Grażyna Pleban

              Nauczyciel mianowany

                   Nauczanie zintegrowane

 

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.

W oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej

W sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Doskonalenie warsztatu i metod pracy.

§ 5 ust. 2 pkt 1, 2, 3; § 5 ust. 2 pkt 1.

Zadania

Formy realizacji

Sposób dokumentowania

Termin realizacji

Uwagi

1

2

3

4

5

I. Zadania samokształceniowe:

·         Poznanie procedury awansu zawodowego.

 

 

 

·         Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej.

 

 

 

 

 

 

II. Aktywny udział w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli, w szczególności dotyczącym tworzenia programów dydaktycznych i wychowawczych, aktywizujących metod nauczania, dokumentowania zadań.

 

III. Aktywny udział w pracach zespołu współtworzącego Plan Pracy Szkoły.

 

IV. Udział w szkoleniach zewnętrznych.

Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego dotyczących co najmniej dwóch spośród wybranych zagadnień:

·         konstruowanie testu,

·         pomiar dydaktyczny,

·         tworzenie programów i planów pracy,

·         planowanie wynikowe,

·         aktywizujące metody pracy,

·         rozwiązywanie problemów wychowawczych,

·         praca z uczniem trudnym.

 

 

Analiza dokumentów prawa oświatowego, udział w szkoleniach na temat „Awans zawodowy nauczyciela”.

 

Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących nauczania zintegrowanego, aktywizujących metod pracy, zastosowania technologii informacyjnej w nauczaniu, oceniania, pracy z uczniem trudnym itp.

 

Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego w ramach WDN.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczestnictwo w warsztatach i szkoleniach, dyskusje, notatki.

 

 

 

Aktywny udział w szkoleniach, tworzenie własnych narzędzi badawczych po odbytym szkoleniu, np. testów, kart obserwacji ucznia itp.

 

 

Zaświadczenia o ukończeniu szkoleń, plan awansu zawodowego, analiza kompetencji własnych.

 

Zestawienie bibliografii, notatki, recenzje, uwagi.

 

 

 

 

 

 

 

Zaświadczenia, notatki z zebrań.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zaświadczenia, notatki z przebiegu spotkań, dokumenty.

 

 

Świadectwa ukończenia, wzory narzędzi badawczych, opis sposobu ich wykorzystania.

 

 

Wrzesień, październik 2000 r.

 

 

Na bieżąco.

 

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco, w miarę potrzeb.

 

 

 

Na bieżąco.

 

Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem.

§ 5  ust. 2 pkt 2; § 5 ust. 2 pkt 3c.

Zadania

Formy realizacji

Sposób dokumentowania

Termin realizacji

Uwagi

1

2

3

4

5

 

I. Prowadzenie lekcji otwartych w ramach WDN.

 

 

 

 

II. Prowadzenie lekcji dla praktykantów na zlecenie opiekuna praktyki.

 

 

 

III. Dzielenie się z innymi nauczycielami wiedzą z zakresu obsługi i wykorzystania komputera w pracy pedagogicznej.

 

IV. Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców.

 

 

 

 

 

 

V. Organizowanie lekcji otwartych i imprez okolicznościowych dla rodziców.

 

 

 

VI. Przygotowanie dzieci do uczestnictwa w organizowanych w szkole konkursach.

 

 

Opracowanie planów metodycznych, przygotowanie środków dydaktycznych, omawianie lekcji w ramach komisji nauczania zintegrowanego.

 

Opracowanie planów metodycznych, środków dydaktycznych, konsultacje metodyczne, obserwacja lekcji, omówienie i ewaluacja.

 

Diagnozowanie potrzeb, pokaz, ćwiczenia w pracowni komputerowej np. z obsługi edytora tekstu Microsoft Word.

 

 

Zatwierdzenie planu spotkań, diagnozowanie potrzeb, pogadanki, dyskusje, spotkania z pedagogiem, pielęgniarką.

 

 

 

 

 

Zaangażowanie dzieci we wspólną pracę nad przygotowaniem zajęć, wybieranie scenariuszy, podział ról, przygotowanie klasy (dekoracje).

 

Pomoc w zbieraniu materiałów, rozmowy z dziećmi, włączenie do pomocy rodziców, próby, ćwiczenia (w czasie wolnym od zajęć).

 

Plany metodyczne, środki dydaktyczne, nagrania, zdjęcia, notatka z omówienia lekcji.

 

 

 

Plany metodyczne, środki dydaktyczne, dziennik praktyk, ocena.

 

 

 

Scenariusze zajęć, pytania, notatki.

 

 

 

 

Plan spotkań, zebrane pytania, konspekty spotkań, zapisy z dziennika, bibliografia.

 

 

 

 

 

Plany metodyczne, scenariusze imprez, zdjęcia, nagrania.

 

 

 

 

Zdjęcia, sprawozdania, ewentualnie dyplomy lub zapisy z protokołów.

 

Co najmniej raz w roku.

 

 

 

 

 

Według kalendarza praktyk.

 

 

 

Na bieżąco według potrzeb od września 2001 r.

