PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Ewy Hałas nauczyciela mianowanego w PSP w Smętowie Gr.
Realizowany w okresie od 01 września 2000 r. do 31 maja 2001 r.
Celem głównym jest uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Wstęp
Tutaj opisałam swoje dotychczasowe osiągnięcia zawodowe.
Planowane działania i zadania w okresie odbywania stażu obejmują następujące sfery rozwoju:
Lp. | Działania i zadania nauczyciela | Forma/ metoda realizacji | Termin realizacji | Dowody realizacji |
SFERA ORGANIZACYJNA
1. | Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. | Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenie). | VIII-IX 2000 r. | Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego. |
2. | Poznanie zasad funkcjonowania i organizaji zadań szkoły w roku szkolnym 2000/01. | Analiza dokumentacji: statutu, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, programu wychowawczego szkoły. | IX-X 2000 r. | |
3. | Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. | Współpraca z rodzicami. Wdrażanie wewnątrzszkolnego programu wychowania. | XI 2000 r. | Protokół ze spotkania z rodzicami. |
4. | Aktywna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami. | Współpraca z organizacjami działającymi na wsi. Podejmowanie wspólnych zadań i działań dla dobra ogółu. | Okres stażu. | Dokumentowanie działań, zdjęcia. |
5. | Aktywna i systematyczna współpraca z towarzystwami działającymi na rzecz rodziny i pomocy społecznej. | Nawiązanie kontaktu, rozmowy, spotkania. Wnioskowanie o pomoc dla dzieci z najuboższych rodzin, przygotowanie upominków. | Okres stażu. | Dokumentowanie działań, notatki, zdjęcia. |
6. | Opieka nad salą lekcyjną nr 62 i kącikiem przyrodniczym | Aktualizacja gazetek, kącików klasowych, prezentacja prac uczniów, wykonywanie pomocy dydaktycznych. | Okres stażu. | Dokumentacja fotograficzna. |
7. | Organizacja warsztatu pracy. | Integracja zespołu klasowego z rodzicami w czasie spotkań pozalekcyjnych. Gromadzenie materiałów pomocniczych(karty pracy, testy).Studiowanie ofert wydawniczych. | Okres stażu. | Dokumentacja ze
spotkań.
Adresy przydatnych stron internetowych. |
8. | Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. | Gromadzenie dokumentów, świadectw, programów, scenariuszy, nagrań, zdjęć. | Okres stażu. | |
9. | Przygotowanie projektu sprawozdania. | Skompletowanie i ocena wszelkich dokumentów potwierdzających moją pracę. | Po zakończeniu stażu. | Materiały zgromadzone w czasie trwania stażu. |
SFERA OSOBISTA
1. | Wstępna ocena własnych umiejętności. | Określenie formuły oceny, autoreflaksja. | IX 2000 r. | Teczka osiągnięć zawodowych. |
2. | Obserwacja i analiza możliwości ucznia. | Zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi(karty obserwacji uczniów, prace uczniów, dzienniczki). | Na bieżąco. | Karta obserwacji. |
3. | Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w doskonaleniu. | Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. | Okres stażu. | Zaświadczenia. |
4. | Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. | Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej. Śledzenie publikacji w portalach edukacyjnych internetu. | Okres stażu. | Spis literatury, notatki. |
5. | Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań. | Członek Oddziałowej Komisji Rewizyjnej ZNP w Smętowie, opiekun szkolnego Koła LOP. | Okres stażu. | Dokumentacja pracy. |
6. | Określenie dalszej drogi rozwoju. | Wnioski do dalszej pracy. | Koniec stażu. | Dokumentacja. |
SFERA DYDAKTYCZNA
1. | Analiza określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. | Okres stażu. | Teczka z dokumentacją. | |
2. | Prowadzenie pracy wychowawczej opartej na Szkolnym Programie Wychowawczym. | Prowadzenie dokumentacji szkolnej(dzienniki, arkusze ocen, rozkłady materiału, ocena opisowa, plan pracy wychowawczej, kronika klasowa). | Na bieżąco. | Plan Pracy Wychowawczej. |
3. | Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami. | Prowadzenie otwartych zająć dla nauczycieli i studentów. | Okres stażu. | Dokumentacja. |
4. | Przeprowadzenie badań oceniających umiejętności uczniów klasy I. | Przeprowadzenie badań, analiza, ewaluacja. | Okres stażu. | Sprawdzian, wyniki badań. |
5. | Organizowanie konkursów szkolnych i pozaszkolnych. | Opracowanie regulaminów konkursów. Powołanie komisji konkursowych. Koordynacja pracy komisji. | Okres stażu. | Protokoły z konkursów, dokumentacja fotograficzna. |
6. | Udział uczniów w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. | Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. | Okres stażu. | Dokumentacja fotograficzna, kserokopie dyplomów. |
7. | Opracowanie i wdrażanie modyfikacji programu dotyczącego działań edukacyjnych. | Umieszczenie modyfikacji w szkolnym zestawie programów nauczania. | XI- XII 2000 r. | Uchwała Rady Pedagogicznej. |
8. | Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. | Korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych. | Okres stażu. | Scenariusz zajęć, sprawozdanie. |
SFERA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZA
1. | Diagnozowanie problemów środowiskowych. | Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków.
Współpraca z GOPS w Smętowie Gr., psychologiem szkolnym, logopedą. |
IX 2000 r.
Okres stażu |
Dokumentacja potwierdzająca współpracę. |
2. | Rozwijanie zainteresowań uczniów. | Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury(kino, teatr, wycieczki). | Okres stażu. | Kserokopie dokumentacji z imprez. |
3. | Stworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy ucznia. | Współpraca z pielęgniarką szkolną. Odpowiedni dobór sprzętu do sali lekcyjnej. Udział w turniejach sportowych i o bezpieczeństwie. | Okres stażu. | Notatki ze spotkań, zdjęcia. |
4. | Aktywna współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Starogardzie Gdańskim. | Rozpoznawanie i analiza trudności w edukacji. Kierowanie uczniów na badania psych.-pedagogiczne. Monitorowanie w sprawach dotyczących terminów badań i opinii uczniów | Okres stażu. | Dokumentowanie działań. |