PLAN_MATEMATYKA
"Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki w szkole podstawowej ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.Terminarz
Lp. | Działanie | Termin planowany | Termin przyjęcia/ zatwierdzenia | Sprawdził/ zatwierdził | Uwagi |
1. | Rozpoczęcie stażu | 1 września 2002 | |||
2. | Przedstawienie i zatwierdzenie Planu Rozwoju Zawodowego | 30 września 2002 | |||
3. | Zakończenie stażu | 31 maja 2005 | |||
4. | Sprawozdanie z realizacji założeń planu | maj 2005 | |||
5. | Ocena dorobku zawodowego za okres stażu | maj – czerwiec 2005 | |||
6. | Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego | czerwiec – sierpień 2005 |
Lp. | Zadania | Formy Realizacji | Spodziewane Efekty | Termin realizacji | Uwagi |
1. | Poznam procedury awansu zawodowego. | · przeanalizuję przepisy prawa oświatowego dotyczące awansu zawodowego (rozp. MEN) | · złożony wniosek o rozpoczęcie stażu. | IX-X 2002 | |
· wezmę udział w warsztatach ‘Awans zawodowy na nauczyciela dyplomowanego’ | · zaświadczenie o ukończeniu warsztatów. | IX-XI 2002 | |||
2. | Ukończę warsztaty o tematyce ‘Gry dydaktyczne na lekcji matematyki’ | · wezmę udział w warsztatach | · zaświadczenie o ukończeniu warsztatów. | rok szkolny 2002 / 2003 | |
3. | Wezmę udział w warsztatach na temat ‘Niekonwencjonalne środki dydaktyczne’ | · wezmę udział w warsztatach | · zaświadczenie o ukończeniu warsztatów. | rok szkolny 2002 / 2003 | |
4. | Ukończę warsztaty na temat ‘Prace długoterminowe ucznia szkoły podstawowej i gimnazjum’ | · wezmę udział w warsztatach | · zaświadczenie o ukończeniu warsztatów. | rok szkolny 2002 / 2003 | |
5. | Zaliczę warsztaty ‘Ćwiczenia wyrabiające myślenie twórcze u uczniów’ | · wezmę udział w warsztatach | · zaświadczenie o ukończeniu warsztatów. | rok szkolny 2002 / 2003 | |
6. | Wezmę udział w warsztatach na temat ‘Jak uczyć szybciej i skuteczniej’ | · wezmę udział w warsztatach | · zaświadczenie o ukończeniu warsztatów. | XI 2002 | |
7. | Ukończę warsztaty (zaliczę szkolenie lub konferencję) na temat dysleksji | · wezmę udział w warsztatach (szkoleniu, konferencji) | · zaświadczenie o ukończeniu warsztatów (uczestnictwie w szkoleniu lub konferencji) | lata szkolne 2002–2005 | |
8. | Ukończę warsztaty (zaliczę szkolenie lub konferencję) na temat ‘Sekty i inne grupy destrukcyjne’ | · wezmę udział w warsztatach (szkoleniu, konferencji) | · zaświadczenie o ukończeniu warsztatów (uczestnictwie w szkoleniu lub konferencji) | lata szkolne 2002–2005 | |
9. | Wezmę udział w szkoleniu Rady Pedagogicznej i szkoleniach w ramach WDN | · wezmę udział w szkoleniach | · potwierdzenie dyrektora szkoły | lata szkolne 2002–2005 |
Lp. | Zadania | Formy Realizacji | Spodziewane Efekty | Termin Realizacji | Uwagi |
1. | Przeprowadzę konferencję (lub warsztaty) na temat ‘Niekonwencjonalne metody nauczania i środki dydaktyczne w szkole podstawowej’ | · przygotuję scenariusz konferencji (warsztatów) · przygotuję pomoce i środki dydaktyczne do nauki różnych przedmiotów · przeprowadzę warsztaty (konferencję) | · promocja własnego dorobku · lista uczestników · nowe pomoce naukowe do pracowni | II semestr roku szkolnego 2002/2003 lub rok szkolny 2003/2004 | |
2. | Przeprowadzę konferencję podsumowującą wyniki sprawdzianów klas szóstych | · przeanalizuję dostępne materiały · opracuję wyniki dla poszczególnych oddziałów klasowych · opracuję wnioski do dalszej pracy | · materiały szkoleniowe z opracowanymi wynikami i wnioskami · listy uczestników | VI 2003 VI 2004 VI 2005 | |
3. | Przeprowadzę warsztaty na temat ‘Origami – sztuka składania papieru’ | · przestudiuję dostępną literaturę · przygotuję podstawowe formy origami · poprowadzę warsztaty | · wzrost aktywności twórczej wśród nauczycieli · nowe pomoce naukowe · promocja własnego dorobku · lista uczestników | rok szkolny 2002/2003 | |
