PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

 

MGR ......................................................................                                     

 

nauczyciel informatyki i techniki

Szkoły Podstawowej nr    w

ubiegający się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

 

 

 

I.             Organizacyjna

 

 

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego

-          Odczytanie ze stron internetowych MEN oraz analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.

-          Odczytanie ze stron internetowych CODN i  MEN informacji i analiza „Awans zawodowy nauczyciela mianowanego”.

08-09/2000

 

 

 

09/2000

Poprawne sformułowanie do Dyrektora szkoły wniosku o rozpoczęcie stażu i wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela dyplomowanego.

Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.

 

 

Plan rozwoju zawodowego.

2.

Nawiązanie współpracy z doradcą metodycznym

-          Udział w konsultacjach zorganizowanych przez WODN i WCKP nt. awansu zawodowego.

09/2000

 

3.

Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły

-          Analiza dokumentacji, statutu szkoły, programu rozwoju szkoły, wewnątrzszkolnego systemu oceniania itp..

-          Opracowanie planów nauczania z informatyki dla klas 4 – 5 według programu „Informatyka 2000” - DKW-4014-56/99; techniki dla klas 5 – według programu „Nowa Era” – DKW-4014-292/99 oraz rozkładu godzin do dyspozycji wychowawcy klasy.

08-09/2000

 

 

 

09/2000

 

 

 

 

Udział w Radzie Pedagogicznej inaugurującej nowy rok szkolny 2000/2001.

 

 

 

Zatwierdzone przez Wicedyrektora szkoły; do wglądu u Wicedyrektora szkoły.

 

 

 

4.

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających ich zadań

-          Wybory przez Radę Pedagogiczną przedstawiciela do pracy w Radzie Szkoły

-          Zebrania Rady Szkoły.

08/2000

 

 

wg harmonogramu

Protokół Rady Pedagogicznej.

 

 

 

5.

Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami

-          Nawiązanie współpracy z Radą Osiedla.

-          Pozyskanie sponsorów w celu zorganizowania unowocześnienia pracowni informatyczne.

01/2001

 

12/2000-01/2001

 

Zaświadczenie potwierdzające współpracę, protokoły.

 

 

6.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju

Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, nagrań, zdjęć, itp..

na bieżąco

 

7.

Przygotowanie projektu sprawozdania

Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju.

04-05/2001

Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego.

 

 

II.       Osobista

 

 

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1.

Wstępna ocena własnych umiejętności

-          Autorefleksja, ocena własnych umiejętności.

-          Rozmowa z dyrektorem szkoły oraz metodykiem na temat podjęcia dalszego doskonalenia.

08-09/2000

09/2000

Określenie rzeczywistej długości stażu adekwatnej do własnych potrzeb i możliwości.

2.

Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu

-          Udział w pracach zespołu samokształceniowego nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.

-          Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego,

-          kurs „Planowanie rozwoju zawodowego nauczyciela” zorganizowane przez WODN,

-          kurs na egzaminatora zorganizowany przez Okręgową Komisję Egzaminowania.

na bieżąco

 

 

 

 

 

 

11/2000

 

 

 

zgłoszenie w 03/2000

 

Sprawozdanie z działalności za rok szkolny 2000/2001.

 

 

 

 

 

 

Zaświadczenie ukończenia kursu.

 

 

 

Zaświadczenie.

 

3.

Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej

-          Udział w zebraniach metodycznych organizowanych przez WODN i WCKP, sesjach naukowych.

-          Przegląd i analiza dostępnych na rynku programów nauczania, podręczników i poradników dla nauczycieli informatyki i techniki.

-          Czytanie czasopism o tematyce informatycznej ENTER, PC WORLD, CHIP, WWW, NET, INTERNET, Wychowanie Techniczne w Szkole i. in..

na bieżąco

 

 

 

 

na bieżąco

 

 

 

 

 

na bieżąco

Listy obecności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prenumerata czasopism przez szkołę oraz samodzielne zakupy.

