Nauczyciel mianowany
Nauczanie zintegrowane
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.
W sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy. § 5 ust. 2 pkt 1, 2, 3; § 5 ust. 2 pkt 1. |
||||
Zadania |
Formy realizacji |
Sposób dokumentowania |
Termin realizacji |
Uwagi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
I. Zadania samokształceniowe: · Poznanie procedury awansu zawodowego.
· Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej.
II. Aktywny udział w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli, w szczególności dotyczącym tworzenia programów dydaktycznych i wychowawczych, aktywizujących metod nauczania, dokumentowania zadań.
III. Aktywny udział w pracach zespołu współtworzącego Plan Pracy Szkoły.
IV. Udział w szkoleniach zewnętrznych. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego dotyczących co najmniej dwóch spośród wybranych zagadnień: · konstruowanie testu, · pomiar dydaktyczny, · tworzenie programów i planów pracy, · planowanie wynikowe, · aktywizujące metody pracy, · rozwiązywanie problemów wychowawczych, · praca z uczniem trudnym. |
Analiza dokumentów prawa oświatowego, udział w szkoleniach na temat „Awans zawodowy nauczyciela”.
Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących nauczania zintegrowanego, aktywizujących metod pracy, zastosowania technologii informacyjnej w nauczaniu, oceniania, pracy z uczniem trudnym itp.
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego w ramach WDN.
Uczestnictwo w warsztatach i szkoleniach, dyskusje, notatki.
Aktywny udział w szkoleniach, tworzenie własnych narzędzi badawczych po odbytym szkoleniu, np. testów, kart obserwacji ucznia itp. |
Zaświadczenia o ukończeniu szkoleń, plan awansu zawodowego, analiza kompetencji własnych.
Zestawienie bibliografii, notatki, recenzje, uwagi.
Zaświadczenia, notatki z zebrań.
Zaświadczenia, notatki z przebiegu spotkań, dokumenty.
Świadectwa ukończenia, wzory narzędzi badawczych, opis sposobu ich wykorzystania. |
Wrzesień, październik 2000 r.
Na bieżąco.
Na bieżąco.
Na bieżąco, w miarę potrzeb.
Na bieżąco. |
|
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. § 5 ust. 2 pkt 2; § 5 ust. 2 pkt 3c. |
||||
Zadania |
Formy realizacji |
Sposób dokumentowania |
Termin realizacji |
Uwagi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
I. Prowadzenie lekcji otwartych w ramach WDN.
II. Prowadzenie lekcji dla praktykantów na zlecenie opiekuna praktyki.
III. Dzielenie się z innymi nauczycielami wiedzą z zakresu obsługi i wykorzystania komputera w pracy pedagogicznej.
IV. Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców.
V. Organizowanie lekcji otwartych i imprez okolicznościowych dla rodziców.
VI. Przygotowanie dzieci do uczestnictwa w organizowanych w szkole konkursach.
|
Opracowanie planów metodycznych, przygotowanie środków dydaktycznych, omawianie lekcji w ramach komisji nauczania zintegrowanego.
Opracowanie planów metodycznych, środków dydaktycznych, konsultacje metodyczne, obserwacja lekcji, omówienie i ewaluacja.
Diagnozowanie potrzeb, pokaz, ćwiczenia w pracowni komputerowej np. z obsługi edytora tekstu Microsoft Word.
Zatwierdzenie planu spotkań, diagnozowanie potrzeb, pogadanki, dyskusje, spotkania z pedagogiem, pielęgniarką.
Zaangażowanie dzieci we wspólną pracę nad przygotowaniem zajęć, wybieranie scenariuszy, podział ról, przygotowanie klasy (dekoracje).
Pomoc w zbieraniu materiałów, rozmowy z dziećmi, włączenie do pomocy rodziców, próby, ćwiczenia (w czasie wolnym od zajęć). |
Plany metodyczne, środki dydaktyczne, nagrania, zdjęcia, notatka z omówienia lekcji.
Plany metodyczne, środki dydaktyczne, dziennik praktyk, ocena.
Scenariusze zajęć, pytania, notatki.
Plan spotkań, zebrane pytania, konspekty spotkań, zapisy z dziennika, bibliografia.
Plany metodyczne, scenariusze imprez, zdjęcia, nagrania.
Zdjęcia, sprawozdania, ewentualnie dyplomy lub zapisy z protokołów. |
Co najmniej raz w roku.
Według kalendarza praktyk.
