nauczyciel informatyki i techniki
Szkoły Podstawowej nr w
ubiegający się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
1. |
Poznanie procedury awansu zawodowego |
- Odczytanie ze stron internetowych MEN oraz analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego. - Odczytanie ze stron internetowych CODN i MEN informacji i analiza „Awans zawodowy nauczyciela mianowanego”. |
08-09/2000
09/2000 |
Poprawne sformułowanie do Dyrektora szkoły wniosku o rozpoczęcie stażu i wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela dyplomowanego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju zawodowego. |
2. |
Nawiązanie współpracy z doradcą metodycznym |
- Udział w konsultacjach zorganizowanych przez WODN i WCKP nt. awansu zawodowego. |
09/2000 |
|
3. |
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły |
- Analiza dokumentacji, statutu szkoły, programu rozwoju szkoły, wewnątrzszkolnego systemu oceniania itp.. - Opracowanie planów nauczania z informatyki dla klas 4 – 5 według programu „Informatyka 2000” - DKW-4014-56/99; techniki dla klas 5 – według programu „Nowa Era” – DKW-4014-292/99 oraz rozkładu godzin do dyspozycji wychowawcy klasy. |
08-09/2000
09/2000
|
Udział w Radzie Pedagogicznej inaugurującej nowy rok szkolny 2000/2001.
Zatwierdzone przez Wicedyrektora szkoły; do wglądu u Wicedyrektora szkoły.
|
4. |
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających ich zadań |
- Wybory przez Radę Pedagogiczną przedstawiciela do pracy w Radzie Szkoły - Zebrania Rady Szkoły. |
08/2000
wg harmonogramu |
Protokół Rady Pedagogicznej.
|
5. |
Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami |
- Nawiązanie współpracy z Radą Osiedla. - Pozyskanie sponsorów w celu zorganizowania unowocześnienia pracowni informatyczne. |
01/2001
12/2000-01/2001
|
Zaświadczenie potwierdzające współpracę, protokoły.
|
6. |
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju |
Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, nagrań, zdjęć, itp.. |
na bieżąco |
|
7. |
Przygotowanie projektu sprawozdania |
Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju. |
04-05/2001 |
Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. |
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
1. |
Wstępna ocena własnych umiejętności |
- Autorefleksja, ocena własnych umiejętności. - Rozmowa z dyrektorem szkoły oraz metodykiem na temat podjęcia dalszego doskonalenia. |
08-09/2000 09/2000 |
Określenie rzeczywistej długości stażu adekwatnej do własnych potrzeb i możliwości. |
2. |
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu |
- Udział w pracach zespołu samokształceniowego nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. - Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, - kurs „Planowanie rozwoju zawodowego nauczyciela” zorganizowane przez WODN, - kurs na egzaminatora zorganizowany przez Okręgową Komisję Egzaminowania. |
na bieżąco
11/2000
zgłoszenie w 03/2000
|
Sprawozdanie z działalności za rok szkolny 2000/2001.
Zaświadczenie ukończenia kursu.
Zaświadczenie.
|
3. |
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej |
- Udział w zebraniach metodycznych organizowanych przez WODN i WCKP, sesjach naukowych. - Przegląd i analiza dostępnych na rynku programów nauczania, podręczników i poradników dla nauczycieli informatyki i techniki. - Czytanie czasopism o tematyce informatycznej ENTER, PC WORLD, CHIP, WWW, NET, INTERNET, Wychowanie Techniczne w Szkole i. in.. |
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco |
Listy obecności.
Prenumerata czasopism przez szkołę oraz samodzielne zakupy. |
4. |
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole oraz podejmowanie dodatkowych zadań |
- Pełnienie funkcji Przewodniczącego Rady Szkoły. - Pełnienie funkcji Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy. - Członek Szkolnego Zespołu BHP. - Opracowywanie komputerowe podsumowań I semestru i końca roku szkolnego. - Udział w posiedzeniach Komisji Socjalnej, - Pełnienie funkcji opiekuna stażu. - Pełnienie funkcji egzaminatora. |
09/2000-06/2004
06/2000-06/2004
09/2000
01/2001 i 06/2001
wg potrzeb wg potrzeb |
Zaświadczenie potwierdzające wydane przez Dyrektora szkoły.
Protokół z wyborów.
Zaświadczenie potwierdzające wydane przez Dyrektora szkoły. Zaświadczenie potwierdzające wydane przez Dyrektora szkoły.
Po przydzieleniu stażysty przez Dyrektora szkoły.
Po zakwalifikowaniu przez Okręgową Komisję Egzaminowania. |
5. |
Dzielenie się swoją wiedzą, doświadczeniem, ich promocja |
- Przeprowadzenie zajęć dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, mianowanych. - Stworzenie internetowej strony WWW Szkoły Podstawowej nr we współpracy z innymi nauczycielami oraz systematyczne uaktualnianie strony. - Prowadzenie korespondencji e-mailowej szkoły. - Prowadzenie zajęć komputerowych dla nauczycieli i pracowników szkoły. - Systematyczna obserwacja stron internetowych pod kątem pojawiania się nowych przepisów prawnych oraz informacji dotyczących działalności szkoły oraz przekazywanie ich zainteresowanym osobom. |
11/2000
09/2000
09/2000 – 06/2001 09/2000 – 06/2001
09/2000 – 06/2001 |
Scenariusz z zajęć, recenzje uczestników.
