Terminarz:
1. Termin nadania stopnia nauczyciela mianowanego.
2. Data rozpoczęcia stażu.
3. Termin zatwierdzenia Planu Rozwoju Zawodowego.
4. Termin dokonania oceny dorobku zawodowego za okres stażu.
5. Termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
6. Termin posiedzenia Komisji Kwalifikacyjnej.
7. Data zakończenia stażu.
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
I. Kierunki rozwoju (zakresy działań):
1. Sfera organizacyjna rozwoju zawodowego.
2. Sfera osobista rozwoju zawodowego.
3. Sfera dydaktyczna rozwoju zawodowego.
4. Sfera opiekuńczo – wychowawcza.
5. Działania na rzecz szkoły i systemu edukacji.
II. Plan działania:
Lp. |
Cele, zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
|
|
SFERA ORGANIZACYJNA ROZWOJU ZAWODOWEGO
|
||||||
1. |
Poznanie procedur awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego. |
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 3 VIII 2000r.).
Zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronach internetowych: CODN, MEN, portalu Eduseek, Edukator (serwis nauczycieli szkoły polskiej).
|
wrzesień 2001 |
- poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego |
||
2. |
Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. Zapoznanie z planem dydaktyczno – wychowawczym na rok szkolny 2001/2002.
|
Analiza dokumentacji: statutu, programu rozwoju szkoły, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, planu dydaktyczno – wychowawczego. |
Wrzesień 2001 |
|
||
3. |
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.
|
Współpraca z Dyrektorem Szkoły, wychowawcami, pedagogiem szkolnym.
Przygotowanie szkolnego programu nauczania z biologii i informatyki
Opracowanie i wdrażanie przedmiotowego systemu oceniania
Uczestniczenie w posiedzeniach Rad Pedagogicznych
Praca w zespołach przedmiotowych: biologicznym i matematyczno – przyrodniczym
Warsztaty, konsultacje dla nauczycieli w zakresie obsługi komputera z uwzględnieniem możliwości Internetu.
|
Cały rok szkolny 2001/2002
wrzesień 2001
cały rok szkolny 2001/2002 |
- szkolne programy nauczania z biologii i informatyki.
- przedmiotowy system oceniania z informatyki.
- zaświadczenia dyrektora Szkoły
- sprawozdanie z działalności zespołów przedmiotowych
- potwierdzenie Dyrektora Szkoły
|
||
4. |
Organizacja zaplecza pracy. |
Unowocześnienie, uzupełnienie sprzętu w pracowni informatycznej.
|
cały rok szkolny 2001/2002 |
- fotografie - potwierdzenie Dyrektora Szkoły. |
||
5. |
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. |
Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, zdjęć, sprawozdań.
|
cały rok szkoły 2001/2002 |
- świadectwa, zaświadczenia, zdjęcia, sprawozdania.
|
||
6. |
Przygotowanie projektu sprawozdania.
|
Autorefleksja, autoanaliza.
Opis realizacji planu rozwoju.
|
maj 2001/2002 |
- sprawozdanie
|
||
SFERA OSOBISTA
|
||||||
1.
|
Ocena własnych umiejętności.
|
Autoewaluacja kompetencji |
wrzesień/ październik 2001/2002
|
|
||
2.
|
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym doskonaleniu.
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w zewnątrzszkolnym doskonaleniu.
|
Udział w procesie wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli.
Udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne - III Edycja Grantów Edukacyjnych – „Technologia Informacyjna w praktyce szkolnej” - szkolenie na lidera programu – „Intel Nauczanie Ku Przyszłości” - uprawnienia egzaminatora ECDL.
|
cały rok szkolny 2001/2002
cały rok szkolny 2001/2002 |
- zaświadczenia - świadectwa
- zaświadczenia - świadectwa |
||
3. |
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem.
|
Przygotowanie materiałów szkoleniowych na rady pedagogiczne
Publikacje
Prowadzenie otwartych zajęć
Opiekun praktyk pedagogicznych.
|
cały rok szkolny 2001/2002 |
- materiały szkoleniowe
- opublikowane materiały
- konspekt
- potwierdzenie praktyk
|
||
4. |
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i metodycznej.
|
Analiza wybranych pozycji z literatury pedagogicznej i metodycznej.
|
cały rok szkolny 2001/2002 |
- bibliografia - własne notatki |
||
SFERA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZA
|
||||||
1. |
Analiza, określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.
|
Analiza własnej pracy poprzez opracowanie odpowiednich narzędzi badań.
|
wyrywkowo przez cały rok szkolny 2001/2002 |
- opracowane narzędzia badań |
||
2. |
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej i dydaktycznej.