4.

Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole oraz podejmowanie dodatkowych zadań

-          Pełnienie funkcji   Przewodniczącego Rady Szkoły.

-          Pełnienie funkcji Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy.

-          Członek Szkolnego Zespołu BHP.

-          Opracowywanie komputerowe podsumowań I semestru i końca roku szkolnego.

-          Udział w posiedzeniach Komisji Socjalnej,

-          Pełnienie funkcji opiekuna stażu.

-          Pełnienie funkcji egzaminatora.

09/2000-06/2004

 

06/2000-06/2004

 

09/2000

 

01/2001 i 06/2001

 

 

wg potrzeb

wg potrzeb

Zaświadczenie potwierdzające wydane przez Dyrektora szkoły.

 

Protokół z wyborów.

 

 

Zaświadczenie potwierdzające wydane przez Dyrektora szkoły.

Zaświadczenie potwierdzające wydane przez Dyrektora szkoły.

 

 

 

 

Po przydzieleniu stażysty przez Dyrektora szkoły.

 

Po zakwalifikowaniu przez Okręgową Komisję Egzaminowania.

5.

Dzielenie się swoją wiedzą, doświadczeniem, ich promocja

-          Przeprowadzenie zajęć dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, mianowanych.

-          Stworzenie internetowej strony WWW Szkoły Podstawowej nr  we współpracy z innymi nauczycielami oraz systematyczne uaktualnianie strony.

-          Prowadzenie korespondencji e-mailowej szkoły.

-          Prowadzenie zajęć komputerowych dla nauczycieli i pracowników szkoły.

-          Systematyczna obserwacja stron internetowych pod kątem pojawiania się nowych przepisów prawnych oraz informacji dotyczących działalności szkoły oraz przekazywanie ich zainteresowanym osobom.

11/2000

 

 

 

09/2000

 

 

 

 

 

 

09/2000 – 06/2001

09/2000 – 06/2001

 

 

09/2000 – 06/2001

Scenariusz z zajęć, recenzje uczestników.

 

 

 

Stworzenie strony internetowej szkoły.

 

 

 

 

 

 

Zaświadczenie potwierdzające wydane przez Dyrektora szkoły.

Obsługa komputera, podstawowe programy, umiejętność obsługi internetu.

 

 

Zaświadczenie potwierdzające wydane przez Dyrektora szkoły.

 

6.

Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych

-          Zorganizowanie warsztatów dla nauczycieli promujących technologie informatyczne.

09-12/2000

Scenariusz zajęć, recenzje koleżanek i kolegów.

7.

Inne działania

-          Działania na rzecz poprawy estetyki, bhp i warunków pracy uczniów i nauczyciela w pracowni.

-          Zwiększenie liczby stanowisk do 10.

-          Modernizacja pracowni poprzez doprowadzenie internetu do każdego stanowiska komputerowego.

-          Wprowadzanie nowego oprogramowania pozyskiwanego z czasopism fachowych.

09/2000

 

 

 

10/2000

 

10/2000

 

 

 

09/2000 – 06/2001

Instalacja centralnego wyłącznika prądu, malowanie pracowni.

 

 

III.Dydaktyczna

 

 

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1.

Obserwacja zajęć prowadzonych prze innych nauczycieli

-          Udział w lekcjach koleżeńskich.

 

na bieżąco

 

2.

Analiza, określanie mocnych i słabych stron własnej działalności

-          Hospitacje Dyrektora szkoły, rozmowy nt. własnych działań.

-          Rozmowy z uczniami.

-          Konsultacje z rodzicami.

na bieżąco

Ewaluacja zajęć przeprowadzana przez uczniów.

3.

Organizowanie zajęć popularyzujących technologie informatyczne oraz popularyzujące zagadnienia techniczne a także bezpieczeństwa w ruchu drogowym

-          Udział uczniów i nauczycieli w zajęciach informatycznych.