4. | Przeprowadzę warsztaty na temat ‘Matematyka nitką malowana’ | · przygotuję podstawowe formy haftu · opracuję ciekawe wzory haftów · przeprowadzę warsztaty | · wzrost aktywności twórczej wśród nauczycieli · nowe pomoce naukowe · promocja własnego dorobku · lista uczestników | rok szkolny 2003/2004 | |
5. | Będę brała aktywny udział w pracach zespołu samokształceniowego matematyczno-przyrodniczego | · podzielę się swoim doświadczeniem w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej · udostępnię swój warsztat pracy | · usprawnienie komunikacji interpersonalnej · satysfakcja z możliwości dzielenia się swoim dorobkiem i doświadczeniem | lata szkolne 2002–2005 |
Lp. | Zadania | Formy Realizacji | Spodziewane Efekty | Termin Realizacji | Uwagi |
1. | Poprowadzę w szkole zajęcia taneczno-umuzykalniające dla uczennic klasy 5a | · znajdę utwory muzyczne nadające się do tańca · będę ćwiczyła odpowiednie poruszanie się w tańcu · opracuję kroki do tańca · poprowadzę 1 godzinę zajęć w tygodniu (minimum 28 godzin rocznie) | · ładne poruszanie się uczennic w takt muzyki · opanowanie co najmniej 2 tańców w ciągu roku szkolnego · przynajmniej 1 występ uczennic na akademii szkolnej | lata szkolne 2002-2004 | |
2. | Opanuję obsługę programu komputerowego do pisania świadectw szkolnych i przeszkolę pod tym kątem zainteresowanych nauczycieli | · przestudiuję dostępną dokumentację · zainteresuję programem nauczycieli pracujących w szkole i nauczę obsługi programu | · napisane i wydrukowane świadectwa uczniów · lista przeszkolonych osób | II semestr roku szkolnego 2002/2003 | |
3. | Nawiążę współpracę z nauczycielami innych przedmiotów i zorganizuję czteroetapowy konkurs wiedzy ogólnej ‘Omnibus szkolny’ | · zachęcę nauczycieli przyrody, historii i języka polskiego do zorganizowania konkursu w formie podobnej do sprawdzianu w klasie 6 · opracuję z ich pomocą 4 testy na 3 różnych poziomach (12 testów) · zorganizuję 4 etapy ‘Omnibusa szkolnego’ · zorganizuję uroczyste wręczenie pucharów i dyplomów dla najlepszych | · wybranie i uhonorowanie pucharami: ’Omnibusa szkoły’, ’Omnibusa klasy 4’, ’Omnibusa klasy 5’, ’Omnibusa klasy 6’ |
lata szkolne 2002-2005 |
Lp. | Zadania | Formy Realizacji | Spodziewane Efekty | Termin Realizacji | Uwagi |
1. | Opublikuję w Polskim Portalu Edukacyjnym „Plan rozwoju zawodowego”. | · przygotuję plan rozwoju zawodowego · opublikuję plan w internecie | · publikacja internetowa | I semestr roku szkolnego 2002/2003 | |
2. | Utworzę w internecie własną witrynę internetową. | · opracuję witrynę WWW. · umieszczę strony w internecie. | · prywatna witryna w internecie. | rok szkolny 2002/2003 | |
3. | Opublikuję w Polskim Portalu Edukacyjnym niekonwencjonalne pomoce naukowe do nauki matematyki, historii i języka polskiego | · opracuję pomoce dydaktyczne wraz z instrukcją ich użycia · opublikuję pracę w Internecie | · publikacja · zdobycie doświadczenia związanego z publikowaniem swojego dorobku zawodowego | rok szkolny 2003/2004 |
Lp. | Zadania | Formy Realizacji | Spodziewane Efekty | Termin Realizacji | Uwagi |
1. | Przeprowadzę lekcje otwarte dla nauczycieli stażystów i kontraktowych oraz praktykantów szkół średnich lub uczelni | · przygotuję scenariusze lekcji · zaproszę zainteresowane osoby | · doskonalenie komunikacji interpersonalnej · wzbogacanie własnych doświadczeń · scenariusze lekcji | lata szkolne 2002–2005 | |
2. | Będę opiekowała się nauczycielem kontraktowym i służyła mu pomocą | · będę pełniła funkcję opiekuna stażu · poprowadzę dla stażysty zajęcia otwarte oraz shospituję go co najmniej 2 razy w roku szkolnym · udostępnię mój warsztat pracy · podzielę się moimi doświadczeniami · będę służyła radą i pomocą młodemu nauczycielowi | · wzbogacanie doświadczeń w dzieleniu się swoimi osiągnięciami · doskonalenie komunikacji interpersonalnej | lata szkolne 2002–2004 |
Lp. | Zadania | Formy Realizacji | Spodziewane Efekty | Termin Realizacji | Uwagi |
