Terminarz:

 

1.      Termin nadania stopnia nauczyciela mianowanego.                                        

2.      Data rozpoczęcia stażu.                                                                                       

3.      Termin zatwierdzenia Planu Rozwoju Zawodowego.                

4.      Termin dokonania oceny dorobku zawodowego za okres stażu.        

5.      Termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.

6.      Termin posiedzenia Komisji Kwalifikacyjnej.

7.      Data zakończenia stażu.                                                                          

 

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

 

 

I. Kierunki rozwoju (zakresy działań):

 

1.      Sfera organizacyjna rozwoju zawodowego.

2.      Sfera osobista rozwoju zawodowego.

3.      Sfera dydaktyczna rozwoju zawodowego.

4.      Sfera opiekuńczo – wychowawcza.

5.      Działania na rzecz szkoły i systemu edukacji.

 

II. Plan działania:

 

 

Lp.

Cele, zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

 

SFERA ORGANIZACYJNA ROZWOJU ZAWODOWEGO

 

1.

Poznanie procedur awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.

 Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej             z 3 VIII 2000r.).

 

Zapoznanie się                    z materiałami publikowanymi na stronach internetowych: CODN, MEN, portalu Eduseek, Edukator (serwis nauczycieli szkoły polskiej).

 

 

 

wrzesień

2001

-          poprawnie sformułowany wniosek                   o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego

2.

Przypomnienie zasad

funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. Zapoznanie  z planem dydaktyczno – wychowawczym na rok szkolny 2001/2002.

 

Analiza dokumentacji: statutu, programu rozwoju szkoły, wewnątrzszkolnego    systemu oceniania, planu dydaktyczno – wychowawczego.

Wrzesień

2001

 

3.

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji          i wynikających z nich zadań.

 

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji          i wynikających z nich zadań.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Współpraca                   z Dyrektorem Szkoły, wychowawcami, pedagogiem szkolnym.

 

 

 

Przygotowanie szkolnego programu nauczania z biologii              i informatyki

 

Opracowanie                  i wdrażanie przedmiotowego systemu oceniania

 

Uczestniczenie             w posiedzeniach Rad Pedagogicznych

 

Praca w zespołach przedmiotowych: biologicznym                        i matematyczno – przyrodniczym

 

Warsztaty, konsultacje dla nauczycieli w zakresie obsługi komputera z uwzględnieniem możliwości Internetu.

 

Cały rok szkolny

2001/2002

 

 

 

 

 

wrzesień 2001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok szkolny

2001/2002

 

 

 

 

 

 

 

-          szkolne programy nauczania z biologii i informatyki.

 

 

-          przedmiotowy system oceniania    z informatyki.

 

 

-          zaświadczenia dyrektora Szkoły

 

 

 

-          sprawozdanie           z działalności zespołów przedmiotowych

 

-          potwierdzenie Dyrektora Szkoły

 

 

 

4.

Organizacja zaplecza pracy.

Unowocześnienie, uzupełnienie sprzętu w pracowni informatycznej.

 

cały rok

szkolny 2001/2002

-          fotografie

-          potwierdzenie Dyrektora Szkoły.

5.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.

 Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, zdjęć, sprawozdań.

 

cały rok

szkoły 2001/2002

-          świadectwa, zaświadczenia, zdjęcia, sprawozdania.

 

6.

Przygotowanie projektu sprawozdania.

 

Autorefleksja, autoanaliza.

 

Opis realizacji planu rozwoju.

 

maj

2001/2002

-          sprawozdanie

 

 

 

 

 

 

SFERA OSOBISTA

 

1.

 

Ocena własnych umiejętności.

 

 Autoewaluacja kompetencji

wrzesień/

październik

2001/2002

 

 

2.

 

 

Poszerzenie wiedzy             i umiejętności w procesie aktywnego udziału             w wewnątrzszkolnym    

doskonaleniu.

 

Poszerzenie wiedzy             i umiejętności w procesie aktywnego udziału w zewnątrzszkolnym            doskonaleniu.

 

Udział w procesie wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli.

 

 

 

Udział w kursach            i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne

-          III Edycja Grantów Edukacyjnych – „Technologia Informacyjna w praktyce szkolnej”

-          szkolenie na lidera programu – „Intel Nauczanie Ku Przyszłości”

-          uprawnienia egzaminatora ECDL.

 

 

cały rok szkolny 2001/2002

 

 

 

 

cały rok szkolny 2001/2002

-          zaświadczenia

-          świadectwa

 

 

 

 

-          zaświadczenia

-          świadectwa

3.

Dzielenie się swoją wiedzą     i doświadczeniem.

 

 

 

 

Przygotowanie materiałów szkoleniowych na rady pedagogiczne

 

 Publikacje

 

Prowadzenie otwartych zajęć

 

Opiekun praktyk pedagogicznych.

 

cały rok szkolny 2001/2002

-          materiały szkoleniowe

 

-          opublikowane materiały

 

-          konspekt

 

 

-          potwierdzenie praktyk

 

4.

Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej       i metodycznej.

 

Analiza wybranych pozycji   z literatury pedagogicznej                      i metodycznej.

 

cały rok szkolny 2001/2002

-          bibliografia

-          własne notatki

SFERA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZA

 

1.

Analiza, określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.

 

Analiza własnej pracy poprzez opracowanie odpowiednich narzędzi badań.

 

wyrywkowo przez cały rok szkolny

2001/2002

-          opracowane narzędzia badań

2.

Wykorzystanie technologii komputerowej                      i informacyjnej w pracy pedagogicznej                     i dydaktycznej.

 

 

Wykorzystanie technologii komputerowej                      i informacyjnej w pracy pedagogicznej                     i dydaktycznej.

 

Wykorzystanie Internetu, encyklopedii multimedialnych w pogłębianiu wiedzy własnej i ucznia

 

 

Projekt i wykonanie Środków dydaktycznych foliogramów do zajęć biologii

 

Opracowanie testów, sprawdzianów

 

 

cały rok szkolny 2001/2002

-          przykładowe materiały z Internetu wykorzystane na lekcjach

 

 

 

-          foliogramy

 

 

 

 

-          testy, sprawdziany

3.

 

 

Opracowywanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno – wychowawczych.

 

 

Opracowywanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno – wychowawczych.

 

Zorganizowanie dla młodzieży zajęć pozalekcyjnych „Czas dla internauty”.

 

 

Zorganizowanie zajęć          z zakresu grafiki komputerowej.

 

październik-maj

2001/2002

 

 

 

 

marzec-kwiecień

2002

-          konspekt zajęć

 

 

 

 

 

-          opracowanie skryptu

4.

Organizator i opiekun szkolnych wycieczek.

Zorganizowanie zajęć pozaszkolnych w ramach tzw. „Lekcji przyrody”

 

Zwiedzanie wystaw.

 

w ramach potrzeb cały rok szkolny 2001/2002

-          programy wycieczek

-          sprawozdania

-          fotografie

-          potwierdzenia

DZIAŁANIA NA RZECZ SZKOŁY I SYSTEMU EDUKACJI

 

1.

Organizowanie form wewnątrzszkolnego doskonalenia (warsztaty, konsultacje).

 

Pomoc dla nauczycieli  w zakresie obsługi komputera i wykorzystania zasobów Internetu

 

Wspomaganie swoją wiedzą inf. sekretariat szkoły.

 

w ramach potrzeb cały rok szkolny 2001/2002

-          zaświadczenie          o realizacji zadań    w zakresie wewnątrzszkolnego  doskonalenia zawodowego

2.

Promowanie szkoły poprzez szkolną stronę WWW. Obsługa poczty elektronicznej.

 

Projekt strony WWW     i jej aktualizacja

październik 2001

-          obecność strony     w Internecie

 

3.

Promowanie szkoły poprzez: wydanie informatora dla kandydatów do klas pierwszych w roku szkolnym 2002/2003, zaprojektowanie papieru firmowego szkoły.

 

opracowanie informatora

 

wykonanie papieru firmowego szkoły   

luty

2001/2002

 

wrzesień 2001

-          informator

 

 

-          wzorzec papiery firmowego

4.

Przygotowanie dyplomów uznania za szczególne osiągnięcia uczniów.

 

Wspomaganie opiekuna Samorządu Szkolnego poprzez przygotowywanie dyplomów.

 

w ramach potrzeb cały rok szkolny 2001/2002

-          wzorzec dyplomu

5.

Udział w akcjach:

-          Polskiego Towarzystwa „Nasz Dom” - „Góra grosza”

 

-          Polskiej Akcji

Humanitarnej – „Pajacyk”

 

 

-          „Sprzątanie Świata”

 

 

-          „Pomóżmy  zwierzętom ze schroniska”.

Zorganizowanie             i przeprowadzenie na terenie szkoły akcji „Góra Grosza”.

 

Pilotowanie programu Polskiej Akcji Humanitarnej „Pajacyk”

 

Udział wraz z młodzieżą w akcji

 

Zbiórka produktów żywnościowych dla podopiecznych schroniska

 

październik 2001

 

 

 

 

cały rok szkolny 2001/2002

 

 

wrzesień 2001

 

 

październik

2001

-          raport

 

 

 

 

-          fotografie, potwierdzenie

 

 

-          fotografie, zaświadczenie

 

-          potwierdzenie

         

 

 

Adnotacje Osoby Zatwierdzającej

                                                                                                                      Podpis nauczyciela

Dyrektor XIX Liceum Ogólnokształcącego