Na bieżąco według potrzeb od września 2001 r.
Październik 2000 r. - według zatwierdzonego planu (pierwszy tydzień każdego miesiąca) i w miarę potrzeb.
Według kalendarza imprez.
W miarę potrzeb. |
|
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie działań edukacyjnych. § 5 ust. 2 pkt 3g. |
||||
Zadania |
Formy realizacji |
Sposób dokumentowania |
Termin realizacji |
Uwagi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
I. Ukończenie studiów podyplomowych „Edukacja Informatyczna”. |
Aktywny udział w zajęciach, gromadzenie informacji i materiałów. |
Dyplom ukończenia. |
Czerwiec 2001 r. |
|
Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych. § 5 ust. 2 pkt 3a; § 5 ust. 2 pkt 1. |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
I. Opracowanie, wdrożenie i ewaluacja programu kółka informatycznego dla klasy I, II i III.
II. Wykorzystywanie komputera w codziennej pracy pedagogicznej. |
Umieszczenie programu w szkolnym zestawie programów, wdrożenie programu we własnej szkole.
Gromadzenie materiałów, opracowywanie narzędzi badawczych, przechowywanie danych, wypełnianie dokumentacji itp. |
Opracowany program, sprawozdanie z realizacji.
Wzory opracowanych materiałów. |
Wrzesień 2001 r.
Cały rok. |
|
Opracowanie publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą. § 5 ust. 2 pkt 3b. |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
I. Opracowanie materiału i publikacja w czasopiśmie lub poradniku metodycznym.
II. Opracowanie i umieszczenie materiałów na stronie internetowej. |
Nawiązanie kontaktu z wydawnictwami za pośrednictwem Internetu, ustalenie warunków publikacji.
Gromadzenie materiałów, znalezienie odpowiedniej strony. |
Publikacja, dyskietki z zapisem prowadzonej korespondencji.
Dyskietka. |
|
|
Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji. § 5 ust. 2 pkt 3d. |
||||
Zadania |
Formy realizacji |
Sposób dokumentowania |
Termin realizacji |
Uwagi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
I. Prowadzenie zajęć dla praktykantów: · konsultacje metodyczne, · obserwacja zajęć, · omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć.
II. Współpraca ze świetlicą środowiskową przy parafii Chrystusa Króla.
III. Współpraca z Poradnią Wychowawczo Zawodową.
IV. Współpraca z Sądem Rodzinnym.
V. Współpraca z zakładami pracy, pocztą, strażą pożarną itp. |
Przygotowanie planów metodycznych, środków dydaktycznych, konsultacje z opiekunem praktyk, obserwacja.
Prowadzenie zajęć dla dzieci, zabawy, gry, konkursy.
Pisanie opinii, konsultacje, realizacja zaleconych ćwiczeń.
Konsultacje z pedagogiem, obserwacja dzieci, pisanie opinii.
Wycieczki do zakładów pracy, na pocztę, do straży pożarnej itp. |
Plany metodyczne, zdjęcia nagrania, dziennik praktyk, ocena.
Scenariusze zajęć, zdjęcia.
Karty obserwacji, opinie, notatki.
Potwierdzenia wysłania opinii.
Zapisy w dzienniku, zdjęcia, rysunki dzieci po wycieczce, prace pisemne dzieci. |
Zgodnie z kalendarzem praktyk.
Soboty dwa razy w miesiącu.
Na bieżąco w miarę potrzeb.
Na bieżąco w miarę potrzeb.
Trzecia klasa. |
|
Wykonywanie samodzielnie lub w zespole innych zadań na rzecz edukacji. § 5 ust. 2 pkt 3h. |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
I. Pozyskiwanie sponsorów dla zaspokojenia potrzeb klasowych.
II. Napisanie szkolnej strony internetowej.
III. Dokumentowanie realizacji planu.
IV. Przygotowanie projektu sprawozdania. |
Rozmowy, prośba na piśmie.
Gromadzenie i opracowanie materiałów, opracowanie strony i umieszczenie jej w Internecie, promocja szkoły.
Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, planów, nagrań itp.
Autorefleksja, samoocena. |
Zaświadczenia, potwierdzenia dyrekcji lub rady rodziców.
Strona internetowa, dyskietka.
Zgromadzony materiał.
Sprawozdanie z przebiegu stażu i realizacji planu. |
Na bieżąco cały rok.
Luty 2002 r.
Cały okres stażu. |
|