-          Prowadzenie zajęć informatycznych dla uczniów klas 1.

-          Prowadzenie koła informatycznego dla uczniów klas 2, 3 i 6.

-          Prowadzenie zajęć umożliwiających uzyskanie karty rowerowej i motorowerowej.

-          Prowadzenie ściennej gazetki poświęconej zagadnieniom informatycznym.

10/2000 – 05/2001

 

09/2000 – 06/2001

 

09/2000 – 06/2001

 

10/2000 – 05/2001

 

 

10/2000 – 06/2001

Zaświadczenie o odbytych zajęciach poświadczone przez Dyrektora szkoły, prace i recenzje dzieci, zdjęcia i inne.

 

Zaświadczenie o odbytych zajęciach poświadczone przez Dyrektora szkoły, prace i recenzje dzieci, zdjęcia i inne.

 

Zaświadczenie o odbytych zajęciach poświadczone przez Dyrektora szkoły, prace i recenzje dzieci, zdjęcia i inne.

 

Zaświadczenie o odbytych zajęciach poświadczone przez Dyrektora szkoły, prace i recenzje dzieci, zdjęcia i inne.

 

 

Zdjęcia, materiały informacyjne.

4.

Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy pedagogicznej

-          Pomoc w realizacji zadań ścieżek przedmiotowych realizowanych przez nauczycieli innych przedmiotów w klasach 1 –6.

-          Stworzenie strony internetowej WWW Szkoły Podstawowej nr.

-          Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, internetu, encyklopedii multimedialnych.

-          Pomoc innym nauczycielom w wykonywaniu wydruków, przygotowywaniu testów i sprawdzianów.

10/2000 – 06/2001

 

 

 

 

09/2000

 

 

na bieżąco

Zajęcia o różnorodnej tematyce podkreślono w dzienniku lekcyjnym.

5.

Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej

-          Aktywny udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczycieli i szkoły.

na bieżąco

 

 

 

IV.    Wychowawczo -  opiekuńcza

 

 

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1.

Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły

-          Analiza programu wychowawczego szkoły.

-          Opracowanie rozkładu godzin do dyspozycji wychowawcy klasy.

 

09/2000

 

09/2000

Udział w Radzie Pedagogicznej.

2.

Udział w spotkaniach z rodzicami

-          Przekazywanie na bieżąco informacji rodzicom nt. postępów w nauce i zachowaniu ich dzieci; analiza, dyskusja, wyciąganie wniosków.

 

09/2000-06/2001

Harmonogram zebrań z rodzicami.

3.

Aktywna realizacja zadań wychowawczych szkoły

-          Systematyczny kontakt z pedagogiem szkolnym, wymiana poglądów, analiza, dyskusja, wyciąganie wniosków.

-          Sprawowanie opieki wychowawczej w czasie zajęć szkolnych, zajęć w terenie, wyjazdów edukacyjnych.

-          Rozwijanie skutecznych i właściwych relacji uczeń – nauczyciel.

-          Organizacja imprez okolicznościowych (Andrzejki, Mikołajki, Dzień Dziecka itp.).

-          Organizacja wycieczek do kin, teatrów i muzeów oraz wycieczek turystycznych.

-          Współpraca z Radą Klasową w rozwiązywaniu problemów klasy.

09/2000-06/2001

 

 

 

09/2000-06/2001

 

 

 

09/2000-06/2001

 

09/2000-06/2001

 

 

09/2000-06/2001

 

09/2000-06/2001

 

Dokumentacja pedagoga szkolnego.

 

 

 

 

Dokumentacja wychowawcy klasy, dziennik lekcyjny, zdjęcia.

 

 

 

 

 

 

Dokumentacja wychowawcy klasy, dziennik lekcyjny, zdjęcia.

 

 

Dokumentacja wychowawcy klasy, dziennik lekcyjny, zdjęcia.

 

Dokumentacja wychowawcy klasy, dziennik lekcyjny, zdjęcia.