

·        „Realizacja ścieżek edukacyjnych” – Ośrodek Doskonalenia Pracowników Oświaty „SIM”

·        „Każdy nauczyciel wychowawcą”- Ośrodek Doskonalenia Pracowników Oświaty „SIM”

9. Nagrody i wyróżnienia:

-         nagrody Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Kochanowskiego

-         nagroda Dyrektora Publicznego Gimnazjum w Trzebiatowie

-         podziękowanie Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Burmistrza  Miasta i Gminy Trzebiatów

-         Brązowy Krzyż Zasługi

10. Uwagi:

-         ocena pracy:

-         autorka artykułów do czasopisma „ Gazeta Trzebiatowska”

-         organizatorka przedstawień wystawianych w szkole i Trzebiatowskim Ośrodku Kultury:          

§        50 rocznica Szkoły Podstawowej nr 1 – nadanie im. Jana Kochanowskiego

§        uroczyste pożegnanie absolwentów Szkoły Podstawowej nr1

      w Trzebiatowie

„ Wszystkie drogi prowadzą do ludzi’’

§        Rocznica Konstytucji 3  Maja

§        Rocznica Odzyskania Niepodległości

§        Bezpieczne miasto

-         organizatorka wyjazdów młodzieży na spektakle teatralne oraz ekranizacje filmowe klasyki polskiej i obcej

-         konkursy wyzwalające ekspresję twórczą:

a / Ogólnopolski konkurs ogłoszony przez MEN „ Gimnazjum  moich marzeń”-                 

uczennica za swoją literacką wizję gimnazjum otrzymała  wyróżnienie i pojechała po odbiór nagrody do Warszawy – 1999 r. 

b/ Gminny Konkurs na Legendę o Trzebiatowie – uczniowie naszego  

    gimnazjum zajęli trzy pierwsze miejsca – 2000 r.

-         Mały Konkurs Recytatorski

§        zakwalifikowanie się uczniów do Eliminacji Wojewódzkich (1992, 1997, 1998, 2000)

-         Konkurs Języka Polskiego

§        dwie uczennice zakwalifikowały się do Eliminacji Wojewódzkich- 1992

§        czwarte miejsce w Eliminacjach Rejonowych – 1999

-         Wojewódzki Konkurs o Tytuł Mistrza Ziemi Szczecińskiej

§         dziewiąte miejsce w Eliminacjach Wojewódzkich

-         od ośmiu lat przewodnicząca Przedmiotowego Zespołu Humanistycznego

 

II. Plan dotyczy mojego rozwoju zawodowego w okresie od 1 września 2000r.          

    do 31 maja 2003r. ze szczególnym uwzględnieniem zadań zawartych w „Planie dydaktyczno- wychowawczym pracy szkoły w roku szkolnym 2000- 2003” i wymagań stawianych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczyciela ( Dz. U. z 2000r. Nr 70, poz.824,par.5) 

 

III. Cele operacyjne do realizacji w czasie stażu:

-         doskonalenie własnego warsztatu

-         realizacja zadań nakreślonych w strefach rozwoju zawodowego zgodnych

     z potrzebami szkoły i ujętych w planie dydaktyczno wychowawczym, a także

     z wymaganiami reformy szkolnictwa w zarządzeniu MEN

-         działania wykraczające poza obowiązki w celu podniesienia poziomu pracy szkoły

-         uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego służących własnemu rozwojowi, pogłębieniu autorefleksji oraz zwiększeniu efektywności pracy szkoły

 

 

 

„Nauka jest jak może. Im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony”

                                                                                                                       Stefan Żeromski

 

 

 

 

Sfera rozwoju zawodowego

 

I  SFERA ORGANIZACYJNA

 

 

 

LP.

DZIAŁANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

DOWODY REALIZACJI

SPOSÓB DOKUMENTACJI

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego

- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego

 

 

 

 

 

 

 

- udział w warsztatach edukacyjnych – rozwój zawodowy nauczycieli

 

- znajomość zasad i przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (właściwych dla szkoły – kurs BHP )

Wrzesień 2000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Październik 2000

 

 

 

Zgodnie z terminarzem szkolenia

- Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu

- Wszczęcie postępowania, opracowanie planu rozwoju zawodowego

 

- Zaświadczenie

 

 

- Poświadczenie dyrektora szkoły

2.

Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły

- zapoznanie się

z dokumentacją szkoły i jej analiza: Statut, Wewnątrzszkolny System Oceniania – współudział

w jego tworzeniu,  Program Wychowawczy, regulaminy, protokoły z Rad Pedagogicznych i inne dokumenty zatwierdzone

na Radach Pedagogicznych

Wrzesień/ paździer - nik 2000

- Poświadczenie dyrektora szkoły

3.

 

 

 

 

 

 

 

a)

 

 

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

 

d)

Odpowiednia interpretacja Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania

w sferze dydaktycznej

( w odniesieniu

do nauczania języka polskiego oraz sfery wychwawczej;

 

Opracowanie kryteriów oceniania z języka polskiego

na poszczególne oceny

w ramach kształcenia literacko - kulturowego

i językowego

Przygotowanie arkusza oceniania z języka polskiego uwzględniającego różnorodne formy sprawdzania wiedzy

i umiejętności

 

Opisanie wymagań edukacyjnych z języka polskiego dla uczniów gimnazjum z orzeczeniem Poradni Psychologiczno

- Pedagogicznej

 

Zredagowanie tematyki godzin wychowawczych w wyniku wnikliwej analizy „Programu Wychowawczego szkoły”  

 oraz zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

- dogłębna analiza programów nauczania pod kątem koniecznych umiejętności, jakie uczeń powinien nabyć

w I, II i III roku nauki

w gimnazjum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wrzesień                      

 

 

 

 

 

 

 

Wrzesień

 

 

 

 

 

 

 

wrzesień

- październik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Kryteria oceniania

 

 

 

 

 

 

- Arkusz oceniania

 

 

 

 

 

 

 

- Wymagania edukacyjne

dla uczniów

z orzeczeniem

z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej

 

- Tematyka godzin wychowawczych

4

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji

i wynikających z nich zadań

- wdrażanie Wewnątrzszkolnego Systemu oceniania (pkt a, b, c, d)

 

- udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli (udział w warsztatach, szkoleniach Rad Pedagogicznych, praca

w Humanistycznym Zespole Przedmiotowym)

 

- doradztwo w sprawie wyboru i zakresu podręczników

do języka polskiego i pomocy metodycznych (współpraca

z wydawnictwem)

 

- współpraca z pedagogiem szkolnym oraz Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną

 

 

 

 

 

 

 

- współpraca z rodzicami

w ramach kontaktów z trójką klasową

 

- informowanie uczniów oraz rodziców o istotnych decyzjach niezbędnych dla prawidłowego

funkcjonowania szkoły

 i przedsięwzięciach podjętych na posiedzeniach Rady Szkoły

 

- współpraca z Samorządem Szkolnym (realizacja zadań nakreślonych w jego planie, ale i własne propozycje współpracy)

 

- udział w pracach Komisji Kwalifikacyjnej powołanej do oceny wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela kwalifikowanego przez nauczyciela stażystę (zapoznanie się z dokumentacją nauczyciela stażysty i jej formalna ocena)

 

- zapoznanie uczniów oraz ich rodziców z terminami

i procedurą przeprowadzania próbnego i właściwego egzaminu pogimnazjalnego (zebranie z rodzicami prowadzone przez p. dyrektor, z udziałem nauczycieli oraz spotkanie klasowe

z wychowawcą)

wrzesień

- październik

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

 

wrzesień

na bieżąco

 

 

 

 

na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

Czerwiec/sierpień 2001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Październik 2000

- Opracowane kryteria oceniania

 

 

- Poświadczenie Dyrektora szkoły

 

 

 

 

 

 

 

- Poświadczenie Dyrektora szkoły

 

 

 

 

- Skierowania uczniów

ze specyficznymi trudnościami

w czytaniu i pisaniu do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej

w kierunku dysleksji

 

- Poświadczenie rodziców

 

 

- Poświadczenie rodziców

 

 

 

 

 

- Poświadczenie Przewodniczącego Samorządu Szkolnego

 

 

- Poświadczenie dyrektora szkoły

 

 

 

 

 

 

 

 

- Poświadczenie

5.

Dokumentowanie planu realizacji rozwoju

- gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, nagrań, zdjęć, itp.