1. | Będę brała udział w spotkaniach i konferencjach organizowanych przez NSZZ Solidarność | · będę pełniła funkcję pełnomocnika NSZZ Solidarność przy SP6 · będę łącznikiem w sprawach służbowych między szkołą a związkiem zawodowym | · harmonijna współpraca szkoły i NSZZ Solidarność · satysfakcja | lata szkolne 2002–2005 | |
2. | Nawiążę kontakt z gazetą ‘Życie Bytomskie’ | · zainteresuję gazetę działalnością szkoły | · artykuł o szkole i jej działaniach | lata szkolne 2002–2005 | |
3. | Nawiążę współpracę z Poradnią psychologiczno-pedagogiczną | · zorganizuję we współpracy z pedagogiem szkolnym szkolenie dla dzieci i ich rodziców | · zadowolenie ze skuteczności i efektywności zastosowanych działań wychowawczych | lata szkolne 2002–2005 | |
4. | Nawiążę współpracę z: Domem Dziecka, Domem Starców lub przedszkolem (przynajmniej 1 instytucja) | · zorganizuję ‘Koncert piosenki dziecięcej na powitanie wiosny’ w szkole i zaprzyjaźnionej instytucji | · promocja szkoły na terenie miasta | rok szkolny 2002/2003 | |
5. | Nawiążę współpracę z pobliskimi szkołami (co najmniej jedna) | · zorganizuję wspólny konkurs matematyczny · opracuję pytania konkursowe · ocenię (we współpracy) prace konkursowe · zorganizuję nagrody | · rozszerzenie współpracy z innymi instytucjami · promocja szkoły na zewnątrz · satysfakcja | I 2003 | |
6. | Nawiążę współpracę z Centrum Pomocy Osobom Uzależnionym od alkoholu i ich rodzinom | · zorganizuję we współpracy z pedagogiem szkolnym spotkanie w ośrodku uczniom klas szóstych · zorganizuję szkolenie dla rodziców z pracownikiem centrum | · zacieśnianie współpracy z innymi instytucjami | rok szkolny 2003/2004 |
Lp. | Zadania | Formy Realizacji | Spodziewane Efekty | Termin Realizacji | Uwagi |
1. | Będę uczestniczyła w pracach komisji egzaminacyjnej OKE oraz poprawiała sprawdziany uczniów klas szóstych | · będę uczestniczyła w spotkaniach i stosowała się do zaleceń OKE · poprawię przekazane mi prace · wykonam niezbędne czynności zlecone mi przez OKE | · zaświadczenie z OKE · satysfakcja i zadowolenie z dobrze wykonanego zadania · wzbogacenie doświadczeń w pracy zespołowej | lata szkolne 2002–2005 |
Lp. | Zadania | Formy Realizacji | Spodziewane Efekty | Termin Realizacji | Uwagi |
1. | Przeprowadzę szkolną edycję konkursu ‘Kangur matematyczny’ | · nawiążę współpracę z metodykiem matematyki · nagłośnię konkurs w szkole · zgłoszę szkołę do konkursu · przeprowadzę konkurs w szkole · wyślę prace do organizatora | · lista uczestników konkursu wraz ze zdobytymi przez uczniów punktami | corocznie w marcu w latach 2003–2005 | |
2. | Wezmę aktywny udział w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym „Pikomat” | · rozdam zadania konkursowe · samodzielnie sprawdzę prace konkursowe z I, II i ewentualnie III etapu | · prace konkursowe uczniów | lata szkolne 2002–2005 | |
3. | Zorganizuję konkurs matematyczny ‘Czy jesteś spostrzegawczy’ dla klas 4-6 | · opracuję pytania konkursowe na trzech poziomach trudności · zorganizuję konkurs · sprawdzę prace uczniów · opublikuję wyniki | · lista uczestników wraz z wynikami · dyplomy dla najlepszych | rok szkolny 2002/2003 | |
4. | Zorganizuję we współpracy z innym nauczycielem przedstawienie teatralne ‘Kopciuszek’ | · opracuję scenariusz bajki · zrealizuję przedstawienie · wystawię przedstawienie w szkole i zaprzyjaźnionych placówkach | · nabycie nowych doświadczeń · promocja dorobku · rozszerzenie współpracy z innymi instytucjami | rok szkolny 2003–2004 | |
5. | Wezmę udział w pracach komisji socjalnej mojej szkoły | · wykonam potrzebne obliczenia wg potrzeb · zdobędę akceptację NSZZ Solidarność dla działań komisji | · bezproblemowe działanie komisji socjalnej | lata szkolne 2002–2005 |
Lp. | Zadania | Formy Realizacji | Spodziewane Efekty | Termin Realizacji | Uwagi |
1. | Rozpoznam i rozwiążę dwa problemy edukacyjne lub wychowawcze | · zbiorę niezbędną dokumentację · zanalizuję 2 przypadki edukacyjne lub wychowawcze · opiszę wybrane przypadki uwzględniając zebrane dokumenty i przeprowadzoną analizę | · opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych | lata szkolne 2002–2005 |