PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Dorota Paszkowska
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Królowej Jadwigi w Przeworsku
Posiadane kwalifikacje – nauczanie początkowe – SN, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza – studia magisterskie
Nauczany przedmiot – nauczanie zintegrowane
Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Terminarz:
1. data rozpoczęcia stażu – 1 IX 2000
2. data zakończenia stażu – 31 V 2001
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Osoby |
Sposób dokumentowania |
1.Opracowywanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy |
1. Poznanie procedury awansu zawodowego: - analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczących awansu na nauczyciela dyplomowanego: - Karta Nauczyciela - Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 3.VIII.2000 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, - udział w szkoleniu na temat „Awans zawodowy nauczyciela – planowanie działań”, 2. Uczestniczenie w warsztatach nt. „Rola opiekuna stażu”, „Aktywne metody w nauczaniu zintegrowanym” 3. Gromadzenie biblioteczki metodycznej. 4. Opracowanie planu wychowawczego dla klasy III. 5. Uczestniczenie w konferencjach metodycznych |
IX/X2000
IX 2000 IX-V 2000/01
IX 2000
IX-V 2000/01 |
Dyrektor Szkoły
Dyrektor Szkoły, edukatorzy
doradca metodyczny |
- poprawnie sformułowany wniosek - plan rozwoju zawodowego
- zaświadczenie
- zaświadczenie
- rejestr
- egzemplarz planu - zaświadczenia
|
2.Opracowywanie i wdrażanie programów na rzecz podwyższania pracy szkoły |
1. Praca w zespole wychowawczo-dydaktycznym nauczania zintegrowanego 2. Rady szkoleniowe: - „Awans zawodowy nauczyciela” - „Wykorzystanie komputera na lekcji” 3. Odbycie szkolenia przygotowującego do realizacji planu profilaktycznego „Uwierz w siebie” - Przeprowadzenie w klasie III programu profilaktycznego.
|
IX 2000
IX 2000
XI 2000
|
członkowie zespołu
dyrektor, nauczyciele specjaliści
|
protokół z posiedzenia zespołu (ksero)
potwierdzenie Dyrektora Szkoły
zaświadczenie
sprawozdanie po przeprowadzeniu zajęć
|
3.Wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej
|
1. Korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych 2. Wykonywanie pomocy dydaktycznych, dekoracji 3. Korzystanie z Internetu 4. Prowadzenie dokumentacji |
IX-VI 2000/01 |
dyrektor szkoły |
scenariusze lekcji, dyskietki, zdjęcia dekoracji |
4. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły |
1. Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela stażysty: - zapoznanie nauczyciela stażysty z wymaganiami i procedurą awansowania - wspieranie nauczyciela odbywającego staż w opracowaniu planu rozwoju zawodowego - prowadzenie zajęć w obecności stażysty w wymiarze 2 godzin w miesiącu i omówienie ich ze stażystą - obserwowanie zajęć prowadzonych przez stażystę w wymiarze co najmniej 1 godziny w miesiącu - zapoznanie nauczyciela odbywającego staż z organizacją i funkcjonowaniem szkoły - opracowanie projektu oceny dorobku zawodowego stażysty 2. Przeprowadzenie rady szkoleniowej dla nauczycieli szkoły nt. „Awans zawodowy nauczyciela – planowanie działań” – po odbytym szkoleniu na powyższy temat. |
IX 2000
IX 2000
X-V 2000/01
X-V 2000/01
X-V 2000/01
V 2000
IX 2000
|
dyrektor szkoły
Dyrektor Szkoły, nauczyciel j. polskiego p. B. Lenar
|
- plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty, scenariusze zajęć prowadzonych w obecności nauczyciela stażysty i przez nauczyciela stażystę, projekt oceny dorobku nauczyciela stażysty
potwierdzenie Dyrektora Szkoły
|
5. Opracowanie publikacji |
Opracowanie scenariuszy uroczystości klasowych w klasach młodszych |
III 2001 |
dyrektor – dostęp do Internetu w szkole, doradca metodyczny |
dyskietka, scenariusz uroczystości |
6. Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczyciela stażysty |
1. Prowadzenie zajęć zintegrowanych, uroczystości klasowych, szkolnych, wycieczek w obecności nauczyciela stażysty |
IX-V 2000.01 |
Rodzice, nauczyciele nauczania zintegrowanego |
scenariusze zajęć |
7. Aktywna i systematyczna współpraca z organizacjami działającymi na rzecz edukacji |
1. Współpraca z Miejską i Powiatową Bibliotekę Publiczną – dział dziecięcy: - lekcje przysposobienia bibliotecznego - lekcje w oparciu o lektury kl. III - stworzenie pomocy przy pracach bibliotecznych (poziom bajki, baśnie) - sfinalizowanie konkursu międzyszkolnego „Brzechwa dzieciom” - zapoznanie ze zbiorami audiowizualnymi „Książka mówiona” - współpraca na feriach zimowych |
XII 2000 IV 2000 X XI 2000
III-IV 2001
I 2001
I-II 2001 |
pracownicy Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej, nauczyciele nauczania zintegrowanego SP Maćkówka, SP Nr 2 i w Przeworsku |
scenariusze zajęć potwierdzone przez pracowników Biblioteki |
8. Wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji |
1. Zorganizowanie międzyszkolnego konkursu „Brzechwa dzieciom” - ułożenie regulaminu konkursu - przygotowanie dzieci do udziału w konkursie 2. Zorganizowanie międzyszkolnego konkursu ortograficznego dla kl. III - ułożenie regulaminu konkursu - stworzenie zespołu dzieci chętnych do udziału w konkursie i prowadzenie zajęć przygotowawczych 3. Znalezienie funduszy na nagrody dla zwycięzców konkursów. 4. Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla dzieci klasy III mających trudności w nauce |
XI 2000 XI-III 2000/01
I 2001 X 2000
II 2001
X-VI 2000/01
|
nauczyciele nauczania zintegrowanego SP Maćkówka, SP Nr 2, pracownicy Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej – dział dziecięcy, rodzice,
sponsorzy
dyrektor szkoły |
wzory regulaminów konkursów protokoły z odbytych konkursów, zdjęcia, nagrania na kasecie video, prace konkursowe dzieci
dzienniczek prowadzonych zajęć
lista nagród
dzienniczek prowadzonych zajęć |