Na bieżąco

- Zgromadzona dokumentacja

6.

Zapoznanie się

z obowiązkami opiekuna stażu

- analiza Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej

 

- nawiązanie współpracy

z nauczycielem języka polskiego, który będzie odbywał staż w naszej szkole

Wrzesień 2001

 

 

W zależności

od potrzeb personalnych

 

 

 

- Kontrakt

- Przejrzyste zasady współpracy

i wzajemnej obserwacji zajęć

7.

Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami

lub postaciami środowiska.

- kontynuacja współpracy

z Trzebiatowskim Ośrodkiem Kultury poprzez uczestnictwo w imprezach, konkursach organizowanych przez TOK,

a także przygotowanie montaży poetycko-muzycznych

 

- kontynuacja działań

w ramach akcji „Bezpieczne Miasto”

 

- współpraca z innymi instytucjami wspierającymi działania profilaktyczne

 

- zaproszenie burmistrza

 oraz pracowników Urzędu Miasta i Gminy do udziału

w „Gminnej Ortograficznej Corridzie”

 

- współudział w pracach komisji powołanej do opracowania programu nadania szkole imienia

 

- wywiady z ciekawymi ludźmi Trzebiatowa

Na bieżąco

 wg harmonogramu imprez

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wrzesień/czerwiec 2002

 

 

 

Na bieżąco

- Scenariusze imprez

- Artykuły

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Scenariusz imprezy

- Poświadczenie dyrektora szkoły

 

- Scenariusz

- Artukuły

8.

Pogłębianie wiedzy

na temat prawa oświatowego i reformy oświaty

- udział we wszystkich posiedzeniach szkoleniowych Rady Pedagogicznej

 

- lektura literatury pedagogicznej

Na bieżąco

- Rejestr przyswojonych aktów prawa oświatowego

9.

Przygotowanie projektu sprawozdania

Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju

Czerwiec 2002

- Pisemna analiza uwzględniająca wnioski i ewentualne poprawki

10.

INNE

 

 

 

             



 

 

 

II SFERA OSOBISTA

 

 

  1.  

Wstępna ocena własnych umiejętności

- skompletowanie i ocena wszelkich dokumentów oceniających mają pracę

 

- próba samooceny, autorefleksja

Wrzesień 2000

- Samoocena

Określenie rzeczywistej długości stażu adekwatnej

do potrzeb

i możliwości

  1.  

Obserwacja i analiza możliwości ucznia

- zbieranie informacji wg przygotowanych narzędzi:

- arkusz obserwacji ucznia

 

- narzędzia pomiaru osiągnięć uczniów

 

 

 

- karta samooceny ucznia

Na bieżąco

- Arkusz obserwacji (wnioski)

 

 

- Test krytyczno – twórczy badający czytanie

ze zrozumieniem (wnioski)

- Karta samooceny (wnioski)

 

  1.  

Poszerzanie wiedzy

i umiejętności w procesie aktywnego udziału

w wewnątrzszkolnym

i zewnętrznym doskonaleniu

- aktywny udział w pracy Zespołu Humanistycznego (przygotowanie planu pracy

i materiałów szkoleniowych)

 

- uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego:

1)       warsztaty dydaktyczne

2)         kurs komputerowy

na bieżąco

- Plan pracy zespołu, materiały szkoleniowe

-Zaświadczenia

  1.  

Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji

- ukończenie dwuletnich studiów podyplomowych: kierunek – filologia polska

marzec 2001

- Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych

- Autorefleksja

  1.  

Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań...

- lektura czasopism i poradników metodycznych

 

- wyszukiwanie i proponowanie testów sprawdzających umiejętności czytania ze zrozumieniem (współudział w opracowaniu testu)

 

- śledzenie rynku wydawniczego, współpraca      z wydawnictwem, zakup do szkolnej biblioteki ciekawych poradników metodycznych, np. z zakresu wiedzy ortograficznej czy testów kompetencji

Na bieżąco

- Poświadczenie Dyrektora

 

 

 

 

 

 

 

 

- Poświadczenie Dyrektora

  1.  

Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole

- pełnienie funkcji przewodniczącej Zespołu Humanistycznego – plan pracy Zespołu

 

-opiekun nauczyciela stażysty

Na bieżąco

 

 

 

 

Wrzesień 2002 – czerwiec 2003

 - Poświadczenie Dyrektora

- Plany pracy

 

 

- Kontrakt

  1.  

Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem

- przygotowywanie materiałów szkoleniowych na zebrania Zespołu Humanistycznego

 

- opieka nad nauczycielem stażystą

 

- prowadzenie zajęć otwartych

 

- publikacje

Na bieżąco

- Poświadczenie dyrektora

- Harmonogram spotkań

 

- Scenariusze lekcji

 

- Scenariusze

 

- Potwierdzenie publikacji

  1.  

Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych

- udział w zajęciach warsztatowych

 

 

- dyskusje na zebraniach Zespołu Humanistycznego

 

- lekcje otwarte

(m.in. z udziałem zaproszonych mieszkańców miasta)

Zgodnie

z harmonogramem

Na bieżąco

- Zaświadczenia

- Sprawozdania

- Konspekty

 

- Poświadczenie Dyrektora

 

  1.  

Udział w różnych formach kultury

- współpraca z Trzebiatowskim Ośrodkiem Kultury

 

 

- organizowanie wyjazdów do kin (na ekranizacje klasyki) i teatrów (umowa z Narodowym Teatrem Edukacji)

 

- montaże poetycko – muzyczne

Zgodnie

z harmonogramem

wg potrzeb

- Scenariusze

- Potwierdzenie dyrektora TOK

 

- Umowy

z Narodowym Teatrem Edukacji

 

 

- Scenariusze

  1.  

Lektura literatury

Lektura, studiowanie

Na bieżąco

- Rejestr tytułów

 

  1.  

Określenie dalszej drogi rozwoju

Wnioski do dalszej pracy

 

- Pisemna analiza – autorefleksje

 

 

III SFERA DYDAKTYCZNA

 

 

  1.  

Korzystanie z dorobku i doświadczenia innych nauczycieli i pedagogów

- lektura książek i czasopism

z zakresu metodyki nauczania języka polskiego

oraz pedagogiki

 

- obserwacja zajęć innych nauczycieli

Na bieżąco

 

 

 

 

Wg planu

- Rejestr tytułów

 

 

 

 

- Wnioski

z obserwacji

  1.  

Analiza i określanie mocnych i słabych stron własnej działalności

- ocena skuteczności oddziaływania własnych narzędzi pedagogicznych

 

- elastyczne podejście do propozycji dydaktycznych,  pedagogicznych i metodycznych zamieszczonych w poradnikach, pismach, czasopismach z zakresu wiedzy merytorycznej

 

- Propozycje sprawdzianów wiedzy

i umiejętności ucznia z zakresu nauki o języku

i teorii literatury

- refleksja

  1.  

Dzielenie się własnym doświadczeniem i osiągnięciami

- przygotowywanie materiałów szkoleniowych na zebrania Zespołu Humanistycznego

 

- prowadzenie zajęć otwartych

 

- publikacje wybranych scenariuszy

 

- praca w Kole Żywego Słowa                                 

 

a)przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach literacko – poetyckich, ortograficznych, recytatorskich, olimpiadach języka polskiego

 

b) montaże poetycko – muzyczne

 

c) wydanie tomiku „Tworzyć, tworzyć, tworzyć…” – prezentacja twórczego dorobku uczniów naszego gimnazjum

 

- praca w Zespole powołanym do opracowania programu nadania szkole imienia (współudział w opracowaniu propozycji kandydatur

na patrona)

 

 

- włączenie się

do przygotowania części artystycznej uświetniającej nadanie szkole imienia

 

- lektura poradników i pomocy metodycznych ukierunkowujących uczniów

do egzaminu pogimnazjalnego 

Wg planu pracy Zespołu

 

 

Wg planu

 

 

 

 

Na bieżąco

Wg planu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wrzesień/czerwiec 2002

 

 

 

 

 

 

Kwiecień/maj 2002

 

 

 

 

Na bieżąco

- Opracowane tematy

 

 

- Konspekty

 

- Publikacje

 

 

- Plan pracy koła

 

- Sprawozdania

- Artykuły

- Zaświadczenia

 

 

 

- Scenariusze

 

 

- Tomik

 

 

 

 

- Zaproponowane sylwetki patronów

 

 

 

 

 

 

- Scenariusz programu artystycznego

  1.  

