PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
ANNY MICHLEWICZ
NAUCZYCIELKI SZKOŁY
PODSTAWOWEJ
IM. GRACJANA BOJARA FIJAŁKOWSKIEGO W MALECHOWIE
UBIEGAJĄCEJ SIĘ O AWANS ZAWODOWY
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
SFERY ROZWOJU ZAWODOWEGO
I. ORGANIZACYJNA
ZADANIA |
FORMY REALIZACJI |
TERMIN |
DOWODY REALIZACJI |
1. Poznanie procedury awansu zawodowego. |
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela. Rozporządzenie MEN z dnia 3 sierpnia 2000 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. |
VIII – X 2001 r. |
Wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego. |
2. Przypomnienie podstawowych dokumentów określających zasady funkcjonowania i pracę szkoły. |
Analiza dokumentacji:
|
X 2001 r. |
|
3. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. |
|
Cały okres stażu. |
Potwierdzenia. Zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia. Plan pracy SU. Ksero protokołów. |
4. Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami. |
Współpraca z Komendą Powiatową Policji w Sławnie – Rewir Dzielnicowych w Malechowie. Współpraca ze szkolną biblioteką. Współpraca z Gminną Biblioteką Publiczną w Malechowie. Współpraca z Ochotniczą Strażą Pożarną w Malechowie. Współpraca z przedstawicielem Służby Zdrowia – pielęgniarka szkolna. |
Według potrzeb Przez cały okres stażu. |
Potwierdzenia. Zaświadczenia. Zdjęcia. |
5. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. |
Gromadzenie dokumentów, zaświadczeń, programów, scenariuszy, list obecności, zdjęć. |
Na bieżąco prze cały okres stażu. |
Rejestr dokumentów. |
6. Przygotowanie projektu sprawozdania. |
Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. |
V 2002 r. |
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. |
II. OSOBISTA
1. Wstępna ocena własnych umiejętności. |
|
VIII – X 2001 r.
Cały okres stażu. |
Wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju. |
2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. |
|
Rok szkolny 2001/2002 Listopad 2001 Kwiecień 2002
Kwiecień 2002 Rok szkolny 2001/02 |
Zaświadczenia. Protokoły rad pedagogicznych. |
3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. |
Lektura czasopism, literatury fachowej, poradników metodycznych, przeglądanie stron internetowych. |
Cały okres stażu. |
Spis literatury. |
4. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. |
Ukończenie Studiów Podyplomowych “Informatyka w szkole”. |
Luty 2002 |
Ksero dyplomu. |
5. Poszerzenie wiedzy kulturalno – oświatowej. |
Udział w różnych formach kultury (teatr, kino, udział w koncertach, festynach, wycieczka krajoznawczo – turystyczna). |
Cały okres stażu. |
Notatki kronikarskie, bilety, foldery. |
6. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań. |
Funkcja opiekuna Samorządu Uczniowskiego. Funkcja opiekuna koła języka polskiego. Funkcja lidera WDN. Opieka nad nauczycielem stażystą. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów ortograficznych na szczeblu szkolnym i gminnym. |
Cały okres stażu. |
Plany pracy, zdjęcia, listy obecności. Zaświadczenie dyrektora. Dokumentacja stażu. |
7. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. |
1. Pełnienie funkcji opiekuna stażu:
2. Przygotowanie materiałów na szkoleniową Radę Pedagogiczną. 3. Referaty szkoleniowe dla rodziców: “Problem agresji wśród dzieci i młodzieży”; “Dziecko nadpobudliwe”. 4. Stworzenie własnej strony www jako elementu promocji samej siebie. |
Cały okres stażu.
Wg potrzeb XI 2001, IV 2002. XII 2001 r. |
Potwierdzenia. Plan rozwoju stażysty, dokumentacja związana z opiekunem stażu, ksero protokołów rad pedagogicznych, referaty z podpisami rodziców, wydruk własnej strony www. |
8. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. |
Wnioski do dalszej pracy. |
V 2002 r. |
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. |
III. DYDAKTYCZNA
1. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez stażystę. |
Uczestniczenie w zajęciach. |
Dwa razy w miesiącu. |
Prowadzenie dokumentacji hospitacji. |
2. Prowadzenie zajęć własnych w obecności stażysty. |
Prowadzenie lekcji zgodnie z wcześniej opracowanym konspektem, scenariuszem. |
Dwa razy w miesiącu. |
Prowadzona dokumentacja. |
3. Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora. |
Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja. |
Dwa razy w ciągu stażu. |
Potwierdzenie odbytej hospitacji. |
4. Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej. |
Przygotowanie materiałów dydaktycznych sprawdzianów, testów, materiałów do rady szkoleniowej. |
Cały okres stażu. |
Wydruki. |
5. Przygotowanie uczniów do konkursów. |
Szkolny konkurs ortograficzny. Gminny konkurs ortograficzny. Przygotowanie dzieci do konkursu na najpiękniejszy wiersz o zimie. Przygotowanie dzieci do konkursu i kiermaszu Bożonarodzeniowego i Wielkanocnego. |
I 2002 IV 2002 II 2002 XII 2001 III 2002 |
Dyplomy, regulamin konkursu. |
6. Inicjatywy kulturalne. |
Przygotowanie inscenizacji z okazji Dnia Edukacji Narodowej. |
X 2001 |
Scenariusz uroczystości, zdjęcia. |
7. Opracowanie autorskich planów, scenariuszy zajęć. |
Wdrożenie planu pracy koła języka polskiego we własnej szkole, scenariusze zajęć. |
IX 2001 Cały okres stażu |
Potwierdzenie pracy koła, plan koła. |
8. Analizowanie własnych działań, ich modyfikowanie. |
Samoocena. Wymiana poglądów na konferencjach i spotkaniach z nauczycielami. Opracowanie ankiety dla uczniów na temat “Motywacje uczniów klasy IV”. |
Cały okres stażu.
II 2002 r. |
Ankieta, wyniki. |
IV. WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZA
1. Opracowanie planu pracy wychowawcy klasowego. |
Zaplanowanie działań wychowawczo – opiekuńczych na rok szkolny 2001/ 2002 zgodnych z planem szkoły. |
IX 2001 |
Plan pracy wychowawcy klasowego. |
2. Sporządzenie planu i programu spotkań z rodzicami. |
Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców, dokumentowanie działań. Zebrania rodziców, indywidualne konsultacje z rodzicami. |
Cały okres stażu. |
Dokumentacja prowadzona w dzienniku klasy IV “b”. |
3. Poznanie przyczyn absencji dzieci w klasie IV “B”. |
Miesięczne zestawienia frekwencji całej klasy i każdego dziecka. |
Cały okres stażu. |
Wyniki badań. |
4. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków. |
Przygotowanie arkusza spostrzeżeń. |
XI 2001 r. |
Kserokopia arkusza. |
5. Edukacja regionalna. |
Rozwijanie i pogłębianie zainteresowań uczniów najbliższym otoczeniem, regionem poprzez organizowanie różnych spotkań i wycieczek. |
Cały okres stażu. |
Notatki, zdjęcia, plany wycieczek. |
6. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. |
Studiowanie fachowych czasopism, wdrażanie uczniów do otwartego i świadomego poruszania się w świecie uznawanych wartości, poznanie grupy i osób prowadzących w grupie. |
Na bieżąco. |
Wykaz przeczytanych artykułów, ćwiczenia interakcyjne. |
7. Kultywowanie tradycji. |
Wg kalendarza imprez. |
Cały okres stażu. |
Zapisy w kronice klasowej, zdjęcia. |