Zespół Kształcenia i Wychowania

Publiczne Gimnazjum

w Smętowie Granicznym

 Plan Rozwoju Zawodowego

mgr Alicji Cejrowskiej

ubiegającej się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

realizowany od 1.09.2000r. do 31.05.2001 r.

(Zakończony uzyskaniem statusu n-la dyplomowanego)

 

 

WSTĘP

Tutaj opisałam swoją dotychczasową karierę

 

 

 

Sfera rozwoju zawodowego

I Organizacyjna

Lp.

Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, wskazówki ,uwagi

1

Poznanie procedury awansu zawodowego
  • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawa ,rozporządzenia).
  • Uzyskiwanie informacji na temat awansu za pomocą Internetu.
VIII/IX 2000 Wniosek o rozpoczęcie stażu ,wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego

2

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań
  • Współpraca z rodzicami;
  • opieka nad Spółdzielnią Uczniowską,;
  • wdrażanie i ewaluacja wewnątrzszkolnego systemu oceniania;
  • udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli
  • udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.
Na bieżąco Kserokopie opracowanych materiałów, sprawozdanie z pracy SU, protokół z egzaminu SU, ankieta ewaluacyjna dotycząca oceny z zachowania

3

Organizowanie pracowni przedmiotowej i warsztatu pracy.
  • Zakup lub ściąganie darmowych programów komputerowych;
  • Dbałość o wystrój pracowni;
  • Opracowywanie testów i materiałów pomocniczych z wykorzystaniem technik informatycznych;
Na bieżąco Spis programów;

4

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju
  • Gromadzenie dokumentów : świadectw, zaświadczeń, programów ,scenariuszy , zdjęć, itp.
Na bieżąco Dokumentacja

5

Przygotowanie projektu sprawozdania Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju na bieżąco ,po zakończeniu stażu Projekt sprawozdania.

II Osobista

1

Wstępna ocena własnych umiejętności Określenie formuły oceny, autorefleksja VIII/IX 2000 Plan rozwoju zawodowego.

Podanie o rozpoczęcie stażu.

2

Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu
  • Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego , konferencjach metodycznych ,szkoleniach, warsztatach , organizowanych przez wydawnictwa ,itp.
Na bieżąco Zaświadczenia, świadectwa;

3

Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań.
  • Pełnienie funkcji członka Powiatowej Komisji Konkursu Matematycznego;
  • opracowanie strony WWW dla Gimnazjum;
  • obsługa szkolnej poczty elektronicznej;
  • organizowanie konkursów;
  • Współpraca z GWO i Stowarzyszeniem Nauczycieli Matematyki;
  • Opieka nad pracownią komputerową;
Luty-marzec 2001

Na bieżąco

Adres strony, wydruk strony WWW;

Adres e-mail;

Protokoły konkursów;

Informacje o konkursach w lokalnej prasie;

Podziękowania za udziały w konkursach;

Korespondencja z wydawnictwem, publikacje;

4

Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, ich promocja
  • Prowadzenie otwartych zajęć ;
  • Nawiązanie współpracy z CEN-em -prowadzenie kursów dla nauczycieli,
  • Przygotowywanie materiałów na spotkania zespołu przedmiotowego;
Na bieżąco Zaproszenia na lekcje otwarte ,scenariusze lekcji, umowa o pracę materiały , internetowa publikacja Planu Rozwoju

III Dydaktyczna

1

Opracowanie i wdrażanie modyfikacji programu “Matematyka 2001” dla klasy I gimnazjum jako innowacja pedagogiczna(przygotowanie projektu wdrożeniowego)
  • Umieszczenie modyfikacji w zestawie szkolnych programów nauczania
IX 2000 Uchwała Rady Pedagogicznej;

2

Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej
  • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu, encyklopedii multimedialnych, zgromadzenie i wykorzystywanie programów do nauczania matematyki
Na bieżąco—lekcje matematyki i informatyki Wykaz programów, modyfikacja programu Matematyka 2001, zaproszenia na lekcje otwarte, scenariusze lekcji, materiały dla zespołu przedmiotowego;

3

Nawiązanie współpracy z firmą Texas Instruments ITC Poland (kalkulatory graficzne)
  • Wypożyczenie kalkulatorów graficznych TI-83
  • Prowadzenie lekcji z kalkulatorem graficznym;
IX-XII 2000 Wysłane zamówienie na 30 kalkulatorów

Scenariusz lekcji otwartej z wykorzystaniem kalkulatora graficznego

4

Organizowanie konkursów
  • Zorganizowanie szkolnego Konkursu Matematycznego;
  • Udział w konkursach ogłaszanych na stronach internetowych portali edukacyjnych;
Na bieżąco Protokół konkursu,

Podziękowania za udział w konkursach, zgłoszenia do konkursów;

5

Dzielenie się swoim doświadczeniem i osiągnięciami.
  • Prowadzenie zajęć otwartych;
  • Przygotowywanie publikacji do prasy
Na bieżąco Scenariusze lekcji, korespondencja z wydawnictwami;

6

Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
  • Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły
Na bieżąco Zaświadczenia , świadectwa;

7

Praca z uczniem zdolnym
  • Przygotowywanie uczniów do konkursów matematycznych;
  • wydawanie gazetki o tematyce matematycznej,
Na bieżąco Numery gazetki, protokoły konkursów;

IV Wychowawczo opiekuńcza

1

Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela wychowawcy
  • Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań własnych wynikających z tego programu, a związanych z pełnieniem funkcji wychowawcy klasowego;
IX 2000r. Plan działań wychowawczych w klasie – tematyka godzin do dyspozycji wychowawcy;

2

Poznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków
  • Rozmowy indywidualne z wychowankami i ich rodzicami;
  • Współpraca z GOPS w Smętowie
Na bieżąco Wpisy do dziennika lekcyjnego;

3

Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych uczniów
  • Literatura :

“Budowanie programu wychowawczego szkoły”

M. Simm , E Węgrzyn-Jonek“Nauczyciel – Wychowawcą”

G Koźmiński , D Kitowska itp.

Na bieżąco Wykaz lektur;

4

Organizacja działań promujących szkołę
  • Stworzenie szkolnej strony WWW
  •  
Na bieżąco Wydruk strony i jej adres;

5

Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela wychowawcy
  • Kontakty z psychologiem szkolnym ,
  • realizacja zadań ujętych w programach profilaktycznych
  • pogadanki na temat skutków uzależnień; itp.
Na bieżąco Wpisy do dziennika lekcyjnego,

 

Realizacja zadań szczegółowych

§5 ust.2 pkt.1

Opracowywanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły , w tym wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej:

§5 ust.2 pkt.2

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły:

§5 ust.1 pkt.3

Uczestniczyć w różnych formach doskonalenia , służących własnemu rozwojowi oraz podnoszeniu poziomu pracy szkoły ,w której nauczyciel jest zatrudniony:

§5 ust.2 pkt.3 lit .b rozp.

Opracowanie co najmniej dwóch publikacji lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą:

§5 ust.2 pkt.3 lit .c rozp.

Prowadzenie otwartych zajęć , w szczególności dla nauczycieli kontraktowych lub podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym:

§5 ust.2 pkt.3 lit .g rozp.

Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych , opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły;

§5 ust.2 pkt.3 lit .h rozp.

Wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji społecznej , postępowanie w sprawach nieletnich lub uzyskanie znaczących osiągnięć w pracy zawodowej:

§5 ust.2 pkt.3 lit .d rozp.

Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami na rzecz edukacji , pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich;