Publiczna Szkoła Podstawowa

im. Jana z Jani

w Kościelnej Jani

Publiczne Gimnazjum

w Smętowie Gr.

  PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

 

 

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

 

 

 

Beaty Moczyńskiej

ubiegającej się o stopień zawodowy

 

 nauczyciela mianowanego

 

 

 

realizowany od  3.09.2001  do  31.05.2002

 

                                             WSTĘP

 

 

 

     Reforma oświaty umieściła mnie w grupie nauczycieli kontraktowych, stwarzając szansę awansu i uzyskania statusu nauczyciela mianowanego. Jestem nauczycielem z 3-letnim stażem pracy. W 2001 roku ukończyłam na wydziale matematyki techniki i nauk przyrodniczych Akademii Bydgoskiej matematykę.

     Przez cały okres pracy uczniowie brali udział w konkursach matematycznych.

Praca nad uzyskaniem statusu nauczyciela mianowanego stała się dla mnie wyzwaniem, a jednocześnie okazją do zweryfikowania opinii jakim jestem nauczycielem i pedagogiem.

     Przedstawiony poniżej plan zamierzeń na bieżący rok szkolny, okazja planowego działania i chyba po raz pierwszy szczegółowego dokumentowania tego wszystkiego, co składa się na codzienną pracę nauczyciela.

     Myślę też, że niezależnie od decyzji właściwej komisji całoroczna praca według niniejszego planu przyniesie korzyści i mnie-pedagogowi, oraz rodzicom i dzieciom, którzy stali się mimowolnie uczestnikami jego realizacji.

Po zapoznaniu się z Kartą Nauczyciela, Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dn.03.08.2000r w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli, oraz dokumentowania zadań ogólnych szkoły, podstawy programowej, ścieżek edukacyjnych planu rozwoju szkoły, a w szczególności programu wychowawczego Publicznej Szkoły podstawowej im. Jana z Jani w Kościelnej Jani oraz Publicznego gimnazjum w Smętowie Gr., który będę realizować podczas stażu w dniach od 03.09.2001 do 31.05.2002r.

 

Plan ten został napisany z pomocą opiekuna stażu- p. mgr Alicji Cejrowskiej i uwzględnia moją dotychczasową wiedzę i umiejętności oraz doświadczenie.

 

Strefa ro-

zwoju zawodo-wego

 

 

 

 

 

Lp.

 

 

 

                Zadania

 

 

Formy realizacji

 

 

Termin

 

 

Dowody realizacji

 

                                                               1. ORGANIZACYJNA

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

5.

 

 

 

6.

 

 

 

7.

 

 

 

 

8.

 

 

 

9.

 

 

 

10.

Poznanie procedury awansu zawodowego.

 

 

 

Uczestniczenie w pracach  organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji wynikających z nich zadań.

 

Poznawanie prawa oświatowego.

 

 

 

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.

 

Opracowanie rozkładów materiału nauczania.

 

 

Opracowanie kryteriów wymagań na poszczególne oceny z przedmiotu.

 

 

Gromadzenie własnej biblioteki.

 

 

 

 

Wykonywanie trwałych do wykorzystywania w dalszej pracy środków dydaktycznych.

 

Uczestniczenie w pracach zespołu przedmiotowego.

 

 

Opieka nad salą matematyczną.

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenia).

 

Aktywne uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej.

 

 

 

Czytanie ustaw o „Systemie Oświatowym”, Karta Nauczyciela.

 

Gromadzenie scenariuszy zajęć, notatek, prac, zdjęć.

 

Skorygowanie rozkładów materiału nauczania do możliwości uczniów.

 

Uwzględnienie wymagań na poszczególne oceny z własnego przedmiotu.

 

Prowadzenie własnej biblioteki, aktualizacja własnej biblioteki przedmiotu.

 

Wzbogacenie bazy pomocy dydaktycznych.

 

 

Praca w zespole.

 

 

 

Dbanie o wystrój, przygotowanie pomocy, przygotowanie gazetek.

VIII / IX

2001

 

 

 

okres stażu

 

 

 

okres stażu

 

 

na bieżąco

 

 

IX / X

2001

 

 

IX / X

2001

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

Wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania , plan rozwoju zawodowego.

 

Kserokopie opracowanych materiałów.

 

 

Notatki w dzienniku stażysty.

 

 

Dokumentacja.

 

 

Rozkłady materiału.

 

 

 

Kryteria ocen.

 

 

 

Własny księgozbiór.

 

 

 

 

Sprawdziany, testy, pomoce dydaktyczne, plansze.

 

Plan spotkań, materiały przygotowane na spotkania.

 

Dokumentacja fotograficzna.

 

                                               2.OSOBISTA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

2.

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

4.

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

Wstępna ocena własnych umiejętności.

 

 

Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego u działu w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontynuacja zaocznych studiów ( o-brona pracy magisterskiej )

 

Gromadzenie biblioteczki dotyczącej obsługi komputera.

 

 

 

 

Podejmowanie dodatkowych zadań .

 

 

 

 

 

 

 

Internetowa publikacja Planu Rozwoju Zawodowego

 

Określenie formuły własnej oceny, autorefleksja.

 

 

Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia,

-szkoleniach, konferencjach metodycznych,

-aktywny  udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej

-obserwacja lekcji otwartych,

-hospitacje lekcji prowadzonych przez opiekuna stażu

 

Zdobycie tytułu magistra.

 

 

Zbieranie literatury

 

 

 

 

 

Organizacja Dnia Nauczyciela, „Święta Niepodległości”, Mikołajki”,” Dzień  Babci i Dziadka”, „Dzień Matki”.

Współudział w organizacji  szkolnego konkursu matematycznego

 

IX  2001

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IX  2001

 

 

Okres stażu

 

 

 

 

X 2001

XI 2001

XII 2001

I 2002

V 2002

 

Plan rozwoju zawodowego, podanie o rozpoczęcie stażu.

 

Notatki, potwierdzony udział, nauczyciele, karty hospitacji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dyplom.

 

 

Wykaz literatury zgromadzonych pozycji wraz z refleksjami dotyczącymi jej wykorzystania.

 

Sprawozdanie, scenariusze imprez, zdjęcia z komentarzem.

 

 

 

 

 

Adres strony www, zaświadczenie o publikacji.

 

                     3.DYDAKTYCZNA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

Udział w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu.

 

 

Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy dydaktyczno-pedagogicznej.

 

 

 

 

Badanie wyników nauczania w klasie VI

 

Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej

 

 

 

Praca z uczniem zdolnym.

 

Poznawanie nowych metod pracy i technik pracy z uczniami.

 

Przygotowywanie sprawdzianów, pomocy dydaktycznych, wykorzystanie programów komputerowych do nauczania matematyki.

 

Przeprowadzenie testu i jego ewaluacja.

 

Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły.

 

Przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych.

 

Cały rok

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

V  2002

 

 

Na bieżąco

 

 

 

Na bieżąco

 

Karty hospitacji, notatki.

 

 

Wykaz wykorzystanych programów komputerowych, plansze, modele, dyskietka z sprawdzianami.

 

Test i opracowana ewaluacja.

 

Zaświadczenia i świadectwa.

 

 

 

Protokoły konkursów, podziękowania za udziały w konkursach.

 

                4.OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły, określenie zadań własnych, współpraca z samorządem szkolnym.

 

 

Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów.

 

 

 

Aktywna realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych.

 

 

Uczestniczenie w spotkaniach z ciekawymi ludźmi.

 

 

Uczestniczenie w organizacji imprez szkolnych.

 

Wykonywanie zadań wynikających z programu wychowawczego szkoły.

 

 

 

Rozmowy indywidualne z uczniami i ich rodzicami,

Współpraca z GOPS w Smętowie.

 

Kontakty z psychologiem szkolnym, pogadanki na temat  skutków uzależnień.

 

Organizacja spotkań z ciekawymi ludźmi – za zgodą wychowawcy.

 

Przygotowanie imprez szkolnych.

 

IX  2001

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

Na bieżąco

 

 

Do ustalenia

 

 

Do ustalenia

 

Plan działań wychowawczych w klasie i szkole.

 

 

 

Wpisy do dziennika lekcyjnego.

 

 

 

Kserokopie stron dziennika lekcyjnego.

 

 

Wpisy do dziennika lekcyjnego.

 

 

Scenariusze imprez potwierdzone przez dyrekcję.