Planowane działania i zadania w okresie odbywania stażu służą rozwojowi kompetencji nauczyciela i obejmują następujące obszary:

1.      Obszar dydaktyczny rozwoju zawodowego.

2.      Obszar wychowawczo-opiekuńczy rozwoju zawodowego.

3.      Działania na rzecz rozwoju szkoły i systemu edukacji.

 

Lp.

Działania i zadania nauczyciela

Forma / metoda realizacji

Osoba / instytucja wspierająca

Termin realizacji

Dowody realizacji

OBSZAR  DYDAKTYCZNY  ROZWOJU  ZAWODOWEGO
 ORAZ ROZWÓJ OSOBISTY NAUCZYCIELA

1

Poznanie procedury awansu zawodowego

Szkolenia, konferencje, materiały MEN

 

06-09.2000

Dokumentacja; potwierdzenie obecności na szkoleniach Rady Pedagogicznej ZSO nr 1

2

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu/doradcą metodycznym

Rozmowa; nawiązanie kontraktu

opiekun stażu

wrzesień 2000

Kontrakt

3

Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły

Zebranie dokumentacji (plan rozwoju szkoły, plan wychowawczy szkoły, inne)

 

wrzesień 2000

potwierdzenie obecności na konferencji RP; dokumentacja

4

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań

Współpraca z rodzicami, wdrażanie

wewnątrzszkolnego systemu oceniania, udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli

 

 

od września 2000

Dokumentacja; potwierdzenia

5

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju

Dokumentacja realizacji planu

opiekun stażu

od września 2000

Dokumentacja

6

Przygotowanie projektu sprawozdania

 

opiekun stażu

czerwiec 2000

Projekt sprawozdania

7

Wykorzystywanie technologii komputerowej
i informacyjnej w pracy pedagogicznej

Opracowywanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera

 

Założenie i prowadzenie własnej strony WWW z zasobami dydaktycznymi

www.lama.org.pl/pandora

 

Prowadzenie serwisu języka angielskiego w Eduseek’u

www.eduseek.ids.pl

 

Prowadzenie kącika eksperta w Eduseek’u www.eduseek.ids.pl

 

 

 

 

 

 

Tworzenie bazy łączy do stron WWW z materiałami dydaktycznymi

Współpraca z Towarzystwem Wspierania Dedykowanej Uczniom Poczty Elektronicznej LAMA:

1)  Działanie na rzecz upowszechniania wśród młodzieży uczącej się, w tym niepełnosprawnej posiadania indywidualnych kont poczty elektronicznej.

2)  Popularyzowanie wiedzy o Internecie i poczcie elektronicznej wśród  społeczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb Osób Niepełnosprawnych.

3) Promocja i popieranie wszelkich działań zmierzających do upowszechniania nowych technik komunikacji w społeczeństwie.

4)  Prowadzenie poradnictwa w zakresie upowszechniania Internetu.

6)  Organizowanie spotkań, prelekcji, szkoleń, pokazów działania poczty.

7)  Szkolenia nauczycieli i uczniów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Internet Data Systems, S.A.

 

 

Internet Data Systems, S.A.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Towarzystwo Wspierania Dedykowanej Uczniom Poczty Elektronicznej LAMA;

Marian Landowski

od września 2000

 

 

 

 

 

 

 

 

od 02 września 2000

 

 

od 01 października 2000

 

 

 

 

 

 

 

Od września 2000

 

 

 

na bieżąco

Baza materiałów dydaktycznych

 

 

Strona WWW

 

 

 

 

English in Eduseek

www.eduseek.ids.pl

 

 

Kącik Eksperta języka angielskiego w Eduseek’u www.eduseek.ids.pl ; rejestr otrzymywanej
i wysyłanej poczty elektronicznej

 

 

Baza łączy

 

 

 

Potwierdzenia;

www.lama.org.pl

 

8

Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej

Kurs „Wykorzystanie Internetu w edukacji”

 

 

 

Inne kursy i szkolenia

Internet Data Systems SA

08-09 września 2000

 

 

 

według terminów

Dyplom ukończenia kursu

 

 

 

Dyplomy ukończenia kursów/szkoleń

9

Publikacje dotyczące wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej

Publikacja oraz wykład pt. Wykorzystanie internetowych środków dydaktycznych w nauczaniu języka angielskiego

podczas XVI Konferencji „Informatyka w Szkole” w Mielcu 19-22 września 2000 r.

