PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

mgr Ewy Hałas nauczyciela mianowanego w PSP w Smętowie Gr.

Realizowany w okresie od 01 września 2000 r. do 31 maja 2001 r.

Celem głównym jest uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

 

 

Wstęp
Tutaj opisałam swoje dotychczasowe osiągnięcia zawodowe.

Planowane działania i zadania w okresie odbywania stażu obejmują następujące sfery rozwoju:

  1. Sfera organizacyjna
  2. Sfera osobista
  3. Sfera dydaktyczna
  4. Sfera opiekuńczo-wychowawcza

 

Lp. Działania i zadania nauczyciela Forma/ metoda realizacji Termin realizacji Dowody realizacji

SFERA ORGANIZACYJNA

1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenie). VIII-IX 2000 r. Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego.
2. Poznanie zasad funkcjonowania i organizaji zadań szkoły w roku szkolnym 2000/01. Analiza dokumentacji: statutu, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, programu wychowawczego szkoły. IX-X 2000 r.  
3. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Współpraca z rodzicami. Wdrażanie wewnątrzszkolnego programu wychowania. XI 2000 r. Protokół ze spotkania z rodzicami.
4. Aktywna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami. Współpraca z organizacjami działającymi na wsi. Podejmowanie wspólnych zadań i działań dla dobra ogółu. Okres stażu. Dokumentowanie działań, zdjęcia.
5. Aktywna i systematyczna współpraca z towarzystwami działającymi na rzecz rodziny i pomocy społecznej. Nawiązanie kontaktu, rozmowy, spotkania. Wnioskowanie o pomoc dla dzieci z najuboższych rodzin, przygotowanie upominków. Okres stażu. Dokumentowanie działań, notatki, zdjęcia.
6. Opieka nad salą lekcyjną nr 62 i kącikiem przyrodniczym Aktualizacja gazetek, kącików klasowych, prezentacja prac uczniów, wykonywanie pomocy dydaktycznych. Okres stażu. Dokumentacja fotograficzna.
7. Organizacja warsztatu pracy. Integracja zespołu klasowego z rodzicami w czasie spotkań pozalekcyjnych. Gromadzenie materiałów pomocniczych(karty pracy, testy).Studiowanie ofert wydawniczych. Okres stażu. Dokumentacja ze spotkań.

Adresy przydatnych stron internetowych.

8. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. Gromadzenie dokumentów, świadectw, programów, scenariuszy, nagrań, zdjęć. Okres stażu.  
9. Przygotowanie projektu sprawozdania. Skompletowanie i ocena wszelkich dokumentów potwierdzających moją pracę. Po zakończeniu stażu. Materiały zgromadzone w czasie trwania stażu.

SFERA OSOBISTA

1. Wstępna ocena własnych umiejętności. Określenie formuły oceny, autoreflaksja. IX 2000 r. Teczka osiągnięć zawodowych.
2. Obserwacja i analiza możliwości ucznia. Zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi(karty obserwacji uczniów, prace uczniów, dzienniczki). Na bieżąco. Karta obserwacji.
3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w doskonaleniu. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. Okres stażu. Zaświadczenia.
4. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej. Śledzenie publikacji w portalach edukacyjnych internetu. Okres stażu. Spis literatury, notatki.
5. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań. Członek Oddziałowej Komisji Rewizyjnej ZNP w Smętowie, opiekun szkolnego Koła LOP. Okres stażu. Dokumentacja pracy.
6. Określenie dalszej drogi rozwoju. Wnioski do dalszej pracy. Koniec stażu. Dokumentacja.

SFERA DYDAKTYCZNA

1. Analiza określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.   Okres stażu. Teczka z dokumentacją.
2. Prowadzenie pracy wychowawczej opartej na Szkolnym Programie Wychowawczym. Prowadzenie dokumentacji szkolnej(dzienniki, arkusze ocen, rozkłady materiału, ocena opisowa, plan pracy wychowawczej, kronika klasowa). Na bieżąco. Plan Pracy Wychowawczej.
3. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami. Prowadzenie otwartych zająć dla nauczycieli i studentów. Okres stażu. Dokumentacja.
4. Przeprowadzenie badań oceniających umiejętności uczniów klasy I. Przeprowadzenie badań, analiza, ewaluacja. Okres stażu. Sprawdzian, wyniki badań.
5. Organizowanie konkursów szkolnych i pozaszkolnych. Opracowanie regulaminów konkursów. Powołanie komisji konkursowych. Koordynacja pracy komisji. Okres stażu. Protokoły z konkursów, dokumentacja fotograficzna.
6. Udział uczniów w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. Okres stażu. Dokumentacja fotograficzna, kserokopie dyplomów.
7. Opracowanie i wdrażanie modyfikacji programu dotyczącego działań edukacyjnych. Umieszczenie modyfikacji w szkolnym zestawie programów nauczania. XI- XII 2000 r. Uchwała Rady Pedagogicznej.
8. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. Korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych. Okres stażu. Scenariusz zajęć, sprawozdanie.

SFERA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZA

1. Diagnozowanie problemów środowiskowych. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków.

Współpraca z GOPS w Smętowie Gr., psychologiem szkolnym, logopedą.

IX 2000 r.

Okres stażu

Dokumentacja potwierdzająca współpracę.
2. Rozwijanie zainteresowań uczniów. Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury(kino, teatr, wycieczki). Okres stażu. Kserokopie dokumentacji z imprez.
3. Stworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy ucznia. Współpraca z pielęgniarką szkolną. Odpowiedni dobór sprzętu do sali lekcyjnej. Udział w turniejach sportowych i o bezpieczeństwie. Okres stażu. Notatki ze spotkań, zdjęcia.
4. Aktywna współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Starogardzie Gdańskim. Rozpoznawanie i analiza trudności w edukacji. Kierowanie uczniów na badania psych.-pedagogiczne. Monitorowanie w sprawach dotyczących terminów badań i opinii uczniów Okres stażu. Dokumentowanie działań.