ZADANIA
|
FORMA
REALIZACJI
|
TERMIN
|
DOWODY
REALIZACJI,
WSKAZÓWKI,UWAGI.
|
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego. |
- Analiza
przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu
zawodowego nauczycieli:
-Ustawa.
-
Rozporządzenie MEN z dn.3.VIII 2000 r. w sprawie
uzyskania awansu zawodowego przez nauczycieli.
|
VIII/IX
2000
r.
|
Złożenie
wniosku o rozpoczęcie stażu.
Plan
rozwoju zawodowego.
|
2.
Pogłębienie znajomości zasad funkcjonowania
i
organizacji zadań szkoły.
|
- Analiza
dokumentacji:
-
statut, regulaminy, wewnątrzszkolny system oceniania,
program wychowawczy.
|
IX/X
2000
r.
|
Analiza
dokumentacji. |
3.
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z
realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z
nich zadań. |
1.
Współpraca z
rodzicami.
2.
Wdrażanie
wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
3.
Udział w
procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
|
Na
bieżąco. |
Potwierdzenia. |
4.
Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi
i innymi organizacjami. |
- Współpraca
z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej.
- Współpraca
z LOP.
- Współpraca
z Przedszkolem Samorządowym.
- Współpraca
z GOKSiR-em.
- Współpraca
z ZNP w Smętowie.
- Współpraca
z Policją.
|
Na
bieżąco. |
Dokumentowanie
działań.
Zdjęcia.
|
5.
Przygotowanie zaplecza kółka teatralnego. |
- Urządzenie
kącika na garderobę, rekwizyty oraz elementy
scenografii.
- Opieka
nad zapleczem teatralnym.
- Współpraca
z rodzicami.
|
IX
– X.2000
Na
bieżąco.
|
Zdjęcia. |
6.
Prowadzenie kroniki kółka teatralnego. |
- Dokumentowanie
wydarzeń teatralnych.
|
Na
bieżąco. |
Dokumentacja
fotograficzna |
7.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. |
- Gromadzenie
dokumentów:
-
świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, protokołów, zdjęć
itp..
|
Na
bieżąco. |
Kserokopie
dokumentów, zdjęcia, scenariusze. |
8.
Przygotowanie projektu sprawozdania. |
- Autorefleksja,
autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju.
|
Po
zakończeniu stażu. |
Sprawozdanie. |
II.
Sfera
osobista. |
1.
Wstępna ocena własnych umiejętności. |
- Określenie
formuły oceny, autorefleksja.
|
VIII/IX
2000
r.
|
Dokumenty
potwierdzające dorobek zawodowy.
|
2.
Obserwacja i analiza możliwości ucznia.
|
- Zbieranie
informacji według przygotowanych narzędzi.
-
dziennik
lekcyjny,
-
narzędzia
pomiaru
-
wytwory
prac uczniów,
-
rejestr
osiągnięć uczniów,
-
arkusz
oceny opisowej.
|
Na
bieżąco.
|
Sporządzanie
bieżącej dokumentacji, przygotowanie oceny opisowej.
|
3.
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego
udziału w wewnątrz-szkolnym i zewnętrznym doskonaleniu.
|
- Udział
w pracach zespołu samokształceniowego.
- Uczestniczenie
w różnych formach doskonalenia zawodowego,
szkoleniach.
|
Na
bieżąco.
|
Zaświadczenia,
potwierdzenia, sprawozdania.
|
4.
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej.
|
- Prowadzenie
dzienniczka lektur.
- Lektura
„Życia Szkoły”.
- Poszukiwanie
informacji w ofertach wydawniczych.
|
Na
bieżąco.
|
Spis
literatury, notatki, wnioski do dalszej pracy.
|
5.
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami, ich
promocja.
|
- Prowadzenie
otwartych zajęć dla nauczycieli kontraktowych,
studentów – praktykantów, rodziców.
- Wymiana
poglądów z nauczycielami nauczania zintegrowanego.
|
Na
bieżąco.
|
Potwierdzenia,
scenariusze zajęć,
harmonogram
praktyk.
|
6.
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie
dodatkowych zadań.
|
- Pełnienie
funkcji opiekuna stażu.
- Opieka
nad studentami-praktykantami.
- Prowadzenie
wraz z koleżanką teatrzyku szkolnego „ZACZAROWANA
KURTYNA”
|
IX
2000 –
V
2001 r.
Na
bieżąco.
|
Potwierdzenia,
wykaz przedstawień, zdjęcia.
|
7.
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności
interpersonalnych.
|
- Czytanie
literatury.
- Wymiana
poglądów i doświadczeń z innymi pedagogami.
- Praca
metodami aktywizującymi.
- Udział
w zajęciach warsztatowych.
|
Na
bieżąco.
|
Rozmowy,
dyskusje, notatki.
|
III.
