Plan rozwoju zawodowego Wandy Piotrowicz

nauczycielki Publicznej Szkoły Podstawowej w Smętowie ubiegającej się o stopień zawodowy

nauczyciela dyplomowanego.

 

 

I. Sfera organizacyjna:

 

ZADANIA

 

 

FORMA

REALIZACJI

 

TERMIN

 

DOWODY REALIZACJI,

WSKAZÓWKI,UWAGI.

1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
  1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli:

-Ustawa.

- Rozporządzenie MEN z dn.3.VIII 2000 r. w sprawie uzyskania awansu zawodowego przez nauczycieli.

VIII/IX

2000 r.

Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.

Plan rozwoju zawodowego.

2. Pogłębienie znajomości zasad funkcjonowania

i organizacji zadań szkoły.

  1. Analiza dokumentacji:

- statut, regulaminy, wewnątrzszkolny system oceniania, program wychowawczy.

 

IX/X

2000 r.

 

Analiza dokumentacji.
3. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. 1.       Współpraca z rodzicami.

2.       Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania.

3.       Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.

Na bieżąco. Potwierdzenia.
4. Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami.
  1. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej.
  2. Współpraca z LOP.
  3. Współpraca z Przedszkolem Samorządowym.
  4. Współpraca z GOKSiR-em.
  5. Współpraca z ZNP w Smętowie.
  6. Współpraca z Policją.
Na bieżąco. Dokumentowanie działań.

Zdjęcia.

5. Przygotowanie zaplecza kółka teatralnego.
  1. Urządzenie kącika na garderobę, rekwizyty oraz elementy scenografii.
  2. Opieka nad zapleczem teatralnym.
  3. Współpraca z rodzicami.
IX – X.2000

 

Na bieżąco.

Zdjęcia.
6. Prowadzenie kroniki kółka teatralnego.
  1. Dokumentowanie wydarzeń teatralnych.
Na bieżąco. Dokumentacja fotograficzna
7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
  1. Gromadzenie dokumentów:

- świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, protokołów, zdjęć itp..

 

Na bieżąco. Kserokopie dokumentów, zdjęcia, scenariusze.
8. Przygotowanie projektu sprawozdania.
  1. Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju.
Po zakończeniu stażu. Sprawozdanie.
II. Sfera osobista.
1. Wstępna ocena własnych umiejętności.
  1. Określenie formuły oceny, autorefleksja.
VIII/IX

2000 r.

Dokumenty potwierdzające dorobek zawodowy.
2. Obserwacja i analiza możliwości ucznia.
  1. Zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi.

-          dziennik lekcyjny,

-          narzędzia pomiaru

-          wytwory prac uczniów,

-          rejestr osiągnięć uczniów,

-          arkusz oceny opisowej.

Na bieżąco. Sporządzanie bieżącej dokumentacji, przygotowanie oceny opisowej.
3. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrz-szkolnym i zewnętrznym doskonaleniu.
  1. Udział w pracach zespołu samokształceniowego.
  2. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach.
Na bieżąco. Zaświadczenia, potwierdzenia, sprawozdania.
4. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej.
  1. Prowadzenie dzienniczka lektur.
  2. Lektura „Życia Szkoły”.
  3. Poszukiwanie informacji w ofertach wydawniczych.
Na bieżąco. Spis literatury, notatki, wnioski do dalszej pracy.
5. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami, ich promocja.
  1. Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli kontraktowych, studentów – praktykantów, rodziców.
  2. Wymiana poglądów z nauczycielami nauczania zintegrowanego.
Na bieżąco.

 

Potwierdzenia, scenariusze zajęć,

harmonogram praktyk.

6. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań.
  1. Pełnienie funkcji opiekuna stażu.
  2. Opieka nad studentami-praktykantami.
  3. Prowadzenie wraz z koleżanką teatrzyku szkolnego „ZACZAROWANA KURTYNA”
IX 2000 –

V 2001 r.

 

Na bieżąco.

Potwierdzenia, wykaz przedstawień, zdjęcia.
7. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych.
  1. Czytanie literatury.
  2. Wymiana poglądów i doświadczeń z innymi pedagogami.
  1. Praca metodami aktywizującymi.
  2. Udział w zajęciach warsztatowych.
Na bieżąco. Rozmowy, dyskusje, notatki.
III. Sfera dydaktyczna:
1. Analiza, określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.
  1. Dokumentacja efektów własnej pracy, analiza i ocena.

 

Na bieżąco. Notatki, analizy, sprawozdanie.

 

2. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej.
  1. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu, encyklopedii multimedialnych.
  2. Przygotowywanie zaproszeń, informacji dla rodziców, list zbiorczych itp.
Na bieżąco. Wydruki, scenariusze zajęć.
3. Opracowanie i wdrożenie planu do zajęć kółka teatralnego.
  1. Wdrożenie, we współpracy z koleżanką, planu kółka teatralnego.
 X. 2000 Potwierdzenie.
4. Inicjatywy kulturalne.
  1. Przygotowanie przedstawień teatralnych dla dzieci szkolnych i przedszkolnych.
  2. Udział w konkursach, przeglądach zespołów teatralnych.
Na bieżąco. Kserokopie scenariuszy, zdjęcia.
5. Doskonalenie warsztatu
i metod pracy pedagogicznej.
  1. Udział w różnych formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły.
  2. Stosowanie na zajęciach aktywizujących metod pracy:

-          praca w parach, grupach,

-          ,,burza mózgów”,

-          zabawy integracyjne,

-          inscenizacje,

-          gry dramowe,

-          wycieczka i in..

  1. Organizowanie uroczystości klasowych z udziałem rodziców, babć i dziadków, dyskotek, zabaw.
  2. Przygotowanie wspólnie z dziećmi gazetek okolicznościowych.
  3. Przygotowanie pomocy dydaktycznych.
Na bieżąco. Zaświadczenia, zdjęcia, potwierdzenia.
6. Udział uczniów w konkursach szkolnych i pozaszkolnych.
  1. Stymulowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych.
Na bieżąco. Protokoły, zdjęcia.
7. Organizowanie konkursów szkolnych.
  1. Opracowanie regulaminów konkursów.
  2. Powołanie komisji konkursowych.
  3. Koordynacja pracy komisji.
Na bieżąco. Protokoły, notatki.
IV. Sfera dydaktyczno-opiekuńcza:
1. Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela- wychowawcy.
  1. Realizacja programu wychowawczego szkoły.
  2. Opracowanie i realizacja programu wychowawczego dla swojej klasy.
  3. Zadania nauczyciela - wychowawcy.
IX 2000 r.

 

Kserokopia planu wychowawczego, notatki.

 

2. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków.
  1. Indywidualne rozmowy z rodzicami.
  2. Rozmowy z wychowankami.
  3. Zgłaszanie uczniów z rodzin wielodzietnych lub ubogich przedstawicielom GOPS-u.
  4. Wymiana uwag z nauczycielami.
Na bieżąco. Zapisy w dzienniku, notatki.

 

3. Współpraca z rodzicami.
  1. Zapoznanie z planem wychowawczym klasy, kalendarzem uroczystości, sposobem oceniania, omawianie spraw bieżących.
  2. Pomoc rodziców w organizowaniu wycieczek i uroczystości klasowych.
  3. Sponsorowanie przez rodziców potrzebnych klasie materiałów.
Na bieżąco. Wpisy w dzienniku.

 

4. Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów.
  1. Studiowanie literatury fachowej z dziedziny pedagogiki i psychologii.
  2. Kontakt z psychologiem szkolnym i logopedą.
  3. Rozmowy z wychowankami.
Na bieżąco. Notatki, spostrzeżenia.

 

5. Rozwijanie zainteresowań kulturalnych. 1.   Organizowanie wyjazdów do kina, na

      wycieczkę, do teatru.

  1. Zwiedzanie wystaw.
  2. Uczestnictwo w kółku teatralnym.
Na bieżąco. Potwierdzenia, zdjęcia, notatki w dzienniku.
6. Aktywna realizacja zadań wychowawczych
i opiekuńczych nauczyciela-wychowawcy.
  1. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych i kółka teatralnego.
  2. Przygotowywanie części artystycznej na uroczystości klasowe i szkolne.
  3. Pomoc w nauce i organizowanie pomocy koleżeńskiej.
  4. Współpraca z poradnią, psychologiem szkolnym, logopedą.
  5. Realizacja planu wychowawczego klasy.
Na bieżąco. Notatki, zdjęcia, sprawozdania.