Plan rozwoju zawodowego Jolanty Świderskiej-nauczycielki matematyki w Publicznej Szkole Podstawowej

                                                                                            ubiegającej się o stopień nauczyciela dyplomowanego.

 

Lp.

Sfera rozwoju

zawodowego

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji,

wskazówki, uwagi.

 

 

 

 

 

I

 

 

 

Organizacyjna

1. Poznanie procedury awansu zawodowego. 1.Analiza przepisów prawa oświatowego w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego.

2.Analiza artykułów i czasopism.

VIII/IX2000 Poprawne sformułowany wniosek, plan rozwoju zawodowego, otrzymanie stopnia nauczyciela dyplomowanego.
2. Uczestniczenie w pracach organów szkoły oraz zespołów zadaniowych związanych z realizacją podstawowych funkcji szkoły. 1.Aktywne uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej.

2.Udział w pracy zespołu przygotowującego regulamin nagród.

Według planu pracy szkoły na bieżąco Poświadczenie dyrektora szkoły
3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. 1.Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy lekcji, zdjęć, itp. Cały okres stażu Udokumentowanie działań
4. 1.Przygotowanie projektu sprawozdania 1.Analiza dokumentów.

2.Konsultacje z dyrektorem.

3.Autorefleksjie.

4.Opis realizacji planu rozwoju.

IV 2002

 

V  2002

 

 

Projekt sprawozdania
 

 

 

 

 

 

 

 

II

 

Osobista

1. Wstępna ocena własnych zasobów. Dokonanie przeglądu osiągnięć, nabytych umiejętności, zdobytych kwalifikacji i określenie kierunku doskonalenia. IX 2000 Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury awansu zawodowego.
2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym  i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. Uczestniczenie w radach szkoleniowych. W trakcie stażu Zaświadczenie dyrektora szkoły.
Kursy doskonalące:

-pomiar dydaktyczny.

XII 2001 Zaświadczenie .
3. Kontynuacja zaocznych studiów (obrona magisterska) Zdobycie tytułu magistra matematyki. IX 2001 Dyplom
4. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, ich promocja. Publikacje W trakcie stażu Publikowanie materiałów własnych.
Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli. V 2001 Scenariusze
5. Pogłębianie wiedzy na temat technik wykorzystania komputera i rozwijanie własnych umiejętności.

 

 

Kursy komputerowe V 2001

IV 2002

Zaświadczenia

dyplom

6. Gromadzenie biblioteczki dotyczącej obsługi komputera. Zbieranie fachowej literatury Okres stażu Wykaz literatury zgromadzonych pozycji wraz z refleksjami dotyczącymi jej wykorzystania.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III

                                                        

Dydaktyczna

1. Badanie wyników nauczania w klasie I gimnazjum.

 

Przygotowanie testów dla dwóch grup. XII 2001 Sprawozdanie
2. Doskonalenie posiadanych umiejętności i zdobytych dodatkowych kwalifikacji.

 

Zdobywanie dodatkowych kwalifikacji z zakresu obsługi komputera. V 2001

IV 2002

Zaświadczenia

Dyplom

3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. Aktywny udział w różnych formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb szkoły

i nauczyciela.

 

Na bieżąco Zaświadczenia
4. Praca z uczniem zdolnym

 

Przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych .

 

Na bieżąco Protokoły konkursów podziękowania i dyplomy za uczestniczenie w konkursach.
5. Propagowanie tradycji kultury polskiej (region kociewski) Przygotowanie uczniów na konkurs recytatorski ,,Recytujemy prozę i poezję kociewską”.

 

 

III 2001

III 2002

Protokoły konkursów, podziękowania i dyplomy za udział

w konkursach.

6. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacji

w pracy pedagogicznej.

Korzystanie z programów komputerowych na lekcji matematyki w klasie IV.

,,Matematyka 2001”

 

III 2001 Scenariusz lekcji
IV         

Opiekuńczo-wychowawcza

1. Uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. Realizacja programu wychowawczego szkoły.

Współpraca z rodzicami. Przygotowanie imprez klasowych.

Cały okres stażu Sprawozdanie
2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów, współpraca z tym środowiskiem. Rozmowy indywidualne z uczniami

i ich rodzicami oraz wychowawcami.

Cały okres stażu na bieżąco Wpisy do dziennika
3. Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela wychowawcy. Wdrażanie programu wychowawczego w klasie. Cały okres stażu Plan działań wychowawczych

w klasie i szkole.

4. Zapewnienie bezpieczeństwa i higienicznych warunków wychowankom. Dbanie o estetyczny wygląd klasy. Na bieżąco Zaświadczenie dyrektora.
5. Sporządzenie planu i programu spotkań z rodzicami. Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców. Na bieżąco Sprawozdanie
6. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela-wychowawcy. Pomoc w organizowaniu wycieczki.

 

 

V 2001

 

 

Sprawozdania
Organizowanie wycieczek. IV 2002

V 2002