Stworzenie strony internetowej szkoły.
Zaświadczenie potwierdzające wydane przez Dyrektora szkoły. Obsługa komputera, podstawowe programy, umiejętność obsługi internetu.
Zaświadczenie potwierdzające wydane przez Dyrektora szkoły.
|
6. |
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych |
- Zorganizowanie warsztatów dla nauczycieli promujących technologie informatyczne. |
09-12/2000 |
Scenariusz zajęć, recenzje koleżanek i kolegów. |
7. |
Inne działania |
- Działania na rzecz poprawy estetyki, bhp i warunków pracy uczniów i nauczyciela w pracowni. - Zwiększenie liczby stanowisk do 10. - Modernizacja pracowni poprzez doprowadzenie internetu do każdego stanowiska komputerowego. - Wprowadzanie nowego oprogramowania pozyskiwanego z czasopism fachowych. |
09/2000
10/2000
10/2000
09/2000 – 06/2001 |
Instalacja centralnego wyłącznika prądu, malowanie pracowni. |
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
1. |
Obserwacja zajęć prowadzonych prze innych nauczycieli |
- Udział w lekcjach koleżeńskich.
|
na bieżąco |
|
2. |
Analiza, określanie mocnych i słabych stron własnej działalności |
- Hospitacje Dyrektora szkoły, rozmowy nt. własnych działań. - Rozmowy z uczniami. - Konsultacje z rodzicami. |
na bieżąco |
Ewaluacja zajęć przeprowadzana przez uczniów. |
3. |
Organizowanie zajęć popularyzujących technologie informatyczne oraz popularyzujące zagadnienia techniczne a także bezpieczeństwa w ruchu drogowym |
- Udział uczniów i nauczycieli w zajęciach informatycznych. - Prowadzenie zajęć informatycznych dla uczniów klas 1. - Prowadzenie koła informatycznego dla uczniów klas 2, 3 i 6. - Prowadzenie zajęć umożliwiających uzyskanie karty rowerowej i motorowerowej. - Prowadzenie ściennej gazetki poświęconej zagadnieniom informatycznym. |
10/2000 – 05/2001
09/2000 – 06/2001
09/2000 – 06/2001
10/2000 – 05/2001
10/2000 – 06/2001 |
Zaświadczenie o odbytych zajęciach poświadczone przez Dyrektora szkoły, prace i recenzje dzieci, zdjęcia i inne.
Zaświadczenie o odbytych zajęciach poświadczone przez Dyrektora szkoły, prace i recenzje dzieci, zdjęcia i inne.
Zaświadczenie o odbytych zajęciach poświadczone przez Dyrektora szkoły, prace i recenzje dzieci, zdjęcia i inne.
Zaświadczenie o odbytych zajęciach poświadczone przez Dyrektora szkoły, prace i recenzje dzieci, zdjęcia i inne.
Zdjęcia, materiały informacyjne. |
4. |
Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy pedagogicznej |
- Pomoc w realizacji zadań ścieżek przedmiotowych realizowanych przez nauczycieli innych przedmiotów w klasach 1 –6. - Stworzenie strony internetowej WWW Szkoły Podstawowej nr. - Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, internetu, encyklopedii multimedialnych. - Pomoc innym nauczycielom w wykonywaniu wydruków, przygotowywaniu testów i sprawdzianów. |
10/2000 – 06/2001
09/2000
na bieżąco |
Zajęcia o różnorodnej tematyce podkreślono w dzienniku lekcyjnym. |
5. |
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej |
- Aktywny udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczycieli i szkoły. |
na bieżąco |
|
Lp. |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
1. |
Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły |
- Analiza programu wychowawczego szkoły. - Opracowanie rozkładu godzin do dyspozycji wychowawcy klasy.
|
09/2000
09/2000 |
Udział w Radzie Pedagogicznej. |
2. |
Udział w spotkaniach z rodzicami |
- Przekazywanie na bieżąco informacji rodzicom nt. postępów w nauce i zachowaniu ich dzieci; analiza, dyskusja, wyciąganie wniosków.
|
09/2000-06/2001 |
Harmonogram zebrań z rodzicami. |
3. |
Aktywna realizacja zadań wychowawczych szkoły |
- Systematyczny kontakt z pedagogiem szkolnym, wymiana poglądów, analiza, dyskusja, wyciąganie wniosków. - Sprawowanie opieki wychowawczej w czasie zajęć szkolnych, zajęć w terenie, wyjazdów edukacyjnych. - Rozwijanie skutecznych i właściwych relacji uczeń – nauczyciel. - Organizacja imprez okolicznościowych (Andrzejki, Mikołajki, Dzień Dziecka itp.). - Organizacja wycieczek do kin, teatrów i muzeów oraz wycieczek turystycznych. - Współpraca z Radą Klasową w rozwiązywaniu problemów klasy. |
09/2000-06/2001
09/2000-06/2001
09/2000-06/2001
09/2000-06/2001
09/2000-06/2001
09/2000-06/2001
|
Dokumentacja pedagoga szkolnego.
Dokumentacja wychowawcy klasy, dziennik lekcyjny, zdjęcia.
Dokumentacja wychowawcy klasy, dziennik lekcyjny, zdjęcia.
Dokumentacja wychowawcy klasy, dziennik lekcyjny, zdjęcia.
Dokumentacja wychowawcy klasy, dziennik lekcyjny, zdjęcia. |