Samorządowe Centrum Kultury w Mielcu

19-22 września 2000 r.

Publikacja w materiałach konferencyjnych; dokumentacja fotograficzna

10

Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego

Opracowanie systemu dla potrzeb wewnątrzszkolnego systemu oceniania

opiekun szkolnego zespołu języków obcych

wrzesień 2000

System oceniania

11

Tworzenie własnego warsztatu pracy

Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itd.

 

Od września 2000

 

12

Prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu metodyki i dydaktyki

Rejestr pozycji

 

od września 2000

Rejestr pozycji

13

Analizowanie prowadzonych przez siebie zajęć

Analiza zajęć przy pomocy formularza dołączonego do konspektu zajęć

opiekun stażu, doradca metodyczny

od września 2000

Konspekt lekcji oraz formularz

14

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna

 

opiekun stażu

od września 2000

raz w miesiącu

Konspekt lekcji, inna dokumentacja (fotografie, nagrania wideo)

15

Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu

 

Opiekun stażu

od września 2000

raz w miesiącu

Konspekt lekcji, inna dokumentacja (fotografie, nagrania wideo)

16

Doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez opracowanie zbioru kart pracy, testów, narzędzi diagnostycznych i ewaluacyjnych                                                                                                                          

                                                                                                                                                                             

 

Archiwizowanie narzędzi diagnostycznych i ewaluacyjnych w formie bazy danych

 

od września 2000

Baza danych

17

Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno – przedmiotowej

 

biblioteka pedagogiczna; biblioteka szkolna

od września 2000

Biblioteczka

18

Sporządzenie planu dydaktycznego realizacji treści nauczania o charakterze wynikowym w korelacji z wewnątrzszkolnym systemem oceniania

Plan dydaktyczny

 

wrzesień 2000

 

19

Współpraca z nauczycielami w zakresie integracji międzyprzedmiotowej

Uwzględnianie treści międzyprzedmiotowych podczas zajęć języka angielskiego

nauczyciele

według terminów

Konspekty lekcji, potwierdzenia

20

Uwzględnienie w nauczaniu treści ścieżek edukacyjnych

Uwzględnienie treści ścieżek edukacyjnych w nauczaniu języka angielskiego w klasie drugiej gimnazjum w oparciu o sporządzony plan dydaktyczny

Nauczyciele

Na bieżąco

Konspekty lekcji; inna dokumentacja

21

Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli

 

 

Na bieżąco

Konspekty lekcji; inna dokumentacja

 

22

Uczestniczenie w lekcjach otwartych innych nauczycieli

 

nauczyciele

Na bieżąco

Konspekty lekcji; inna dokumentacja

23

Opieka nad pomieszczeniem przedmiotowym oraz przydzielonym obszarem szkolnego korytarza

Gazetka ścienna, dbanie o wygląd zewnętrzny klasy i korytarza szkolnego

 

Od września 2000

Dokumentacja fotograficzna

23

Prowadzenie rejestru przyswojonych pozycji bibliograficznych z  zakresu  wiedzy merytorycznej

 

biblioteka pedagogiczna; biblioteka szkolna

Od września 2000

Baza danych - rejestr

24

Prowadzenie rejestru przyswojonych pozycji bibliograficznych z  zakresu literatury anglojęzycznej

 

 

Od września 2000

Baza danych - rejestr

25

Prowadzenie bazy łączy internetowych

 

 

Od września 2000

Baza danych - rejestr

26

Opracowywanie programów, publikacji, referatów, recenzji i materiałów dla nauczycieli i uczniów

 

 

Od września 2000

Baza materiałów

27

Aktywny udział w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym

(praca w zespołach przedmiotowych, wychowawczych, problemowych, kursy, warsztaty, konferencje, konsultacje)

Kursy, konferencje, warsztaty, seminaria, posiedzenia zespołów przedmiotowych, wychowawczych, konsultacje metodyczne, szkoleniowe posiedzenia Rady Pedagogicznej

 