Wykorzystanie technologii komputerowej

i informacyjnej w pracy pedagogicznej

- wykorzystywanie technologii komputerowej i informacyjnej na zajęciach dydaktycznych

 

- przeprowadzenie cyklu lekcji z języka polskiego w pracowni informatycznej 

w porozumieniu

z nauczycielem informatyki (wykorzystaniem oprogramowania multimedialnego i Internetu)

Na bieżąco

Wg potrzeb

 

 

W porozumieniu

z nauczycielem informatyki

 

 

 

 

- Konspekty

  1.  

Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej

- aktywny udział

we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych

do potrzeb własnych jako nauczyciela języka polskiego oraz szkoły:

 

    - studia podyplomowe

   

    -warsztaty dydaktyczne

 

    - szkolenia RP

 

    - zebrania Zespołu

      Humanistycznego

 

    - konferencje metodyczne

 

    - zajęcia otwarte

Wg harmonogramu

 

  1.  

Autorefleksja, próba oceny

Przemyślenia wnioski

Na bieżąco

- Autorefleksja

- Sprawozdanie

 

 

 

 

IV SFERA OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZA

 

 

L.P.

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

DOWODY REALIZACJI, SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA

  1.  

Organizacja pracy

w nowym roku szkolnym  w sferze opiekuńczo - wychowawczej

- zapoznanie uczniów

i rodziców z „Programem Wychowawczym Szkoły”

 

- współudział

w zredagowaniu planu

i tematyki godzin wychowawczych

(na spotkaniu Zespołu Wychowawczego)

 

- Poświadczenie

 

 

 

- Plany pracy wychowawczej

  1.  

Sporządzenie planu i programu spotkań

z rodzicami

- prowadzenie zajęć

w ramach pedagogizacji rodziców

 

- włączenie rodziców

w organizowanie imprez klasowych (wieczorki, wycieczki, wyjazdy

na basen, biwaki itp.)

Wrzesień/październik 2000

- Harmonogram spotkań

z rodzicami i ich tematyka

  1.  

Działania zmierzające do głębszego poznania uczniów wchodzących w skład zespołu klasowego a także zintegrowania klasy

- Obserwacja

 

- Rozmowy indywidualne

 

- Spotkania z rodzicami

(pedagogizacja)

 

- przygotowanie

i przeprowadzenie cyklu lekcji w celu głębszego poznania, zdiagnozowania

i zintegrowania zespołu klasowego

 

 

 

 

 

 

- Harmonogram spotkań

 

 

 

- Scenariusze lekcji

- Ankiety

  1.  

Pogłębianie wiedzy

i umiejętności

w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów

- lektura publikacji

z zakresu wiedzy pedagogicznej

 

- uczestnictwo w zajęciach warsztatowych

o charakterze wychowawczym

Na bieżąco

- Rejestr publikacji

 

 

- Zaświadczenie

 

  1.  

Opis i analiza problemu edukacyjno - wychowawczego

- rozpoznanie i próba rozwiązania problemu edukacyjno - wychowawczego

Na bieżąco

- Opis i analiza problemu

  1.  

Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela-wychowawcy

- prowadzenie zajęć pozalekcyjnych (imprezy klasowe )

 

- włączenie uczniów

w życie kulturalno – oświatowe szkoły

i środowiska (montaże poetycko – muzyczne, uroczyste apele, zajęcia warsztatowe, konkursy

w ramach programów profilaktycznych)

 

- uczestnictwo

w spektaklach teatralnych, filmowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Scenariusze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Spis uczniów z datą

i podpisem zatwierdzającym wyjazd

 

  1.  

Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną

 i pedagogiem szkolnym

- współudział

w zredagowaniu wymagań edukacyjnych dla uczniów z orzeczeniem Poradni  Psychologiczno - Pedagogicznej

 

- skierowanie na badania specjalistyczne do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej uczniów

 z trudnościami w czytaniu i pisaniu

 

- prowadzenie zajęć wyrównawczych

 dla uczniów mających trudności w nauce

Wrzesień/październik  2000

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

- Rejestr wymagań

 

 

 

 

 

 

 

- Kserokopie skierowań

 

 

 

 

 

 

-Poświadczenie Dyrektora

     8.

INNE