Lp. |
Sfera rozwoju zawodowego |
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji,wskazówki, uwagi. |
I
|
Organizacyjna |
1. | Poznanie procedury awansu zawodowego. | 1.Analiza
przepisów prawa oświatowego w sprawie uzyskiwania stopni awansu
zawodowego.
2.Analiza artykułów i czasopism. |
VIII/IX2000 | Poprawne sformułowany wniosek, plan rozwoju zawodowego, otrzymanie stopnia nauczyciela dyplomowanego. |
2. | Uczestniczenie w pracach organów szkoły oraz zespołów zadaniowych związanych z realizacją podstawowych funkcji szkoły. | 1.Aktywne
uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej.
2.Udział w pracy zespołu przygotowującego regulamin nagród. |
Według planu pracy szkoły na bieżąco | Poświadczenie dyrektora szkoły | ||
3. | Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. | 1.Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy lekcji, zdjęć, itp. | Cały okres stażu | Udokumentowanie działań | ||
4. | 1.Przygotowanie projektu sprawozdania | 1.Analiza
dokumentów.
2.Konsultacje z dyrektorem. 3.Autorefleksjie. 4.Opis realizacji planu rozwoju. |
IV
2002
V 2002
|
Projekt sprawozdania | ||
II |
Osobista |
1. | Wstępna ocena własnych zasobów. | Dokonanie przeglądu osiągnięć, nabytych umiejętności, zdobytych kwalifikacji i określenie kierunku doskonalenia. | IX 2000 | Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury awansu zawodowego. |
2. | Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. | Uczestniczenie w radach szkoleniowych. | W trakcie stażu | Zaświadczenie dyrektora szkoły. | ||
Kursy
doskonalące:
-pomiar dydaktyczny. |
XII 2001 | Zaświadczenie . | ||||
3. | Kontynuacja zaocznych studiów (obrona magisterska) | Zdobycie tytułu magistra matematyki. | IX 2001 | Dyplom | ||
4. | Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, ich promocja. | Publikacje | W trakcie stażu | Publikowanie materiałów własnych. | ||
Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli. | V 2001 | Scenariusze | ||||
5. | Pogłębianie
wiedzy na temat technik wykorzystania komputera i rozwijanie własnych
umiejętności.
|
Kursy komputerowe | V
2001
IV 2002 |
Zaświadczenia
dyplom |
||
6. | Gromadzenie biblioteczki dotyczącej obsługi komputera. | Zbieranie fachowej literatury | Okres stażu | Wykaz literatury zgromadzonych pozycji wraz z refleksjami dotyczącymi jej wykorzystania. | ||
III |
Dydaktyczna |
1. | Badanie
wyników nauczania w klasie I gimnazjum.
|
Przygotowanie testów dla dwóch grup. | XII 2001 | Sprawozdanie |
2. | Doskonalenie
posiadanych umiejętności i zdobytych dodatkowych kwalifikacji.
|
Zdobywanie dodatkowych kwalifikacji z zakresu obsługi komputera. | V
2001
IV 2002 |
Zaświadczenia
Dyplom |
||
3. | Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. | Aktywny
udział w różnych formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb szkoły
i nauczyciela.
|
Na bieżąco | Zaświadczenia | ||
4. | Praca
z uczniem zdolnym
|
Przygotowanie
uczniów do konkursów matematycznych .
|
Na bieżąco | Protokoły konkursów podziękowania i dyplomy za uczestniczenie w konkursach. | ||
5. | Propagowanie tradycji kultury polskiej (region kociewski) | Przygotowanie
uczniów na konkurs recytatorski ,,Recytujemy
prozę i poezję kociewską”.
|
III
2001
III 2002 |
Protokoły
konkursów, podziękowania i dyplomy za udział
w konkursach. |
||
6. | Wykorzystanie
technologii komputerowej i informacji
w pracy pedagogicznej. |
Korzystanie
z programów komputerowych na lekcji matematyki w klasie IV.
,,Matematyka 2001”
|
III 2001 | Scenariusz lekcji | ||
IV |
Opiekuńczo-wychowawcza |
1. | Uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. | Realizacja
programu wychowawczego szkoły.
Współpraca z rodzicami. Przygotowanie imprez klasowych. |
Cały okres stażu | Sprawozdanie |
2. | Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów, współpraca z tym środowiskiem. | Rozmowy
indywidualne z uczniami
i ich rodzicami oraz wychowawcami. |
Cały okres stażu na bieżąco | Wpisy do dziennika | ||
3. | Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela wychowawcy. | Wdrażanie programu wychowawczego w klasie. | Cały okres stażu | Plan
działań wychowawczych
w klasie i szkole. |
||
4. | Zapewnienie bezpieczeństwa i higienicznych warunków wychowankom. | Dbanie o estetyczny wygląd klasy. | Na bieżąco | Zaświadczenie dyrektora. | ||
5. | Sporządzenie planu i programu spotkań z rodzicami. | Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców. | Na bieżąco | Sprawozdanie | ||
6. | Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela-wychowawcy. | Pomoc
w organizowaniu wycieczki.
|
V
2001
|
Sprawozdania | ||
Organizowanie wycieczek. | IV
2002
V 2002 |
|||||