Wg terminów szkoleń i konferencji

Potwierdzenia, inna dokumentacja

28

Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania ucznia

Stosowanie różnorodnych narzędzi w procesie ewaluacji ucznia

Doradca metodyczny

Od września 2000

Baza metod i narzędzi

29

Współpraca z doradcami metodycznymi i konsultantami ośrodków metodycznych

 

Ośrodki doskonalenia nauczycieli; doradca metodyczny

Od września 2000

Sprawozdanie, opracowane materiały, potwierdzenie

30

Utworzenie planu dydaktycznego dla ucznia indywidualnego z zakresu języka angielskiego oraz informatyki w klasie drugiej gimnazjum

 

Plan dydaktyczny

 

Wrzesień 2000

 

31

Prowadzenie dokumentacji szkolnej

Dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych, arkusze ocen

 

Od września 2000

 

OBSZAR  WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZY

1

Realizacja zadań wynikających z programu wychowawczego szkoły

Zaprojektowanie i wdrożenie ścieżki edukacyjnej dotyczącej wychowania (Współżycie w społeczności lokalnej, aktywność w życiu społecznym)

Pedagog szkolny

Od września 2000

Potwierdzenia, dokumentacja

Zaprojektowanie i przeprowadzenie form pedagogizacji rodziców (spotkania z psychologami, specjalistami zajmującymi się patologiami społecznymi)

Przeprowadzenie klasowej imprezy kulturalnej

Realizacja programu wychowawczego w ramach godzin wychowawczych w klasie trzeciej LO

2

Aktywne pełnienie dyżurów nauczycielskich w trakcie przerw śródlekcyjnych

 

Dyrekcja szkoły

Od września 2000

Szkolny plan dyżurów

3

Kontakty z rodzicami

Wywiadówki, konsultacje, spotkania indywidualne

 

Od września 2000

Potwierdzenia

4

Opieka nad uczniami w czasie wycieczek, imprez, wyjść pozaszkolnych

 

 

Według terminów wyjść

Potwierdzenia

5

Współpraca z nauczycielami i pedagogiem szkolnym w rozpoznawaniu i rozwiązywaniu trudności wychowawczych

Konsultacje, rozmowy

Systematyczna analiza postępów uczniów w procesie edukacyjnym

Pedagog, nauczyciele

Od września 2000

 

DZIAŁANIA  NA  RZECZ  ROZWOJU  SZKOŁY  I  SYSTEMU  EDUKACJI

1

Prowadzenie szkoleń dla Rady Pedagogicznej ZSO nr 1

Szkolenie pt. „Wykorzystanie sieci Internet w nauczaniu”

 

Listopad 2000

Potwierdzenia

2

Promocja szkoły poprzez obsługę stron internetowych oraz poczty elektronicznej

Opieka nad szkolną stroną WWW

 

Od listopada 2000

Strona WWW na serwerze lama.org.pl

 

3

Konsultacje indywidualne dla nauczycieli

Kontakt z innym niż opiekun stażu nauczycielem przedmiotu

 

Od września 2000

Notatki; potwierdzenia

4

Współpraca z placówkami doskonalenia nauczycieli i stowarzyszeniami oświatowymi

prowadzenie kursów, warsztatów dla nauczycieli,

tworzenie programów i opracowań, udzielanie konsultacji indywidualnych, udział w spotkaniach z konsultantami i doradcami metodycznymi

ośrodki doskonalenia nauczycieli, stowarzyszenia oświatowe

Od września 2000

 

5

Udział w realizacji szkolnych projektów i programów edukacyjnych

Dni Ziemi

Dzień Europejski

Comenius

Szkolne Dni Szkocji

 

dyrektor, nauczyciele

Wg terminów

 

 

30 listopada 2000

Potwierdzenia, dokumentacja fotograficzna, sprawozdania w prasie lokalnej

6

Założenie i opieka nad Szkolnym Klubem Europejskim

Założenie Klubu, opracowanie planu działania Klubu i jego realizacja

Organizacja imprez okolicznościowych

Udział w seminariach i spotkaniach innych kół

Współpraca z instytucjami samorządowymi

Stworzenie szkolnej bazy materiałów dotyczących Unii Europejskiej

Nawiązanie współpracy z innymi kołami w kraju i zagranicą

Dyrektor szkoły

Od listopada 2000

Kronika klubu, dziennik zajęć, strona WWW, sprawozdania, inna dokumentacja