 

 

Październik 2000 r. - według zatwierdzonego planu (pierwszy tydzień każdego miesiąca) i w miarę potrzeb.

 

 

Według kalendarza imprez.

 

 

 

 

W miarę potrzeb.

 


Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie działań edukacyjnych.

§ 5 ust. 2 pkt 3g.

Zadania

Formy realizacji

Sposób dokumentowania

Termin realizacji

Uwagi

1

2

3

4

5

 

I. Ukończenie studiów podyplomowych „Edukacja Informatyczna”.

 

Aktywny udział w zajęciach, gromadzenie informacji i materiałów.

 

Dyplom ukończenia.

 

Czerwiec 2001 r.

 

Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych.

§ 5  ust. 2 pkt 3a; § 5 ust. 2 pkt 1.

1

2

3

4

5

 

I. Opracowanie, wdrożenie i ewaluacja programu kółka informatycznego dla klasy I, II i III.

 

II. Wykorzystywanie komputera w codziennej pracy pedagogicznej.

 

Umieszczenie programu w szkolnym zestawie programów, wdrożenie programu we własnej szkole.

 

 

Gromadzenie materiałów, opracowywanie narzędzi badawczych, przechowywanie danych, wypełnianie dokumentacji itp.

 

Opracowany program, sprawozdanie z realizacji.

 

 

 

 

Wzory opracowanych materiałów.

 

Wrzesień 2001 r.

 

 

 

 

 

Cały rok.

 

 

 

 

 

Opracowanie publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą.

§ 5 ust. 2 pkt 3b.

1

2

3

4

5

 

I. Opracowanie materiału i publikacja w czasopiśmie lub poradniku metodycznym.

 

 

II. Opracowanie i umieszczenie materiałów na stronie internetowej.

 

Nawiązanie kontaktu z wydawnictwami za pośrednictwem Internetu, ustalenie warunków publikacji.

 

 

Gromadzenie materiałów, znalezienie odpowiedniej strony.

 

Publikacja, dyskietki z zapisem prowadzonej korespondencji.

 

 

 

Dyskietka.

 

 


Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji.

§ 5 ust. 2 pkt 3d.

Zadania

Formy realizacji

Sposób dokumentowania

Termin realizacji

Uwagi

1

2

3

4

5

 

I. Prowadzenie zajęć dla praktykantów:

·         konsultacje metodyczne,

·         obserwacja zajęć,

·         omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć.

 

II. Współpraca ze świetlicą środowiskową przy parafii Chrystusa Króla.

 

III. Współpraca z Poradnią Wychowawczo Zawodową.

 

IV. Współpraca z Sądem Rodzinnym.

 

 

V. Współpraca z zakładami pracy, pocztą, strażą pożarną itp.

 

Przygotowanie planów metodycznych, środków dydaktycznych, konsultacje z opiekunem praktyk, obserwacja.

 

 

 

 

 

Prowadzenie zajęć dla dzieci, zabawy, gry, konkursy.

 

 

 

Pisanie opinii, konsultacje, realizacja zaleconych ćwiczeń.

 

 

Konsultacje z pedagogiem, obserwacja dzieci, pisanie opinii.

 

Wycieczki do zakładów pracy, na pocztę, do straży pożarnej itp.

 

Plany metodyczne, zdjęcia nagrania, dziennik praktyk, ocena.

 

 

 

 

 

 

 

Scenariusze zajęć, zdjęcia.

 

 

 

 

Karty obserwacji, opinie, notatki.

 

 

Potwierdzenia wysłania opinii.

 

 

Zapisy w dzienniku, zdjęcia, rysunki dzieci po wycieczce, prace pisemne dzieci.

 

Zgodnie z kalendarzem praktyk.

 

 

 

 

 

 

 

Soboty dwa razy w miesiącu.

 

 

 

Na bieżąco w miarę potrzeb.

 

 

Na bieżąco w miarę potrzeb.

 

 

Trzecia klasa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonywanie samodzielnie lub w zespole innych zadań na rzecz edukacji.

§ 5 ust. 2 pkt 3h.

1

2

3

4

5

 

I. Pozyskiwanie sponsorów dla zaspokojenia potrzeb klasowych.

 

II. Napisanie szkolnej strony internetowej.

 

 

 

III. Dokumentowanie realizacji planu.

 

 

IV. Przygotowanie projektu sprawozdania.

 

Rozmowy, prośba na piśmie.

 

 

 

 

Gromadzenie i opracowanie materiałów, opracowanie strony i umieszczenie jej w Internecie, promocja szkoły.

 

Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, planów, nagrań itp.

 

Autorefleksja, samoocena.

 

Zaświadczenia, potwierdzenia dyrekcji lub rady rodziców.

 

 

Strona internetowa, dyskietka.

 

 

 

Zgromadzony materiał.

 

 

 

Sprawozdanie z przebiegu stażu i realizacji planu.

 

Na bieżąco cały rok.

 

 

 

Luty 2002 r.

 

 

 

 

Cały okres stażu.