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej i dydaktycznej.
|
Wykorzystanie Internetu, encyklopedii multimedialnych w pogłębianiu wiedzy własnej i ucznia
Projekt i wykonanie Środków dydaktycznych foliogramów do zajęć biologii
Opracowanie testów, sprawdzianów
|
cały rok szkolny 2001/2002 |
- przykładowe materiały z Internetu wykorzystane na lekcjach
- foliogramy
- testy, sprawdziany |
||
3.
|
Opracowywanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno – wychowawczych.
Opracowywanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno – wychowawczych.
|
Zorganizowanie dla młodzieży zajęć pozalekcyjnych „Czas dla internauty”.
Zorganizowanie zajęć z zakresu grafiki komputerowej.
|
październik-maj 2001/2002
marzec-kwiecień 2002 |
- konspekt zajęć
- opracowanie skryptu |
||
4. |
Organizator i opiekun szkolnych wycieczek. |
Zorganizowanie zajęć pozaszkolnych w ramach tzw. „Lekcji przyrody”
Zwiedzanie wystaw.
|
w ramach potrzeb cały rok szkolny 2001/2002 |
- programy wycieczek - sprawozdania - fotografie - potwierdzenia |
||
DZIAŁANIA NA RZECZ SZKOŁY I SYSTEMU EDUKACJI
|
||||||
1. |
Organizowanie form wewnątrzszkolnego doskonalenia (warsztaty, konsultacje).
|
Pomoc dla nauczycieli w zakresie obsługi komputera i wykorzystania zasobów Internetu
Wspomaganie swoją wiedzą inf. sekretariat szkoły.
|
w ramach potrzeb cały rok szkolny 2001/2002 |
- zaświadczenie o realizacji zadań w zakresie wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego |
||
2. |
Promowanie szkoły poprzez szkolną stronę WWW. Obsługa poczty elektronicznej.
|
Projekt strony WWW i jej aktualizacja |
październik 2001 |
- obecność strony w Internecie
|
||
3. |
Promowanie szkoły poprzez: wydanie informatora dla kandydatów do klas pierwszych w roku szkolnym 2002/2003, zaprojektowanie papieru firmowego szkoły.
|
opracowanie informatora
wykonanie papieru firmowego szkoły |
luty 2001/2002
wrzesień 2001 |
- informator
- wzorzec papiery firmowego |
||
4. |
Przygotowanie dyplomów uznania za szczególne osiągnięcia uczniów.
|
Wspomaganie opiekuna Samorządu Szkolnego poprzez przygotowywanie dyplomów.
|
w ramach potrzeb cały rok szkolny 2001/2002 |
- wzorzec dyplomu |
||
5. |
Udział w akcjach: - Polskiego Towarzystwa „Nasz Dom” - „Góra grosza”
- Polskiej Akcji Humanitarnej – „Pajacyk”
- „Sprzątanie Świata”
- „Pomóżmy zwierzętom ze schroniska”. |
Zorganizowanie i przeprowadzenie na terenie szkoły akcji „Góra Grosza”.
Pilotowanie programu Polskiej Akcji Humanitarnej „Pajacyk”
Udział wraz z młodzieżą w akcji
Zbiórka produktów żywnościowych dla podopiecznych schroniska
|
październik 2001
cały rok szkolny 2001/2002
wrzesień 2001
październik 2001 |
- raport
- fotografie, potwierdzenie
- fotografie, zaświadczenie
- potwierdzenie |
||
Adnotacje Osoby Zatwierdzającej
Podpis nauczyciela
Dyrektor XIX Liceum Ogólnokształcącego