Sfera dydaktyczna: |
1.
Analiza, określenie mocnych i słabych stron własnej
działalności. |
- Dokumentacja
efektów własnej pracy, analiza i ocena.
|
Na
bieżąco. |
Notatki,
analizy, sprawozdanie.
|
2.
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w
pracy pedagogicznej. |
- Korzystanie
z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu,
encyklopedii multimedialnych.
- Przygotowywanie
zaproszeń, informacji dla rodziców, list zbiorczych
itp.
|
Na
bieżąco. |
Wydruki,
scenariusze zajęć. |
3.
Opracowanie i wdrożenie planu do zajęć kółka
teatralnego. |
- Wdrożenie,
we współpracy z koleżanką, planu kółka
teatralnego.
|
X.
2000 |
Potwierdzenie. |
4.
Inicjatywy kulturalne. |
- Przygotowanie
przedstawień teatralnych dla dzieci szkolnych i
przedszkolnych.
- Udział
w konkursach, przeglądach zespołów teatralnych.
|
Na
bieżąco. |
Kserokopie
scenariuszy, zdjęcia. |
5.
Doskonalenie warsztatu
i metod pracy pedagogicznej. |
- Udział
w różnych formach doskonalenia adekwatnych do
potrzeb nauczyciela i szkoły.
- Stosowanie
na zajęciach aktywizujących metod pracy:
-
praca w
parach, grupach,
-
,,burza mózgów”,
-
zabawy
integracyjne,
-
inscenizacje,
-
gry dramowe,
-
wycieczka i
in..
- Organizowanie
uroczystości klasowych z udziałem rodziców, babć i
dziadków, dyskotek, zabaw.
- Przygotowanie
wspólnie z dziećmi gazetek okolicznościowych.
- Przygotowanie
pomocy dydaktycznych.
|
Na
bieżąco. |
Zaświadczenia,
zdjęcia, potwierdzenia. |
6.
Udział uczniów w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. |
- Stymulowanie
uczniów do udziału w konkursach szkolnych i
pozaszkolnych.
|
Na
bieżąco. |
Protokoły,
zdjęcia. |
7.
Organizowanie konkursów szkolnych. |
- Opracowanie
regulaminów konkursów.
- Powołanie
komisji konkursowych.
- Koordynacja
pracy komisji.
|
Na
bieżąco. |
Protokoły,
notatki. |
IV.
Sfera dydaktyczno-opiekuńcza: |
1.
Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i określenie
zadań nauczyciela- wychowawcy. |
- Realizacja
programu wychowawczego szkoły.
- Opracowanie
i realizacja programu wychowawczego dla swojej klasy.
- Zadania
nauczyciela - wychowawcy.
|
IX
2000 r.
|
Kserokopia
planu wychowawczego, notatki.
|
2.
Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków. |
- Indywidualne
rozmowy z rodzicami.
- Rozmowy
z wychowankami.
- Zgłaszanie
uczniów z rodzin wielodzietnych lub ubogich
przedstawicielom GOPS-u.
- Wymiana
uwag z nauczycielami.
|
Na
bieżąco. |
Zapisy
w dzienniku, notatki.
|
3.
Współpraca z rodzicami. |
- Zapoznanie
z planem wychowawczym klasy, kalendarzem uroczystości,
sposobem oceniania, omawianie spraw bieżących.
- Pomoc
rodziców w organizowaniu wycieczek i uroczystości
klasowych.
- Sponsorowanie
przez rodziców potrzebnych klasie materiałów.
|
Na
bieżąco. |
Wpisy
w dzienniku.
|
4.
Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie
zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. |
- Studiowanie
literatury fachowej z dziedziny pedagogiki i
psychologii.
- Kontakt
z psychologiem szkolnym i logopedą.
- Rozmowy
z wychowankami.
|
Na
bieżąco. |
Notatki,
spostrzeżenia.
|
5.
Rozwijanie zainteresowań kulturalnych. |
1.
Organizowanie wyjazdów do kina, na
wycieczkę, do teatru.
- Zwiedzanie
wystaw.
- Uczestnictwo
w kółku teatralnym.
|
Na
bieżąco. |
Potwierdzenia,
zdjęcia, notatki w dzienniku. |
6.
Aktywna realizacja zadań wychowawczych
i opiekuńczych nauczyciela-wychowawcy. |
- Prowadzenie
zajęć pozalekcyjnych i kółka teatralnego.
- Przygotowywanie
części artystycznej na uroczystości klasowe i
szkolne.
- Pomoc
w nauce i organizowanie pomocy koleżeńskiej.
- Współpraca
z poradnią, psychologiem szkolnym, logopedą.
- Realizacja
planu wychowawczego klasy.
|
Na
bieżąco. |
Notatki,
zdjęcia, sprawozdania. |
|
|